ΣΤΟΛΟΣ Α.Σ.Π.Α.
Στόλος: 320 λεωφορεία τα εξής:
165 Skoda 706RTO, με Α.Κ. 98.601 – 98.719 & 104.720 – 104.765, με αμαξώματα ΒΙΟ, ΒΙΑΜΑΞ, Ταγκαλάκης και Κοτάντζης Μανταδάκης. Κυκλοφόρησαν έως το 1962.
37 Leyland Royal Tiger LCRT 1/1, με Α.Κ. 112.767 – 112.839 (μόνο οι μονοί αριθμοί), με αμαξώματα ΒΙΑΜΑΞ και Κοτάντζης Μανταδάκης. Κυκλοφόρησαν έως το 1963.
38 AEC Regal MkVI U2LA, με Α.Κ. 112.766 – 112.840 (μόνο οι ζυγοί αριθμοί), με αμαξώματα ΕΛΒΙΑΜ και
Σαρακάκης. Κυκλοφόρησαν έως το 1963.
20 Skoda 706RTO, με Α.Κ. 197.852 – 197.890 (μόνο οι ζυγοί αριθμοί), με αμάξωμα Σαρακάκης. Κυκλοφόρησαν έως το 1965.
25 Leyland Royal Tiger LCRT 1/1, με Α.Κ. 197.841 – 197.889 (μόνο οι μονοί αριθμοί), με αμάξωματα ΒΙΑΜΑΞ, ΕΛΒΙΑΜ και ΒΕΛΟ. Κυκλοφόρησαν έως το 1965.
5 Mercedes F530S, με Α.Κ. 197.842 – 197.850 (μόνο οι ζυγοί αριθμοί), με αμάξωμα ΒΙΑΜΑΞ. Κυκλοφόρησαν έως το 1965.
10 Volvo B755, με Α.Κ. 212.891 – 212.900, με αμάξωμα Σαρακάκης. Κυκλοφόρησαν έως το 1967.
20 Leyland Royal Tiger LCRT 2/1, με Α.Κ. 212.901 – 212.920, με αμάξωμα ΒΕΛΟ. Κυκλοφόρησαν έως το 1967.
Ένταξη στα ΚΤΕΛ:
46 στο 1ο ΚΤΕΛ με αριθμούς παρ μπριζ 1/176 – 1/218 και 1/235 – 1/237
94 στο 2ο ΚΤΕΛ με αριθμούς παρ μπριζ 2/210 – 2/283, 2/308 – 2/313 και 2/315 – 2/328
61 στο 3ο ΚΤΕΛ με αριθμούς παρ μπριζ 3/224 – 3/284
67 στο 4ο ΚΤΕΛ με αριθμούς παρ μπριζ 4/216 – 4/282
15 στο 5ο ΚΤΕΛ με αριθμούς παρ μπριζ 5/247 – 5/261
37 στο 6ο ΚΤΕΛ με αριθμούς παρ μπριζ 6/200 – 6/231, 6/237 – 6/238 και 6/240 – 2/242
Αριθμήσεις:
ΚΤΕΛ: Αριθμοί παρ-μπριζ όπως και τα ιδιωτικά λεωφορεία των ΚΤΕΛ, ανάλογα με τη σειρά ένταξης.
ΑΣΠΑ: Α/601-Α/920, ανάλογα με τη σειρά ένταξης στα ΚΤΕΛ, τελείως διαφορετική από την επόμενη, που τελικά επικράτησε.
Επικρατήσασα: Από το τελευταίο τριψήφιο τμήμα του Α.Κ. που ήταν συνεχόμενο: 601-920. Επισημάνθηκε με κίτρινη πινακίδα κάτω από το παρ-μπριζ άριστερά, μετά το 1970.
Γραμμές:
Αρχικά: Ακολουθούσαν κανονικά τα κυκλώματα των οχημάτων σε όλες τις γραμμές του κάθε ΚΤΕΛ.
Περί το 1970, μετά την ενοποίηση των ΚΤΕΛ στο ΕΚΤΕΛ, ανέλαβαν την αποκλειστική εξυπηρέτηση ορισμένων γραμμών, στα πλαίσια πάντα των κλιμακίων στα οποία ήταν ενταγμένα τα λεωφορεία της.
Το 1975, η ΑΣΠΑ απετέλεσε ανεξάρτητο Κλιμάκιο, το 7ο και ανέλαβε την αποκλειστική εξυπηρέτηση γραμμών που είτε είχε και πριν, είτε ανέλαβε τότε, αφήνοντας κάποιες από τις προηγούμενες.
Μετά το 1974 και τη μεταπολίτευση, πολλά λεωφορεία της ΑΣΠΑ τα "φτύσανε" και αναγκάστηκε να παρατήσει πολλές γραμμές, που ανέλαβαν τα λεωφορεία του ΕΚΤΕΛ.
Το 1977 που ιδρύθηκε η ΕΑΣ τα λεωφορεία της ΑΣΠΑ εξυπηρετούσε μόνο 3 γραμμές. Κυκλοφόρησαν για λίγο με αριθμούς παρ-μπριζ του 7ου κλιμακίου.
Το 1978 μετά την κυκλοφορία των νέων Ikarus 260 της ΕΑΣ αποσύρθηκαν και αυτά και όλες τις γραμμές ανέλαβαν τα λεωφορεία του πρώην ΕΚΤΕΛ καθώς και μισθωμένα από την ΕΑΣ τουριστικά λεωφορεία και λεωφορεία του ΟΑΣΘ.
Από τα 320 λεωφορεία της πρώην ΑΣΠΑ επισκευάστηκαν 110 και επανακυκλοφόρησαν την περίοδο Σεπτεμβρίου 1979 – Φεβρουαρίου 1982, ενταγμένα στο 8ο κλιμάκιο της ΕΑΣ και με έδρα το Αμαξοστάσιο Ελληνικού. Ανέλαβαν γραμμές του Πειραιά και 3 γραμμές στην Αθήνα (αυτές τις 3 μάλιστα με τη νέα αρίθμηση).
Τα στοιχεία είναι από τον χρήστη "tangalos2002"
|