Την απόφαση να αναθέσει τελικώς σε ιδιώτες το έργο της συντήρησης και της φύλαξης του σιδηροδρομικού δικτύου έλαβε το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων μετά από σύσκεψη με όλους τους συναρμόδιους φορείς.
Μέσα στο επόμενο δίμηνο αναμένεται να βγει στον αέρα ο διαγωνισμός για την επιλογή αναδόχου που θα αναλάβει το έργο και θα έχει την ευθύνη προκειμένου το δίκτυο να διατηρείται σε άψογη κατάσταση. Τον διαγωνισμό θα κάνει ο ΟΣΕ, ως κύριος και διαχειριστής της υποδομής.
Η απόφαση του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων βάζει τέλος στην έντονη συζήτηση που υπήρχε το τελευταίο διάστημα αναφορικά με το φορέα που θα αναλάμβανε το διπλό έργο της συντήρησης και της φύλαξης.
Από την μια υπήρχε η πρόταση το έργο να υλοποιηθεί με την σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα και με κατάτμηση σε δικτύου σε μικρότερα τμήματα. Από την άλλη υπήρξε η πρόταση το έργο να υλοποιήσει για λογαριασμό του ΟΣΕ η ΕΡΓΟΣΕ ή η συντήρηση να υλοποιηθεί από εργολάβους για τον ΟΣΕ.
Τελικώς μετά τις αντιδράσεις που υπήρξαν από τους εργαζόμενους του ΟΣΕ τόσο για την περίπτωση των ΣΔΙΤ όσο και την λύση της ΕΡΓΟΣΕ σε κοινή σύσκεψη όλων των συναρμόδιων φορέων αποφασίστηκε τελικά το έργο να υλοποιηθεί με το υφιστάμενο μοντέλο, δηλαδή με εργολάβους οι οποίοι θα τα αναλάβουν για λογαριασμό του ΟΣΕ.
Εντατική εκμετάλλευση του δικτύου
Το έργο της συντήρησης δικτύου θεωρείται εξαιρετικής κρισιμότητας για την άψογη λειτουργία του. Το δίκτυο θα πρέπει να διατηρείται σε άψογη κατάσταση, εν όψει και της εντατικοποίησης της εκμετάλλευσής του, που αναμένεται ότι θα φέρει η πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Σε περίπτωση που το δίκτυο δεν είναι στην επιθυμητή κατάσταση ή κατά την συντήρησή του προκύπτουν προβλήματα για τους χρήστες, που μελλοντικά δεν αποκλείεται να αυξηθούν, τότε είναι πολύ πιθανό αυτοί να εγείρουν αξιώσεις για αποζημιώσεις από τον ΟΣΕ.
Αυτό είναι ακριβώς θέλει να προλάβει με κάθε τρόπο η διοίκηση του ΟΣΕ, χωρίς όμως να είναι εύκολο αφού υπολογίζεται βάσιμα ότι τα επόμενα χρόνια το δίκτυο θα έχει πολύ μεγαλύτερη κίνηση λόγω της αύξησης των εμπορευματικών αλλά και των επιβατικών μεταφορών.
Ιδιαίτερα σημαντικό είναι, τέλος, και το ζήτημα της φύλαξης αφού πολύ σοβαρά προβλήματα προκαλούν στο δίκτυο τα επανειλημμένα κρούσματα κλοπών και διαφθορών σε όλο το μήκος της σιδηροδρομικής γραμμής. Η σιδηροδρομική γραμμή σε όλο σχεδόν το μήκος δεν διαθέτει περίφραξη με αποτέλεσμα να έχει ελεύθερη πρόσβαση όχι μόνο για ανθρώπους αλλά και ζώα, γεγονός που αποτελεί πηγή σοβαρών προβλημάτων.