This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Thread Rating:
  • 9 Vote(s) - 2.67 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Τα Νέα] Απόσυρση Ι.Χ. στα σκαριά

AlexNik Offline
Administrator
*******



Posts: 2.097
Joined: 22-08-2009
#1
[Τα Νέα] Απόσυρση Ι.Χ. στα σκαριά
[Image: Image.ashx?c=15769174&r=0&p=0&t=0&q=100&...1&w=800&h=]Κίνητρα για την απόσυρση παλαιών Ι.Χ. και την αγορά καινούργιων με δραστική μείωση των τελών ταξινόμησης μελετά το υπουργείο Οικονομικών προκειμένου να ανακόψει το κύμα κάθετης πτώσης των πωλήσεων, έκρηξης λουκέτων και απολύσεων και δραστικής συρρίκνωσης των εσόδων του προϋπολογισμού.

Η εικόνα είναι πραγματικά δραματική. Από τις αρχές του έτους και έως το τέλος Αυγούστου, 2.000 επιχειρήσεις του κλάδου αυτοκινήτου έχουν βάλει λουκέτο, 9.000 εργαζόμενοι έχασαν τη δουλειά τους, η πτώση των πωλήσεων έχει αγγίξει το 65%, η μείωση του τζίρου- καθώς στο μεταξύ αυξήθηκαν οι φόροι- έφτασε το 60%. Το ίδιο διάστημα τα έσοδα του προϋπολογισμού από τέλη ταξινόμησης μετά βίας ξεπέρασαν τα 200 εκατ. ευρώ μακράν του στόχου είσπραξης 508 εκατ. ευρώ στο σύνολο του έτους.

Σενάρια τόνωσης της αγοράς
Σε αυτό το σκηνικό, ο υπουργός Οικονομικών Γ. Παπακωνσταντίνου, ο οποίος το περασμένο φθινόπωρο είπε το περιβόητο «απόσυρση τέλος» εξαιτίας της δημοσιονομικής στενωπού, έχει δώσει σύμφωνα με πληροφορίες εντολές στους συνεργάτες του να διερευνήσουν εναλλακτικά σενάρια για την τόνωση της αγοράς.

Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι το σχέδιο που επεξεργάζονται ήδη στο υπουργείο Οικονομικών αφορά την παροχή κινήτρων απόσυρσης παλαιών με παράλληλη αγορά νέων Ι.Χ. με τη μορφή της μείωσης των τελών ταξινόμησης, σε ποσοστό έως και κατά 50%.

Αν αυτή η εισήγηση γίνει τελικά αποδεκτή, για ένα καινούργιο Ι.Χ. 1.600 κυβικών εκατοστών, φορολογητέας αξίας 20.000 ευρώ, που σήμερα έχει τέλος ταξινόμησης 4.000 ευρώ, η φορολογική επιβάρυνση θα μπορεί να μειωθεί έως και στα 2.000 ευρώ με ανάλογο όφελος για τον αγοραστή.

Οι συντελεστές στα τέλη ταξινόμησης
Τα τέλη ταξινόμησης προκύπτουν σε συνάρτηση κυβισμού του Ι.Χ, της αντιρρυπαντικής τεχνολογίας και της εργοστασιακής αξίας, με αποτέλεσμα το μεγαλύτερο όφελος, εφόσον προχωρήσει το μέτρο, να αφορά τους αγοραστές αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού και υψηλής εργοστασιακής αξίας. Στα καινούργια αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας τα τέλη ταξινόμησης επιβάλλονται με συντελεστές από 5% έως και 50% της εργοστασιακής τιμής και αν μειωθούν στο μισό θα διαμορφωθούν στο 2,5% για Ι.Χ. έως 900 κ.ε., στο 6% από 901 έως 1.400 κ.ε., στο 10% από 1.401 έως 1.600 κ.ε., στο 15% από 1.601 έως 1.800 κ.ε., στο 20% από 1.801 έως 2.000 κ.ε. και στο 25% (από 50%) για μεγάλα Ι.Χ. πάνω από 2001 κυβικά εκατοστά. Προκειμένου να ενισχυθούν περισσότερο τα μικρομεσαία οικονομικά στρώματα της κοινωνίας δεν αποκλείεται κλιμακωτή μείωση των συντελεστών στα τέλη ταξινόμησης ώστε να ωφεληθούν περισσότερο οι μη έχοντες υψηλά βαλάντια.

Τέλη κυκλοφορίας ανάλογα με τις εκπομπές ρύπων
ΤΟ ΜΕΤΡΟ της απόσυρσης εξετάζεται να προωθηθεί συνδυαστικά με τις αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας Ι.Χ., μέσω των οποίων όσοι έχουν καινούργια αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας θα επιβαρύνονται λιγότερο. Οι υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών προετοιμάζουν διορθωτικές κινήσεις μετά το περυσινό κύμα αντιδράσεων και τη μαζική κατάθεση πινακίδων, καθώς κυρίως για παλαιά αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού τα ισχύοντα τέλη κυκλοφορίας θεωρούνται εξοντωτικά. Πράγματι, κάτοχος Ι.Χ. 2.000 κυβικών με άδεια πρώτης κυκλοφορίας πριν από την 1/1/1996 πλήρωσε φέτος 596 ευρώ από 446 ευρώ, ενώ η επιβάρυνση έφτασε τα 300 ευρώ για αυτοκίνητα κυβισμού πάνω από 2.357 εκατοστά, καθώς τα τέλη ανήλθαν σε 880 ευρώ. «Θα υπάρξουν μειώσεις τελών για τα παλαιότερα αυτοκίνητα και σύστημα προσδιορισμού των τελών κυκλοφορίας με βάση τις εκπομπές ρύπων» λέει κορυφαίο στέλεχος του υπουργείου Οικονομικών. Σύμφωνα με πληροφορίες, για τα καινούργια αυτοκίνητα, με πρώτη άδεια κυκλοφορίας από 1/1/2011 και μετά, τα τέλη κυκλοφορίας θα υπολογίζονται σε συνάρτηση με τις εκπομπές ρύπων και η χρέωση θα κυμαίνεται από 0,5 έως 2,5 ευρώ ανά γραμμάριο ρύπων που εκπέμπει ο κινητήρας. Για τα παλαιότερα Ι.Χ, με άδεια πρώτης κυκλοφορίας πριν από τις 31/1/2010, τα τέλη κυκλοφορίας θα υπολογίζονται με βάση τον κυβισμό του κινητήρα, με μείωση των υφιστάμενων τελών για τα παλαιότερα. Με δεδομένο ότι τα καινούργια αυτοκίνητα θα έχουν και χαμηλότερα τέλη κυκλοφορίας, εκτιμάται ότι θα δοθεί ένα ακόμα κίνητρο για την απόσυρση των παλαιότερων οχημάτων.


Βουλιάζει η αγορά, μέτρα ζητούν οι έμποροι
ΤΟ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΟ μείωσης των τελών ταξινόμησης και εξορθολογισμού των τελών κυκλοφορίας βλέπουν θετικά οι εκπρόσωποι της αγοράς αυτοκινήτου, που ζητούν επειγόντως μέτρα.

Το καμπανάκι έχει σημάνει ήδη ηχηρά, με αλλεπάλληλες επιστολές του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος στους συναρμόδιους υπουργούς, με τις οποίες ζητείται, πέραν της εξέτασης κινήτρων απόσυρσης, να επιτραπεί και η πετρελαιοκίνηση σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, θέμα το οποίο δεν αποκλείεται να εξεταστεί συνδυαστικά με την απόσυρση. «Η λήψη μέτρων είναι αναγκαία.

Συντελείται μια οριζόντια καταστροφή, καθώς πέραν του κλάδου των πωλήσεων πλήττονται καταλυτικά σειρά επιχειρήσεων και 90.000 εργαζόμενοι που ασχολούνται με πωλήσεις, ανταλλακτικά, αξεσουάρ κ.λπ. », λέει στα «ΝΕΑ» ο αντιπρόεδρος του ΣΕΕΑΕ Α. Τσιβελεκίδης. Ο ίδιος μάλιστα εκτιμά ότι αν δεν ληφθούν μέτρα στήριξης της αγοράς, έως το τέλος του έτους οι απολύσεις θα έχουν διπλασιαστεί, όπως και τα λουκέτα.
(This post was last modified: 09-09-2010, 11:15 AM by AlexNik.)
09-09-2010, 11:11 AM
Website Find Reply
panos81 Offline
Εγγεγραμμένος
*



Posts: 537
Joined: 16-11-2009
#2
RE: [Τα Νέα] Απόσυρση Ι.Χ. στα σκαριά
Δηλαδή σε ένα αυτοκίνητο κάποιας ηλικίας, που όμως του έχουν αντικαταστήσει τον κινητήρα και καίει αμόλυβδη με πολύ χαμηλότερες εκπομπές ρύπων από ότι το αντίστοιχο με τον "μαμά" κινητήρα, τι θα γίνεται τώρα;
09-09-2010, 03:22 PM
Find Reply
antonis Offline
Honorary member



Posts: 52
Joined: 11-10-2009
#3
RE: [Τα Νέα] Απόσυρση Ι.Χ. στα σκαριά
(09-09-2010, 03:22 PM)panos81 Wrote: Δηλαδή σε ένα αυτοκίνητο κάποιας ηλικίας, που όμως του έχουν αντικαταστήσει τον κινητήρα και καίει αμόλυβδη με πολύ χαμηλότερες εκπομπές ρύπων από ότι το αντίστοιχο με τον "μαμά" κινητήρα, τι θα γίνεται τώρα;

Τι βρήκες να ρωτήσεις και εσύ τώρα; Οι άνθρωποι είναι τραγικοί, το μόνο που τους νοιάζει είναι πως θα μαζέψουν λεφτά. Δυστυχώς είναι άσχετοι και κάνουν πειράματα στην πλάτη μας. Αφού βούλιαξε η αγορά τώρα ξανασκέφτονται την απόσυρση που οι ίδιοι σταμάτησαν κακήν-κακώς πριν ένα χρόνο. Τα ίδια δεν έγιναν και με τα τέλη κυκλοφορίας; Οπότε κάνε υπομονή μέχρι να αποφασίσουν τι ακριβώς θέλουν να κάνουν....
(This post was last modified: 09-09-2010, 07:05 PM by antonis.)
09-09-2010, 07:04 PM
Find Reply
mercedes elbo Offline
Contributor



Posts: 359
Joined: 05-08-2010
#4
RE: [Τα Νέα] Απόσυρση Ι.Χ. στα σκαριά
Αυτη η υποθεση με την αποσυρση ειναι εντελως τραγικη Περσυ τον Οκτωβριο σταματησανε την αποσυρση και φετος σχεδον τον ιδιο καιρο με περσι που την σταματησανε τωρα την ξαναρχιζουν Για γελια και για κλαματα ειναι!
10-09-2010, 02:36 PM
Find Reply



Forum Jump:



Users browsing this thread: 1 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Πλοήγηση
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.8.26, © 2002-2024 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2024