Nikolas A.
Super Moderator
Posts: 2.207
Joined: 18-06-2011
|
[Τα Νέα] Οι Ελληνες αγοράζουν τη γερμανική ναυτιλία
«Βουλιάζει» ο στόλος πλοίων κοντέινερ λόγω της μείωσης έως και 18% των ευρωπαϊκών εισαγωγών.
Οι έλληνες εφοπλιστές σώζουν τη γερμανική ναυτιλία και χιλιάδες γερμανούς μικροεπενδυτές!
Μπορεί στα δημόσια οικονομικά η Ελλάδα να είναι υπερχρεωμένη και εξαρτημένη από τη γερμανική βοήθεια, αλλά στη ναυτιλία η εικόνα είναι ακριβώς αντίστροφη. Πάνω από 2 δισ. δολάρια για την απόκτηση μεταχειρισμένων πλοίων δαπάνησαν οι έλληνες εφοπλιστές κατά τη διάρκεια των πρώτων επτά μηνών του 2012, αγοράζοντας από τη δευτερογενή αγορά 111 ποντοπόρα πλοία, σημειώνοντας έτσι παγκόσμιο ρεκόρ στην αγορά αυτού του είδους.
Την ίδια στιγμή, πάνω από 100 γερμανικά funds που επενδύουν στην ποντοπόρο ναυτιλία έχουν πτωχεύσει, ενώ άλλα 800 γερμανικά αντίστοιχα funds απειλούνται με λουκέτο λόγω της βαθιάς κρίσης που πλήττει ειδικά την κατηγορία των πλοίων κοντέινερ, όπου οι γερμανοί εφοπλιστές κατέχουν την πρώτη θέση παγκοσμίως ελέγχοντας το 40% της αγοράς.
ΤΟΥΣ ΔΙΝΟΥΝ ΔΑΝΕΙΑ. Τώρα και επειδή οι στρόφιγγες της χρηματοδότησης έχουν κλείσει, απειλούνται να χάσουν την πρωτιά και να τους την πάρουν οι έλληνες εφοπλιστές, οι οποίοι όχι μόνο διαθέτουν επαρκή ρευστότητα αλλά και άριστη πιστοληπτική ικανότητα σε σημείο που να μπορούν να παίρνουν δάνεια από τράπεζες μέχρι και το 100% της αξίας του πλοίου.
Διαθέτοντας αυτήν την πιστοληπτική ικανότητα κλήθηκαν από γερμανικές τράπεζες και γερμανικά ναυτιλιακά funds να σώσουν ό,τι σώζεται από τον τεράστιο στόλο των πλοίων κοντέινερ που κινδυνεύει να καταρρεύσει μετά τη μείωση των ευρωπαϊκών εισαγωγών, που ξεκινούν από 9,5% και φθάνουν μέχρι και 18% ανάλογα με την περιοχή.
ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΠΑΖΑΡΙΑ. Οπως εξηγεί ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας ναυτιλιακών συμβούλων XRTC Γιώργος Ξηραδάκης, το μπουμ της γερμανικής εμπορικής ναυτιλίας στηρίχθηκε τα τελευταία χρόνια στα κεφάλαια των επενδυτικών funds στα οποία συμμετείχαν χιλιάδες μικροεπενδυτές, οι οποίοι επένδυαν σε αυτά τις αποταμιεύσεις τους λόγω των υψηλών μερισμάτων που διανέμονταν, αλλά και της φορολογικής ασυλίας που είχαν οι επενδύσεις αυτές.
Οταν όμως από το 2008 και μετά η κρίση συρρίκνωσε ή και εξαφάνισε τα μερίσματα από τη μια και από την άλλη απαξίωσε την αξία των πλοίων, το όλο σύστημα ξέμεινε από ρευστό. Τα δάνεια που πήραν τα funds από τις τράπεζες δεν καλύπτουν πλέον τα απαξιωμένα γερμανικά κοντέινερ. Ετσι, τράπεζες και funds απευθύνθηκαν στους έμπειρους και με επαρκή ρευστότητα έλληνες εφοπλιστές για να αγοράσουν ό,τι πωλείται. Μέχρι στιγμής έχουν γίνει αρκετά ελληνογερμανικά ντιλ και τα παζάρια συνεχίζονται.
Ενδεικτικό της ρευστότητας που διαθέτουν οι έλληνες εφοπλιστές είναι ότι εν μέσω κρίσης και σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκέντρωσε ο ναυλομεσιτικός οίκος Allied Shipbroking Inc, οι έλληνες ιδιοκτήτες προηγούνται μακράν των υπολοίπων τόσο σε ποσά που κατέβαλαν, όσο και σε αριθμό πλοίων. Δεύτεροι στη λίστα είναι οι Κινέζοι με 565 εκατομμύρια δολάρια και 62 πλοία, ενώ ακολουθούν οι Νορβηγοί και πολύ πίσω βρίσκονται οι Γερμανοί.
Υπογραμμίζεται ότι στα μεγέθη αυτά δεν περιλαμβάνονται τα ποσά που θα δοθούν μέχρι το τέλος του 2012 σε παραγγελίες νεότευκτων πλοίων, η συνολική αξία των οποίων για τους Ελληνες υπερβαίνει τα 6 δισ. δολάρια.
|
|
23-08-2012, 02:21 PM |
|