[Euro2Day] ΕΡΓΟΣΕ: Έρχεται δημοπράτηση 370 εκατ. ευρώ
Ως το τέλος του έτους αναμένεται να προχωρήσει η ΕΡΓΟΣΕ στην δημοπράτηση του έργου που αφορά στην κατασκευή όλων των υπολειπόμενων εργασιών στο τμήμα Τιθορέα – Δομοκός, το οποίο έχει εκτιμώμενο προϋπολογισμό 370 εκατομμύρια ευρώ.
Η απόφαση για την δημοπράτηση του έργου με τα οποίο πρόκειται να ολοκληρωθούν οι υπολειπόμενες εργασίες υποδομής και κτιριακών εγκαταστάσεων, επιδομής, Η/Μ εγκαταστάσεων, σηματοδότησης, τηλεπικοινωνιών και ηλεκτροκίνησης της ΝΔΣΓ Τιθορέα – Δομοκός, ελήφθη προ ημερών από την διοίκηση της εταιρείας.
Ο προβλεπόμενος χρόνος υλοποίησης του έργου, εφόσον δεν υπάρξουν καθυστερήσεις κατά την διενέργεια του διαγωνισμού, αλλά και την περίοδο κατασκευής, τοποθετείται στο τέλος 2015, οπότε, δηλαδή, και θα ολοκληρωθεί στο σύνολό της η νέα σιδηροδρομική γραμμή Αθήνας – Θεσσαλονίκης.
Θα μειωθεί ο χρόνος ταξιδιού
Με την κατασκευή των υπολειπόμενων έργων θα ολοκληρωθεί η κατασκευή της Νέας Διπλής Σιδηροδρομικής Γραμμής Υψηλών Ταχυτήτων Τιθορέας – Λιανοκλαδίου – Δομοκού που θα αντικαταστήσει το ορεινό κομμάτι της υφιστάμενης μονής γραμμής μήκους 122 χιλιομέτρων με Νέα Διπλή Σιδηροδρομική Γραμμή Υψηλών Ταχυτήτων μήκους 106 χιλιομέτρων.
Η νέα χάραξη, που έχει σχεδιασθεί ώστε να είναι εφικτή η ανάπτυξη ταχυτήτων 160-200 χλμ /ώρα, ξεκινά από το σιδηροδρομικό Σταθμό Τιθορέας διασχίζει το όρος Καλλίδρομο με δίδυμη σήραγγα μήκους 9.036 μέτρων, η κάθε μία, και ακολουθώντας πεδινή διαδρομή μέσω της πεδιάδας του Σπερχειού ποταμού καταλήγει στο Σιδηροδρομικό Σταθμό Λιανοκλαδίου. Στη συνέχεια διασχίζει το όρος Όθρυς με δίδυμη σήραγγα μήκους 6.380 μέτρων, η κάθε μία, και ακολουθώντας πεδινή διαδρομή μέσω της αποξηραμένης λίμνης Ξυνιάδας φτάνει στον σταθμό του Δομοκού.
Με την ολοκλήρωση των έργων η χρονική διάρκεια του σιδηροδρομικού ταξιδιού μεταξύ Αθήνας – Θεσσαλονίκης θα περιοριστεί κατά 55 λεπτά και θα φτάσει στις 3 ώρες και 15 λεπτά, δίνοντας νέες δυνατότητες ανάπτυξης όχι μόνο στις επιβατικές, αλλά και τις εμπορευματικές μεταφορές.
Ενδεικτικό των ιδιαίτερων δυσκολιών που παρουσιάζει η ολοκλήρωση των έργων του σιδηροδρομικού δικτύου στο συγκεκριμένο σημείο είναι το γεγονός ότι τα έργα ξεκίνησαν το 1997 και η ολοκλήρωση τους, στην καλύτερη περίπτωση, αναμένεται για το 2015, δηλαδή 18 χρόνια μετά, και αφού έχουν χρησιμοποιηθεί πόροι από το Β', το Γ' ΚΠΣ αλλά και το ΕΣΠΑ.
Ηλεκτροκίνηση
Να σημειώσουμε ότι σήμερα τα τρένα κινούνται ηλεκτροκίνητα στο τμήμα από τον Δομοκό έως την Θεσσαλονίκη, ωστόσο για το νότιο τμήμα του δικτύου, δηλαδή από το Δομοκό εως την Αθήνα, η ηλεκτρονίκηση θα μπορεί να τεθεί σε λειτουργία με την ολοκλήρωση του έργου.
Η αργοπορία στην ολοκλήρωση των έργων όχι μόνο δεν επιτρέπει στα τρένα να κινηθούν ηλεκτροκίνητα, αλλά έχει και ως αποτέλεσμα ο ΟΣΕ να έχει πολύ μεγάλες απώλειες λόγω των εκτεταμένων κλοπών καλωδίων που συμβαίνουν σχεδόν καθημερινά στο τμήμα του δικτύου που δεν χρησιμοποιείται αλλά έχει εγκατασταθεί.
Η υπόθεση κλοπής καλωδίων του δικτύου ηλεκτροκίνησης επιβαρύνει τον ΟΣΕ αλλά και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ οικονομικά αλλά και επιχειρησιακά. Την τελευταία διετία εκτιμάται ότι έχουν κλαπεί περισσότερα από 100 χιλιόμετρα καλωδίων χαλκού προκαλώντας, εκτός της οικονομικής ζημιάς, και σοβαρή δυσλειτουργία των εκτέλεση του σιδηροδρομικού έργου.
Χαρακτηριστικό είναι ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ επιβαρύνεται σε ετήσια βάση με περίπου 10 εκατ. ευρώ από επιστροφές χρημάτων προς τους επιβάτες, λόγω των καθυστερήσεων στην εκτέλεση των δρομολογίων.
Μάλιστα προκειμένου να αποκατασταθεί η λειτουργικότητα του δικτύου η ΕΡΓΟΣΕ υποχρεώθηκε να δημοπρατήσει έργο, με προϋπολογισμό ύψους 22 εκατομμυρίων ευρώ, για την ανάταξη της ηλεκτροκίνησης στο τμήμα του σιδηροδρομικού δικτύου από τις Αχαρνές έως την Τιθορέα. Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του 2014.
''Νομίζω ότι οι ιοί των κομπιούτερ θα πρέπει να θεωρηθούν ζωή. Αποκαλύπτει πολλά για την ανθρώπινη φύση το γεγονός ότι η μόνη μορφή ζωής που φτιάξαμε μέχρι σήμερα είναι καθαρά καταστροφική. Φτιάξαμε ζωή κατ’εικόνα και ομοίωσίν μας.''
Stephen Hawking.
|