This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Thread Rating:
  • 3 Vote(s) - 2.33 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Το Βήμα] Υπουργείο Υποδομών: «Παγωμένα» έργα και αποκρατικοποιήσεις στην ατζέντα

AlexNik Offline
Administrator
*******



Posts: 2.097
Joined: 22-08-2009
#1
[Το Βήμα] Υπουργείο Υποδομών: «Παγωμένα» έργα και αποκρατικοποιήσεις στην ατζέντα
Αχιλλέας Χεκίμογλου

Στο υπουργείο Υποδομών, που ενώθηκε στην νέα κυβέρνηση υπό κοινή στέγη (και υπουργό) με το υπουργείο Ανάπτυξης, η μεγάλη πρόκληση βρίσκεται στα οδικά, σιδηροδρομικά και τηλεπικοινωνιακά έργα που βρίσκονται «παγωμένα», δημοπρατούνται ή αναζητούν χρηματοδότηση.

Για τους οδικούς άξονες προτεραιότητα θα είναι ενεργοποίηση της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ) για τη μόχλευση πόρων για την επανεκκίνηση των τεσσάρων «παγωμένων» οδικών αξόνων.

Παράλληλα, μία δεκάδα σιδηροδρομικών έργων είτε βρίσκονται σε διαγωνιστική διαδικασία είτε είναι έτοιμα να δημοπρατηθούν, καθώς έχουν εξασφαλισμένη χρηματοδότηση. Το ίδιο, όμως, δεν ισχύει για τα έργα του Μετρό, καθώς, ενώ υπάρχει μελετητική ωριμότητα, απουσιάζουν οι πόροι.

Επίσης, έτοιμες προς δημοπράτηση είναι οι υποθαλάσσιες ζεύξεις της Σαλαμίνας και της Λευκάδας. Ώριμα είναι και τα έργα των τηλεπικοινωνιών, τα οποία πρέπει να βρουν χρηματοδότηση και αναδόχους.

Ενδιαφέρον θα έχει η εφαρμογή του νόμου για τα ταξί, καθώς οι αυτοκινητιστές αντιδρούν στην έκδοση νέων αδειών από τις περιφέρειες. Επίσης, πρέπει να συνεχιστεί η εξυγίανση των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας, με την ελπίδα να αποφευχθεί η αύξηση των εισιτηρίων που προβλέπει το Μνημόνιο, αλλά και να προχωρήσουν οι διαγωνισμοί του ΟΑΣΑ για το ηλεκτρονικό εισιτήριο και της τηλεματικής της ΟΣΥ.

Παράλληλα, είναι επιτακτική ανάγκη η ανάταξη του ΟΣΕ, καθώς δίχως την εύρυθμη λειτουργία του, η ανάπτυξη του σιδηροδρόμου θα είναι αδύνατη. Ακόμη, πρέπει να προχωρήσει και το Τηλε-διόδιο, ενώ εκκρεμεί και η δημοπράτηση του Ισλαμικού Τεμένους των Αθηνών.

Επίσης, πρέπει να «τρέξει» ο διαγωνισμός για το εμπορευματικό κέντρο της ΓΑΙΑΟΣΕ στο Θριάσιο, που αποτελεί στοίχημα για την ανάπτυξη των εμπορευματικών μεταφορών. Ακόμη, εκκρεμεί η αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ενώ ενδιαφέρον θα έχει η ομαδοποίηση των περιφερειακών αερολιμένων, που βαίνουν προς ιδιωτικοποίηση.

Παράλληλα, ώριμη είναι πια και η παραχώρηση του φάσματος των ραδιοσυχνοτήτων, που υπόσχονται πολλά για την οικονομία. Το υπουργείο καλείται επίσης να υποβοηθήσει μία σειρά αποκρατικοποιήσεων, όπως τα ΕΛΤΑ, η ΕΥΔΑΠ, η ΕΥΑΘ και, κυρίως, η Εγνατία Οδός, η οποία έχει χρέη 700 εκατ. ευρώ.

Ερωτηματικό συνοδεύει τη στάση της Τρόικας για το άνοιγμα των ΚΤΕΛ, αλλά και για την παχυλή ετήσια επιδότηση του ΟΑΣΘ (περί τα 100 εκατ. ευρώ).
(This post was last modified: 23-06-2012, 11:34 AM by AlexNik.)
23-06-2012, 11:33 AM
Website Find Reply



Possibly Related Threads…
Thread Author Replies Views Last Post
  [Το Βήμα] «Γκάζια» από την τρόικα στο Υποδομών AlexNik 0 1.139 05-07-2012, 11:52 AM
Last Post: AlexNik

Forum Jump:



Users browsing this thread: 1 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Πλοήγηση
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.8.26, © 2002-2024 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2024