This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Thread Rating:
  • 6 Vote(s) - 3.67 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Μακεδονία] Η κρίση και τα διόδια χτύπησαν την Εγνατία οδό

Konstantinos Offline
The public transport from Greece&World.
****



Posts: 2.484
Joined: 12-09-2010
#1
[Μακεδονία] Η κρίση και τα διόδια χτύπησαν την Εγνατία οδό
Μειωμένη μέχρι 15% η κυκλοφορία στο ανατολικό τμήμα

Του Φώτη Κουτσαμπάρη

Η οικονομική κρίση χτύπησε και την κίνηση στον αυτοκινητόδρομο της Εγνατίας οδού σε τμήματα ανατολικά της Θεσσαλονίκης, όπου μειώθηκε η κυκλοφορία έως και 15%. Μείωση παρατηρείται και στην κυκλοφορία στο τμήμα μεταξύ Πολυμύλου - Βέροιας και Κοζάνης - Πολυμύλου, όπου από τον Σεπτέμβριο του 2010 λειτουργεί σταθμός διοδίων.

Η μείωση που παρατηρήθηκε στην κυκλοφορία το 2010 σε σχέση με το 2009, σε εθνικό επίπεδο, λόγω της οικονομικής κρίσης και της σημαντικής αύξησης της τιμής των καυσίμων, παρουσιάστηκε και σε ορισμένα τμήματα της Εγνατίας οδού. Οι τελευταίες μετρήσεις που έκανε το Παρατηρητήριο της Εγνατίας Οδού ΑΕ έδειξαν συνολικά ότι στην Κεντρική Μακεδονία και τη Θράκη μειώθηκε η κίνηση, ενώ αντίθετα στη Δυτική Μακεδονία και την Ήπειρο αυξήθηκε η κίνηση, γεγονός όμως που οφείλεται στην παράδοση τμημάτων του αυτοκινητόδρομου που δεν λειτουργούσαν τα προηγούμενα χρόνια.

Η λειτουργία του σταθμού διοδίων στο τμήμα Πολυμύλου - Βέροιας ήταν η αιτία της μείωσης κυκλοφορίας σε ποσοστό 3% και μείωση μετακινούμενων προσώπων σε ποσοστό 4,56% από τον Σεπτέμβριο του 2010. Το 2009 η μέση ημερήσια κυκλοφορία σε αυτό το τμήμα ήταν 15.000 οχήματα και το 2010 έπεσε στα 14.600 οχήματα. Ο μέσος αριθμός ημερησίως μετακινούμενων προσώπων το 2009 έφθασε τα 26.300, ενώ το 2010 μειώθηκε σε 25.100. Βάση της μελέτης του Παρατηρητηρίου, η μείωση οφείλεται: α) σε μετακινήσεις που δεν γίνονται πια λόγω αυξημένου κόστους (με τα διόδια), γιατί δεν ήταν “απαραίτητες” και β) σε μετακινήσεις μεγάλου μήκους που άλλαξαν διαδρομή, όπως για παράδειγμα για τη μετακίνηση από τη Θεσσαλονίκη στην Πτολεμαΐδα και αντίστροφα, για την οποία κάποιοι οδηγοί προτιμούν τη χωρίς διόδια εθνική οδό Θεσσαλονίκης - Έδεσσας αντί της διαδρομής μέσω Εγνατίας οδού, που πλέον περιλαμβάνει δύο σταθμούς διοδίων (Μάλγαρα και Πολύμυλο).

Αυξήσεις στα δυτικά, μειώσεις στα ανατολικά

Το 2010 η συνολική κίνηση στον άξονα της Εγνατίας οδού ισοδυναμεί με 3,097 δισ. οχηματοχιλιόμετρα (το οχηματοχιλιόμετρο ισοδυναμεί με την κίνηση ενός οχήματος για ένα χιλιόμετρο) και ήταν μειωμένη κατά 2% σε σχέση με το 2009, όταν η συνολική κίνηση έφθασε τα 3,174 οχηματοχιλιόμετρα. Η μεγαλύτερη κινητικότητα στον άξονα της Εγνατίας οδού εμφανίζεται στην περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, όπου διανύθηκαν 1,59 δισ. οχηματοχιλιόμετρα (52%). Το 26% των οχηματοχιλιομέτρων διανύθηκε στην περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, η οποία είναι η περιφέρεια με το μεγαλύτερο σε μήκος τμήμα της Εγνατίας οδού, και ακολουθούν η Δυτική Μακεδονία και η Ήπειρος με 11% η καθεμία.

Σε σχέση με το 2009, το 2010 υπήρξε αύξηση των διανυθέντων οχηματοχιλιομέτρων στην Ήπειρο και τη Δυτική Μακεδονία, 14% και 17% αντίστοιχα, ενώ στην Κεντρική Μακεδονία και στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη παρουσιάστηκε μείωση 3% και 13%. Στη δυτική Εγνατία, συγκεκριμένα στα τμήματα από την Ηγουμενίτσα έως τη Σιάτιστα, ο κυκλοφοριακός φόρτος του 2010 ήταν υψηλότερος από τον αντίστοιχο του 2009 και η αύξηση αυτή σε ορισμένα τμήματα ξεπέρασε ακόμη και το 20%.

Οι μετρήσεις που έγιναν από το Παρατηρητήριο της Εγνατίας Οδού ΑΕ την τελευταία εξαετία (2005-2010) έδειξαν ότι οι υψηλότεροι κυκλοφοριακοί φόρτοι καταγράφονται στα τμήματα μεταξύ των ανισόπεδων κόμβων Καλοχωρίου και Σερρών, που λειτουργούν και ως εξωτερική περιφερειακή οδός για την πόλη της Θεσσαλονίκης.

Περαιτέρω μειώσεις στον κυκλοφοριακό φόρτο της Εγνατίας οδού αναμένεται να παρατηρηθούν με την έναρξη λειτουργίας των τεσσάρων νέων σταθμών διοδίων που θα λειτουργήσουν εντός του καλοκαιριού στα Τύρια Θεσπρωτίας, στο Μαλακάσι Ιωαννίνων, στη Νυμφόπετρα Θεσσαλονίκης και στον Ίασμο Ροδόπης, ενώ επανεξετάζεται η λειτουργία σταθμού διοδίων και στη Μουσθένη Καβάλας.
''Νομίζω ότι οι ιοί των κομπιούτερ θα πρέπει να θεωρηθούν ζωή. Αποκαλύπτει πολλά για την ανθρώπινη φύση το γεγονός ότι η μόνη μορφή ζωής που φτιάξαμε μέχρι σήμερα είναι καθαρά καταστροφική. Φτιάξαμε ζωή κατ’εικόνα και ομοίωσίν μας.''

Stephen Hawking.

[Image: 111acb66226bcdeaaebaa87be280636b_amg_log...z_logo.jpg]
25-05-2011, 05:48 PM
Website Find Reply



Possibly Related Threads…
Thread Author Replies Views Last Post
  [Madata.gr] Από σήμερα νέα διόδια στην Εγνατία Konstantinos 0 1.496 18-11-2011, 10:03 PM
Last Post: Konstantinos
  [Voria.gr] Τον Σεπτέμβριο η «πρεμιέρα» για τα νέα διόδια στην Εγνατία Οδό Konstantinos 0 1.835 17-08-2011, 03:41 PM
Last Post: Konstantinos
  [Το Βήμα] Διόδια... ante portas στην Εγνατία Konstantinos 2 2.874 21-03-2011, 11:02 AM
Last Post: Konstantinos

Forum Jump:



Users browsing this thread: 1 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Πλοήγηση
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.8.26, © 2002-2024 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2024