This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Thread Rating:
  • 8 Vote(s) - 2.38 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Zougla.gr] Μέχρι το Μάρτη οι αλλαγές σε ακτοπλοΐα- λιμάνια

Konstantinos Offline
The public transport from Greece&World.
****



Posts: 2.484
Joined: 12-09-2010
#1
[Zougla.gr] Μέχρι το Μάρτη οι αλλαγές σε ακτοπλοΐα- λιμάνια
Οργανικές συνθέσεις στην ακτοπλοΐα και λιμάνια μπαίνουν στην «πρώτη γραμμή» με βάση το νέο Μνημόνιο, που είναι έτοιμο να προωθηθεί στη Βουλή.

Όπως έγραψε «Το Βήμα» έχει ολοκληρωθεί πλέον το κεφάλαιο, στο οποίο εντάσσονται και οι μεταφορές.

Οι ναυτιλιακές ρυθμίσεις αφορούν την ακτοπλοΐα και τα λιμάνια.

Ειδικά, για την ακτοπλοΐα φαίνεται ότι μέχρι τον Μάρτιο του 2013 θα γίνουν τροποποιήσεις στο θεσμικό πλαίσιο, που αφορούν:
1. Την δρομολόγηση πλοίων, σε μια κατεύθυνση «ευελιξίας των απαιτήσεων για τα πλοία», που εντάσσονται στην ελεύθερη δρομολόγηση και όπως φαίνεται θα μπουν στην «κλίνη του Προκρούστη» ρυθμίσεις σχετικά με την 10μηνη απασχόληση, τις ακινησίες πλοίων ενώ θα δοθούν μεγάλες δυνατότητες στις εταιρείες να αντικαθιστούν τα πλοία τους

Για τα εργασιακά η αναφορά στη Σύμβαση Ναυτικής Εργασίας του 2006 δείχνει ότι δεν θα κινδυνεύσουν οι Συλλογικές Συμβάσεις.

Όμως, θα πρέπει να θεωρείται σίγουρο ότι θα ξεκινήσει διάλογος για επί του Προεδρικού Διατάγματος, που ρυθμίζει την οργανική σύνθεση, σε μια κατεύθυνση να επανεξεταστεί το προσωπικό, που σχετίζεται με την ασφάλεια.
Μάλιστα στο αγγλικό κείμενο αναφερέται ρητά οτι στη διαβούλευση θα συζητηθεί το θέμα της επάνδρωσης.

Για τα λιμάνια το «μέτωπο», που ανοίγει είναι πολύ μεγάλο:

• Μέχρι τον Μάρτιο του 2013 πρέπει να ξεκινήσουν οι διαδικασίες παραχωρήσεων και να έχουν νομοθετηθεί αλλαγές στα εργασιακά.
Σημείο- κλειδί, που τίθεται για τα εργασιακά φαίνεται να είναι η θεσμοθέτηση μιας διαδικασίας πιστοποίησης/ εκπαίδευσης του προσωπικού.

Πάντως σε άλλο σημείο του Μνημονίου το επάγγελμα του λιμενεργάτη αναφέρεται μέσα στα 9 τα οποία πρόκειται να "ανοίξουν".

Τέλος, προς κατάργηση πηγαίνουν φορολογικά και άλλα προνόμια, που είχαν εδώ και δεκαετίες ΟΛΠ και ΟΛΘ.

Αναλυτικά, για τις μεταφορές και ειδικά για τις θαλάσσιες μεταφορές και τα λιμάνια στο νέο Μνημόνιο αναφέρονται τα εξής:

Μεταφορές

Το άνοιγμα των εμπορευματικών μεταφορών και των περιστασιακών επιβατικών μεταφορών έχει ολοκληρωθεί. Προτεραιότητα είναι μέτρα που θα επιτρέψουν υψηλότερα επίπεδα στον τουρισμό και τις επενδύσεις, ειδικά σε ότι αφορά τις οδικές μεταφορές (λιμουζίνες και εναλλακτική αγορά), ναυτιλιακές και λιμενικές δραστηριότητες και την αεροπορία.
Αναμένονται συγκεκριμένες δράσεις που θα οδηγήσουν στη μείωση του λειτουργικού κόστους των παρόχων υπηρεσιών, αλλά και στην αύξηση των επιλογών των καταναλωτών. Επίσης, η βαθμιαία αναδιάρθρωση των σιδηροδρόμων θα πρέπει να οδηγήσει στην αποτελεσματική ιδιωτικοποίησή τους.

Θαλάσσιες μεταφορές και λιμάνια

Η κυβέρνηση αποφάσισε:

i. σε εξέλιξη βρίσκεται η διαδικασία για αναθεώρηση του νομικού πλαισίου για την ακτοπλοΐα, προς την κατεύθυνση να ενδυναμωθεί η προοπτική ανάπτυξης του τουριστικού τομέα. Ειδικότερα δίνεται προσοχή, μεταξύ άλλων, στην ευελιξία των απαιτήσεων (σ.σ. προφανώς έχει γίνει λάθος στη μετάφραση. Στο αγγλικό κείμενο αναφέρεται η λέξη manning, η οποία είναι προφανές οτι θα πρέπει να μεταφραστεί όχι ως ευελιξία απαιτήσεων αλλά ως επάνδρωση) για τα πλοία που εξαιρούνται από τις μίνιμουμ υποχρεώσεις δρομολόγησης και στην έγκριση αλλαγών στα δρομολόγια και στο μέγεθος των πλοίων για τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια. Αυτή η διαβούλευση θα οδηγήσει σε συγκεκριμένη τροποποίηση (Μάρτιος 2013).

ii. Ο κοινωνικός διάλογος να ακολουθεί τις αρχές της Σύμβασης Ναυτικής Εργασίας (του 2006) ώστε οι όποιες αλλαγές γίνουν σε σχέση με τα εργασιακά να συμφωνούν με το σύγχρονο οικονομικό περιβάλλον.

2. Ακολουθώντας την πρώτη στρατηγική που έχει υποβληθεί για τα λιμάνια η κυβέρνηση υιοθετεί μια 5ετή εθνική στρατηγική που εξασφαλίζει την σύνδεση των λιμένων με το κύριο δίκτυο των μεταφορών προσδιορίζοντας συγκεκριμένο σχέδιο με συγκεκριμένο χρονικό ορίζοντα για εφαρμογή και ένα οικονομικό σχέδιο. Η στρατηγική θα συνδέεται με τις αρχές και τις προτεραιότητες του TEN-T όπως η ομαλή λειτουργία της εσωτερικής αγοράς, η μετακίνηση ανθρώπων και αγαθών και η οικονομική, κοινωνική και εδαφική συνοχή της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η αποτελεσματική χρήση του Ταμείου Συνοχής και σε ευθυγράμμιση με τους κανόνες του κράτους για τις ενισχύσεις (Δεκέμβριος 2012).

3. Σε ευθυγράμμιση με τη νέα στρατηγική με τα λιμάνια και το οργανωτικό μοντέλο για τους λιμένες, το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου οργανώνει μια στρατηγική ιδιωτικοποίησης μέσω παραχωρήσεων με τελικό σκοπό την καλύτερη χρήση των λιμανιών (Φεβρουάριος 2013) και θα προκηρύξει τους κατάλληλους διαγωνισμούς (Μάρτιος 2013).

4. Η κυβέρνηση θα ξαναδεί το νομικό πλαίσιο που σχετίζεται με τις εργασιακές σχέσεις στα λιμάνια (έως το Δεκέμβριο του 2012) και το πλαίσιο λειτουργίας των λιμένων και θα στείλει ένα σχέδιο πρότασης στις υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (Δεκέμβριος 2012). Η αναθεώρηση θα είναι σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά κεκτημένα και παρέχει, μεταξύ άλλων, την εκπαίδευση και την πιστοποίηση των εργαζομένων στις υπηρεσίες επίγειας εξυπηρέτησης και να καθορίσει ένα ανταγωνιστικό μοντέλο για τα λιμάνια και τη λειτουργία του τερματικού. Οι αλλαγές νομοθετούνται (Μάρτιος 2013).

4-5 Η κυβέρνηση εξετάζει την συμβατότητα με την κοινοτική νομοθεσία και τους κανόνες περί ανταγωνισμού και τροποποιεί τις απαραίτητες διατάξεις ειδικότερα σχετικά με τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς και τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης (Δεκέμβριος 2012)
''Νομίζω ότι οι ιοί των κομπιούτερ θα πρέπει να θεωρηθούν ζωή. Αποκαλύπτει πολλά για την ανθρώπινη φύση το γεγονός ότι η μόνη μορφή ζωής που φτιάξαμε μέχρι σήμερα είναι καθαρά καταστροφική. Φτιάξαμε ζωή κατ’εικόνα και ομοίωσίν μας.''

Stephen Hawking.

[Image: 111acb66226bcdeaaebaa87be280636b_amg_log...z_logo.jpg]
24-10-2012, 12:07 AM
Website Find Reply



Possibly Related Threads…
Thread Author Replies Views Last Post
  [Το Βήμα] Αποφασισμένος για ουσιαστικές αλλαγές στην ακτοπλοΐα AlexNik 0 1.430 26-08-2014, 11:28 AM
Last Post: AlexNik
  [Ημερησία] Ριζικές αλλαγές στη δρομολόγηση πλοίων στην ακτοπλοΐα AlexNik 0 1.560 03-09-2012, 12:46 AM
Last Post: AlexNik
  [Πρώτο Θέμα] Μουσουρούλης: Πρώτος στόχος η ακτοπλοΐα και τα λιμάνια meganium 0 1.355 25-06-2012, 01:32 PM
Last Post: meganium

Forum Jump:



Users browsing this thread: 1 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Πλοήγηση
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.8.26, © 2002-2024 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2024