This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Ναυτεμπορική] «Ρήγμα» άνω των 210 εκατ. ευρώ προκάλεσε η κρίση στην ακτοπλοΐα

meganium Offline
Εγγεγραμμένος
*



Posts: 1.703
Joined: 18-11-2009
#1
[Ναυτεμπορική] «Ρήγμα» άνω των 210 εκατ. ευρώ προκάλεσε η κρίση στην ακτοπλοΐα
Τους περισσότερους επιβάτες ανά όχημα συγκεντρώνουν οι ακτοπλοϊκές γραμμές του εσωτερικού, σε σχέση με τις πορθμειακές γραμμές και τις γραμμές Ελλάδας - Ιταλίας που κυμαίνονται στα ίδια επίπεδα.

Πάνω από 210 εκατ. ευρώ έσοδα έχασε την τριετία 2008-2010, λόγω της κρίσης, ο κλάδος της ακτοπλοΐας στο σύνολό του, γεγονός που εξηγεί σε συνδυασμό και με το σημαντικά αυξημένο κόστος καυσίμων, τις μεγάλες ζημιές που εμφανίζει τα τελευταία χρόνια.

Όπως αναφέρεται σε μελέτη που εκπόνησε η "Στόχασις" Σύμβουλοι Επιχειρήσεων ΑΕ, στο πλαίσιο της σειράς μελετών Κλαδικές Στοχεύσεις, ο κλάδος της ακτοπλοΐας βρίσκεται σε κρίσιμο σημείο, καθώς η πτωτική του πορεία σε επίπεδα 7%-10% συνεχίσθηκε και το 2011.

H οικονομική κατάσταση των εταιρειών του κλάδου χαρακτηρίζεται από αυξομειούμενες συνθήκες ρευστότητας, με αδυναμία κάλυψης των χρηματοοικονομικών δαπανών. Ο κλάδος είναι σε επικίνδυνη θέση να αντεπεξέλθει σε περαιτέρω αρνητικές μεταβολές του οικονομικού περιβάλλοντος, προστίθεται στη μελέτη.

Ειδικότερα, η μελέτη της "Στόχασις" εξετάζει τις γραμμές της ακτοπλοΐας, τις πορθμειακές γραμμές και τη γραμμή Ελλάδας - Ιταλίας (Αδριατική). Όπως αναφέρει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της "Στόχασις", Βασίλης Ρεγκούζας, η συνολική αγορά υπολογίζεται σε 1,38 δισ. ευρώ για το έτος 2010, με τον μέσο ετήσιο ρυθμό μεταβολής της τριετίας 2008-2010, να είναι αρνητικός και να διαμορφώνεται σε -6,8%.

Με βάση υπολογισμού τα έσοδα του συνόλου των εταιρειών εκτιμάται ότι το 54% των εσόδων προέρχεται από την εσωτερική ακτοπλοΐα, το 37% από τις γραμμές της Αδριατικής και το 9% από την αγορά των πορθμείων.

Οι πέντε μεγαλύτεροι όμιλοι του κλάδου, (ΑΝΕΚ Lines, Attica Group, Minoan Lines Hellenic Seaways, Nel Lines) κατέχουν περίπου τα 2/3 της συνολικής αγοράς (σε αξία) για το 2010. Ειδικότερα, οι ίδιοι όμιλοι κατέχουν το 74% της αγοράς της ακτοπλοΐας, ενώ οι τρείς εξ αυτών (ΑΝΕΚ Lines, Attica Group, Minoan Lines) κατέχουν το 69% της αγοράς της Αδριατικής. Στη δρομολογιακή περίοδο (2011-2012) δραστηριοποιούνται 155 επιχειρήσεις και 210 πλοία στις γραμμές τακτικής δρομολόγησης.

Όσον αφορά στη διακίνηση επιβατών και οχημάτων στις εξεταζόμενες γραμμές, το 2010 σε σύγκριση με το 2009 παρουσιάστηκε μείωση κατά 3% και 6% αντίστοιχα. Σημειώνεται ότι, το 56% της επιβατικής κίνησης και το 70% των μεταφερθέντων οχημάτων το 2010, αφορούν σε πορθμειακές τοπικές συγκοινωνίες.

Πέντε μεγάλοι

Οι πέντε μεγαλύτεροι όμιλοι του κλάδου, (ΑΝΕΚ Lines, Attica Group, Minoan Lines, Hellenic Seaways, Nel Lines) κατέχουν περίπου τα 2/3 της συνολικής αγοράς (σε αξία) για το 2010.

Ειδικότερα, οι ίδιοι όμιλοι κατέχουν το 74% της αγοράς της ακτοπλοΐας, ενώ οι τρεις εξ αυτών (ΑΝΕΚ Lines, Attica Group, Minoan Lines) κατέχουν το 69% της αγοράς της Αδριατικής. Στη δρομολογιακή περίοδο (2011-2012) δραστηριοποιούνται 155 επιχειρήσεις και 210 πλοία στις γραμμές τακτικής δρομολόγησης.

Εντονος ανταγωνισμός στον κλάδο

Ο ανταγωνισμός στον κλάδο είναι έντονος, πολυεπίπεδος και αφορά κυρίως στους τομείς της ποιότητας παρεχόμενων υπηρεσιών, της ασφάλειας, της συχνότητας των δρομολογίων, της ταχύτητας και των προσφορών.

Όσον αφορά στη χρηματοοικονομική κατάσταση του κλάδου, όπως παρατηρεί η υπεύθυνη του τμήματος Κλαδικών Στοχεύσεων, Χ. Γκιόκα, παρουσιάστηκε επιδείνωση το 2010.

Περιορισμένη είναι η εντατική χρησιμοποίηση των συνολικών επενδυμένων κεφαλαίων, καθώς και των ιδίων κεφαλαίων των επιχειρήσεων του κλάδου, ως προς τη δημιουργία πωλήσεων, ενώ ο βαθμός ικανότητας στη χρησιμοποίηση των συνολικών απασχολουμένων κεφαλαίων, όσο και η αποτελεσματικότητα χρησιμοποίησης των ιδίων κεφαλαίων το 2010 είναι αρνητικός.

Η μεγάλη εξάρτηση του κόστους λειτουργίας από τις τιμές των καυσίμων είναι μια από τις μεγαλύτερες απειλές για τον κλάδο. Από την άλλη πλευρά, ο σύγχρονος και ανανεωμένος στόλος και το εξειδικευμένο και έμπειρο ανθρώπινο δυναμικό είναι από τα πιο δυνατά σημεία του κλάδου, αναφέρει η "Στόχασις".

«Κόντρα» για τις τιμές καυσίμων

Συνεχίζεται η "κόντρα" μεταξύ του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλάις (ΣΕΕΝ) και Ομίλου Ελληνικών Πετρελαίων (ΕΛΠΕ) για το θέμα των πολύ υψηλών τιμών των ναυτιλιακών καυσίμων.

Κύκλοι των ΕΛΠΕ εξέφραζαν χθες την ενόχλησή τους με το ύφος της πρόσφατης δεύτερης ανακοίνωσης του ΣΕΕΝ για το θέμα των ναυτιλιακών καυσίμων και, σύμφωνα με πληροφορίες, η εταιρεία εξετάζει σοβαρά τη λήψη νομικών μέτρων για την προστασία του ονόματός της.

Πηγές της εταιρείας επεσήμαναν ότι όλα τα ερωτήματα του ΣΕΕΝ έχουν απαντηθεί και διερωτώνται εάν το προεδρείο του Συνδέσμου διαθέτει τη δυνατότητα να αντιλαμβάνεται το περιεχόμενο των διαφόρων ανακοινώσεων.

Από την πλευρά του και ο ΣΕΕΝ εξετάζει τις περαιτέρω κινήσεις του καθώς το θέμα των καυσίμων και ειδικά η σημαντική αύξηση κατά 40% των premium από πλευράς των διυλιστηρίων θεωρείται ως "πρόκληση".

«Αμεση λύση στα προβλήματα»

Aμεση στήριξη στην ελληνική ακτοπλοΐα που βρίσκεται σε εξαιρετικά δυσχερή θέση οφείλει να παράσχει η κυβέρνηση, δήλωσε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), Ανδρέας Ανδρεάδης. Επισημαίνεται ότι πρόσφατα συνεδρίασαν από κοινού τα διοικητικά συμβούλια ΣΕΤΕ και Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ).

Η ακτοπλοΐα έχει εθνικό, κοινωνικό και τουριστικό ρόλο και για να μπορέσει να συνεχίσει να προσφέρει τις υπηρεσίες της θα πρέπει να επιλυθούν άμεσα τα χρονίζοντα προβλήματα που την ταλανίζουν, σημείωσε ο κ. Ανδρέαδης.

Με ορατό πλέον τον κίνδυνο ορισμένα νησιά να μείνουν χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση και με προφανείς τις επιπτώσεις για την οικονομία και την κοινωνία της νησιωτικής Ελλάδας, η κυβέρνηση πρέπει να διευθετήσει άμεσα τα θεσμικά προβλήματα της ακτοπλοΐας μέσω μιας αναπτυξιακής πολιτικής θαλάσσιων μεταφορών, υπογράμμισε ο κ. Ανδρεάδης και πρόσθεσε ότι το κράτος πρέπει να λάβει μέτρα για τον εξορθολογισμό του κόστους.
02-02-2012, 01:13 PM
Find Reply



Possibly Related Threads…
Thread Author Replies Views Last Post
  [Metaforespress.gr] Η κρίση στην ακτοπλοΐα Nikolas A. 0 2.086 20-08-2013, 08:42 PM
Last Post: Nikolas A.
  [Ναυτεμπορική] Σήκωσε «Μποφόρ» στην ακτοπλοΐα AlexNik 0 1.264 03-12-2012, 11:45 AM
Last Post: AlexNik
  [Ναυτεμπορική] Με έσοδα 34 εκατ. ευρώ η ΑΝΕΚ στο πρώτο τρίμηνο Konstantinos 0 1.374 27-05-2012, 09:14 PM
Last Post: Konstantinos
  [E-Go.gr] Οφείλουν στην ακτοπλοΐα 15 εκατ. ευρώ meganium 0 1.556 05-03-2012, 08:15 PM
Last Post: meganium

Forum Jump:



Users browsing this thread: 1 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Πλοήγηση
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.8.26, © 2002-2024 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2024