This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Metaforespress.gr] Στην «ΟΣΥ» ζημιές, στον ΟΑΣΘ μέρισμα

Nikolas A. Offline
Super Moderator
******



Posts: 2.207
Joined: 18-06-2011
#1
[Metaforespress.gr] Στην «ΟΣΥ» ζημιές, στον ΟΑΣΘ μέρισμα
Στην «ΟΣΥ» μετρούν ζημιές 52 εκατ., στον ΟΑΣΘ δίνουν μέρισμα 16 εκατ.

Στην Αθήνα μετρούν ζημιές, στη Θεσσαλονίκη μοιράζουν μερίσματα. Βίους αντίθετους διάγουν τα λεωφορεία και τρόλεϊ της Αθήνας, με τα λεωφορεία της Θεσσαλονίκης.

Του Φώτη Φωτεινού

Στην Αθήνα, η εταιρεία «Οδικές Συγκοινωνίες» (θυγατρική του ΟΑΣΑ) παρουσίασε, το 2012, ζημιές 52 εκατ. ευρώ, με έσοδα (χωρίς την κρατική επιδότηση) 124,5 εκατ. Στον αντίποδα, ο ΟΑΣΘ με κύκλο εργασιών 62 εκατ. ευρώ, διένειμε στους μετόχους του μέρισμα 16 εκατ.

Οι αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης λειτουργούν κάτω από διαφορετικό μοντέλο: ο ΟΑΣΑ είναι 100% κρατικός, αντίθετα με τον ΟΑΣΘ, ο οποίος ανήκει σε 4.000 μετόχους. Κοινό σημείο η κρατική επιδότηση, ώστε τα εισιτήρια να παραμένουν σε χαμηλή τιμή. Το 2012, οι Οδικές Συγκοινωνίες έλαβαν επιχορήγηση 156 εκατ. ευρώ και ο ΟΑΣΘ 96 εκατ.

Στην Αθήνα το εισιτήριο ανέρχεται στα 1,2 ευρώ για λεωφορεία – τρόλεϊ και 1,4 ευρώ το ενιαίο, ενώ στη Θεσσαλονίκη το «απλό» 0,8 ευρώ και για διαδρομές 1,5 ώρας 0,9 ευρώ.

Κουρεύτηκαν 17% οι επιδοτήσεις στον ΟΑΣΘ

Ωστόσο, μετά την έλευση της τρόικας, τόσο οι επιδοτήσεις του ΟΑΣΑ, όσο και του ΟΑΣΘ μπήκαν στο μικροσκόπιο των δανειστών. Μάλιστα, στον ΟΑΣΘ η κρατική επιδότηση θα είναι σημαντικά «κουρεμένη», το 2013, κατά 17%, ήτοι στα 79,5 εκατ.

Γενικότερα, ο ΟΑΣΘ έχει μπει στο στόχαστρο του υπουργείου Οικονομικών και συνεπακόλουθα, του υπουργείου Μεταφορών. Λαµβάνοντας υπόψη την υπάρχουσα δηµοσιονοµική συγκυρία και τις απορρέουσες από το Μνηµόνιο δεσµεύσεις της χώρας για µείωση δαπανών, κρίθηκε επιτακτική και σκόπιµη η επανεξέταση της οικονοµικής συµφωνίας µεταξύ ελληνικού δηµοσίου και ΟΑΣΘ.

Μάλιστα, το υπουργείο Μεταφορών συγκρότησε ομάδα εργασίας για την ετήσια κρατική επιχορήγηση του ΟΑΣΘ. Η οµάδα εργασίας θα υποβάλλει σχετικό πόρισµα στον υφυπουργό Υποδοµών Μιχάλη Παπαδόπουλο µέχρι τα τέλη Οκτωβρίου.

Από την άλλη πλευρά, ο ΟΑΣΘ κατηγορεί, κατά τακτά χρονικά διαστήματα, το υπουργείο Οικονομικών για αθέτηση της οικονομικής συμφωνίας για την ετήσια επιδότηση του οργανισμού.

Ο ΟΑΣΘ, το τελευταίο διάστημα, «απειλεί» ότι θα τραβήξει χειρόφρενο, εξαιτίας οφειλών του Δημοσίου. Συνολικά, αιτείται 80 εκατ. ευρώ (35,5 εκατ. για το 2012 και 45 εκατ. από το 2010 και 2011, έχουν δοθεί κάποια χρήματα, αλλά όχι στο σύνολό τους).

Από πού προέκυψαν οι οφειλές; Ο ΟΑΣΘ, σύμφωνα με την οικονομική σύμβαση με το Δημόσιο, για την άρση κάθε διαφωνίας έχει τη δυνατότητα να προσφύγει σε τριμελές Διαιτητικό Δικαστήριο. Μέχρι στιγμής, οι διαιτησίες τάχθηκαν υπέρ του ΟΑΣΘ, με αποτέλεσμα το υπουργείο Οικονομικών να εμμείνει, ακόμα περισσότερο, στην πρόθεση περί επαναδιαπραγμάτευσης της σύμβασης με τον οργανισμό.

Σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομικών, τα τελευταία έτη ο ΟΑΣΘ λαμβάνει συνεχώς αυξανόμενη αντισταθμιστική καταβολή, παρέχοντας επί της ουσίας το ίδιο συγκοινωνιακό έργο, ενώ δεν αναλαμβάνει καμία πρωτοβουλία στην κατεύθυνση μείωσης ή εξοικονόμησης των δαπανών του.
07-08-2013, 07:58 PM
Find Reply



Forum Jump:



Users browsing this thread: 1 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Πλοήγηση
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.8.26, © 2002-2024 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2024