http://youtu.be/Osl1rjI_aTo
Τι κάνουμε όταν ένα αεροπλάνο, πλοίο, τραίνο, λεωφορείο παίρνει σύνταξη και δεν έχει και πολύ βέβαιο μέλλον αλλά μεγάλη ιστορική αξία για αυτούς που το ζήσαν? Στην Ελλάδα κατά 90% καταλήγει σε ένα χωράφι/κλειστό αεροδρόμιο/χώρο όπου και σαπίζει ή τα πιο τυχερά γίνονται καρφίτσες...
Στην Ολλανδία πάλι αξιοποιούν τον κάθε τους χώρο στο μέτρο του δυνατού και φυσικά σέβονται τα ιστορικά μέσα μεταφοράς. Δεν είναι τυχαίος ούτε ο αριθμός μουσειακών κομματιών που έχουν ούτε οι αποχαιρετισμοί που έχουμε δει απο εταιρείες όπως η KLM σε παλιό στόλο. Ίσως για αυτό θεωρείται και το Amsterdam ο παράδεισος των διακοπών ενός spotter/λάτρη των μέσων μεταφοράς αφου τα συνδυάζει όλα... Έτσι πίσω στο 2011 όταν το παραπάνω Fokker 100 αποσύρθηκε αποφάσισαν να το ανεβάσουν στην ταράτσα του Schiphol... Μια πανέμορφη ιδέα που σε συνδυασμό με την χρήση της ταράτσας του αεροσταθμού απο το κοινό έναντι ενός συμβολικού τιμήματος εισόδου αγγίζει το maximum που μπορεί κανείς να παρέχει. Όχι μόνο μπορείς να περνάς το χρόνο σου τις καλές ημέρες στην ταράτσα χαζεύοντας την κίνηση αλλά έχει και ένα μίνι μουσείο για τα μικρά παιδιά και όλους όσους ενδιαφέρονται...
Αν σε όλα αυτά προσθέσει κανείς την άριστα ενημερωμένη ιστοσελίδα του αεροδρομίου που έχει ότι πληροφορία και ενημέρωση θα χρειαστεί κανείς για την
Panorama Terrace αλλά και οδηγίες που μπορεί κανείς να κάνει
Planespotting δημιουργεί την εικόνα ότι όλα έχουν προβλεφθεί αλλά με την πρόθεση να σε βοηθήσουν και ούτε στο ελάχιστο να σε αποτρέψουν!
http://www.planespotters.net/Aviation_Ph...?id=251617
http://www.planespotters.net/Aviation_Ph...?id=326838
http://www.planespotters.net/Aviation_Ph...?id=197587
Ας αναρωτηθούμε λοιπόν πόσα βήματα μπροστά χρειαζόμαστε στη νοοτροπία μας ? Σε μια χώρα με απίστευτο καιρό, με μαγευτικά σημεία κλπ που βασικός κορμός της οικονομίας είναι ο τουρισμός και όμως το πιο σύνηθες είναι ένα "No photos please" και μια γενική απαγόρευση απο έναν υποχρεωμένο υπάλληλο σεκιούριτι που προσπαθεί να κάνει την δουλειά του ή περίεργα βλέμματα ή συστάσεις απο λιμενικούς με παρανοϊκά επιχειρήματα ή οτιδήποτε άλλο ανατρεπτικό που έχει ακούσει ο καθένας μας... 0% δημιουργικότητα, 0% εκμετάλλευση
Και αντι υστερόγραφου θα θυμηθώ τρεις περιπτώσεις...
Η πρώτη και η μόνη πετυχημένη είναι το
Trolley Cafe Bar που είναι ουσιαστικά ένα beach bar φτιαγμένο μπροστά απο ένα Αθηναϊκό τρόλλευ (πρέπει να είναι μαρκας Lancia). Παρόμοια προσπάθεια είχε γίνει το 2002-2003 μετά το Χαλκούτσι κοντά στην παραλία Αυλίδος με ένα Ziu 9Β του ΗΛΠΑΠ που ήταν πιο εκτεθειμένο σε μορφή καντίνας αλλά η επιχείρηση έκλεισε λόγω του ότι δεν ήταν ακριβώς δίπλα στην θάλασσα.
Τέλος ένα απο τα Boeing 720B της Ολυμπιακής (λίγοι τα θυμούνται είναι η αλήθεια), το πρώην SX-DBK,
που είχε μεταφερθεί στην Πάρνηθα για να γίνει καφετέρια σε ένα ξέφωτο ανάμεσα στα δέντρα. Το
2006 κάηκε και έχει καταστραφεί ολοσχερώς... αφήνοντας μια άσχημη εικόνα για αρκετά χρόνια πριν απομακρυνθεί το 2014...