[Έθνος] Ολονύχτια πρόβα πριν κλέψουν την Πινακοθήκη
Κινηματογραφική διάρρηξη
Πρόβες διάρρηξης από χθες το βράδυ έκαναν οι δράστες της κλοπής των δύο πινάκων ζωγραφικής από την Εθνική Πινακοθήκη. Οι δράστες ενεργοποιούσαν τον συναγερμό του εξωτερικού χώρου ώστε να φαίνεται πως μπλοκάρει και όταν ο φύλακας ...απηύδησε από τους ήχους, τον απενεργοποίησε. Οι διαρρήκτες δεν ...πίστευαν στα αυτιά τους με την εξέλιξη αυτή και σήμερα το πρωί που μπήκαν μέσα ...δούλεψαν με την ησυχία τους.
Από χθες το βράδυ δούλευαν το σχέδιό τους για την κλοπή των πινάκων από την Εθνική Πινακοθήκη οι δράστες.
Όπως έγινε γνωστό έκαναν μάλιστα ...πρόβες και πέτυχαν να οδηγήσουν τον ίδιο τον φύλακα στο να απενεργοποιήσει τον συναγερμό και σήμερα το πρωί να κάνουν ...περίπατο.
Ενεργοποιούσαν συνεχώς τον συναγερμό και ο υπάλληλος της φύλαξης, ο οποίος κατά τους ελέγχους που έκανε δεν διαπίστωνε τίποτα, για να έχει το ...κεφάλι του ήσχυχο, τον απενεργοποίησε!!!
Η κίνηση αυτή έστρωσε «κόκκινο χαλί» στους διαρρήκτες, οι οποίοι άρπαξαν έναν πίνακα του Pablo Picassο, έναν του Piet Mondrian και ένα έργο σε χαρτί, του Ιταλού Guglielmo Caccia (Moncalvo).
Το χρονικό της διάρρηξης
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΕΛΑΣ για το θέμα, η διάρρηξη έγινε γύρω στις 04.30, αφού οι δράστες απενεργοποίησαν τον συναγερμό και παραβίασαν πόρτα αλουμινίου εξωτερικού χώρου.
Οι διαρρήκτες άρπαξαν:
Έναν πίνακα ζωγραφικής, λάδι σε μουσαμά, διαστάσεων 56 Χ 40, του Ισπανού ζωγράφου Pablo Picasso που φιλοτεχνήθηκε το έτος 1939 και απεικονίζει γυναικείο κεφάλι.
Το έργο αυτό αποτέλεσε το 1949 δωρεά του καλλιτέχνη προς τους Έλληνες, για την προσφορά τους και για την γενναία αντίσταση τους κατά την διάρκεια της ναζιστικής κατοχής.
Έναν πίνακα ζωγραφικής, λάδι σε μουσαμά, διαστάσεων 35 Χ 44, του Ολλανδού ζωγράφου Piet Mondrian που φιλοτεχνήθηκε το έτος 1905 και απεικονίζει ανεμόμυλο κατά μήκος ποταμού.
Το έργο αυτό αγοράσθηκε το 1963 από τον Αλέξανδρο Παππά και αποτέλεσε δωρεά προς την Εθνική πινακοθήκη.
Ένα έργο σε χαρτί, πέννα με αραιωμένη σέπια, διαστάσεων 27 Χ 16,8 του Ιταλού Guglielmo Caccia (Moncalvo) και απεικονίζει τον 'γιο Diego de Alcala σε έκσταση με την Αγία Τριάδα και τα σύμβολα του πάθους.
Το έργο απετέλεσε δωρεά το 1907 του Γρηγορίου Μαρασλή προς την Εθνική πινακοθήκη.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΕΛΑΣ, κατά τη διάρρηξη ενεργοποιήθηκε ο ανιχνευτής κίνησης στον χώρο των περιοδικών εκθέσεων, στον οποίο πήγε αμέσως ο φύλακας,ο οποίος είδε έναν από τους δαρρήκτες και τον καταδίωξε.
Κατά τη διαφυγή του ο κλέφτης εγκατέλειψε στον χώρο ένα επίσης σημαντικό πίνακα του Ολλανδού ζωγράφου Piet Mondrian, που απεικονίζει ένα τυπικό αγρόκτημα.
Όπως προέκυψε κατά την έρευνα, οι δράστες, στις 19.58 χθες απενεργοποίησαν δέσμη συναγερμού και παραβίασαν μπαλκονόπορτα, χωρίς όμως να την ανοίξουν, με αποτέλεσμα όταν ήχησε ο συναγερμός και ο φύλακας ήλεγξε εσωτερικά τον χώρο, να μην διαπιστώσει παρουσία ατόμων ή ίχνη διάρρηξης και να απενεργοποιήσει τον συναγερμό.
Στη συνέχεια οι δράστες ενεργοποίησαν διαφορετικές δέσμες συναγερμού, χωρίς όμως να εισέρχονται στον χώρο. Σε όλες τις περιπτώσεις ο φύλακας δεν διαπίστωνε παρουσία προσώπων.
Σήμερα το πρωί οι δράστες, αφού άνοιξαν την πόρτα που ήδη είχαν παραβιάσει, μπήκαν στο εσωτερικό και άρπαξαν από τον χώρο της έκθεσης τα έργα τέχνης (βγάζοντας τα από τις κορνίζες τους).
Ποιοι μπορεί να είναι οι δράστες
Οι διαρρήκτες πάντως φαίνεται να γνώριζαν λεπτομέρειες για τον χώρο και τους πίνακες που φιλοξενούσε.
Οι αστυνομικοί που ασχολούνται με την υπόθεση εξετάζουν το ενδεχόμενο να ανήκουν σε διεθνές κύκλωμα ή να διέπραξαν την κλοπή κατά παραγγελία.
Η διαρρηξη πάντως θέτει πολλά ερωτήματα σχετικά με την ασφάλεια της Εθνικής Πινακοθήκης, η οποία φιλοξενεί έργα μεγάλων καλλιτεχνών.
Παπουτσής: Ανύπαρκτοι οι κανόνες ασφαλείας
Ανύπαρκτους χαρακτήρισε ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη,Χρήστος Παπουτσής, τους κανόνες ασφαλείας της Εθνικής Πινακοθήκης.
Απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων, έκανε λόγο για καθυστέρηση ωρών στην αντίδραση των επιφορτισμένων με τη φύλαξη της Πινακοθήκης. Όπως ανέφερε, ενημερώθηκε ότι κατά τη διάρκεια της διάρρηξης «υπήρξε μόνο ο ένας φύλακας, ο οποίος ήταν μέσα στο Μουσείο κι ότι ενώ άκουσε τέσσερις με πέντε φορές το συναγερμό να χτυπάει, ενημέρωσε την αρμόδια ιδιωτική ασφάλεια που φυλάσσει το Μουσείο «και προφανώς η αντίδρασή τους ήταν πάρα πολύ καθυστερημένη».
''Νομίζω ότι οι ιοί των κομπιούτερ θα πρέπει να θεωρηθούν ζωή. Αποκαλύπτει πολλά για την ανθρώπινη φύση το γεγονός ότι η μόνη μορφή ζωής που φτιάξαμε μέχρι σήμερα είναι καθαρά καταστροφική. Φτιάξαμε ζωή κατ’εικόνα και ομοίωσίν μας.''
Stephen Hawking.
|