Ρελάνς, «εντός έδρας Γκριμάλντι», εξετάζει η διοίκηση της Hellenic Seaways, η οποία ενδέχεται να ανοιχτεί στις γραμμές της Αδριατικής, αρχικά στα πλαίσιο διαγωνισμού για 47 ακτοπλοϊκές γραμμές της Κροατίας. Παράλληλα, η διοίκηση της ελληνικής ακτοπλοϊκής «πετάει στον κάλαθο των αχρήστων» τα περί ανάγκης αυξήσεως κεφαλαίου που είχε εγερθεί από τη Γενική Διεύθυνση Ανάπτυξης της Περιφέρειας Αττικής, καθώς με νεότερο έγγραφό της η υπηρεσία επιδοκιμάζει τα μέτρα που αποφάσισε για το ζήτημα η γενική συνέλευση της HSW. Εξάλλου, όπως αναφέρουν κύκλοι της διοίκησης της HSW στην «Κ», η εταιρεία έκλεισε τη χρήση του 2016 με αυξημένη λειτουργική αλλά και καθαρή κερδοφορία, γεγονός που τις επιτρέπει να πλεύσει με αισιοδοξία στο δύσκολο, λόγω τιμών πετρελαίου, 2017.
Την ίδια ώρα, όμως, τελεί εν εξελίξει και ο διαγωνισμός που διενεργεί η Lazard για λογαριασμό της Τραπέζης Πειραιώς για την πώληση της συμμετοχής της ύψους 40,5% στο μετοχικό κεφάλαιο της HSW, για το οποίο ερίζουν οι Μινωικές Γραμμές, συμφερόντων του ομίλου Γκριμάλντι (οι οποίες ελέγχουν ήδη το 48,5%), και τουλάχιστον ένα ξένο μεγάλο fund και άλλη μία εταιρεία ειδικού σκοπού με μεγαλομέτοχο έτερο Ελληνα ακτοπλόο.
Οσον αφορά το άνοιγμα της HSW στην Αδριατική, που θεωρείται αγορά όπου κυριαρχεί ο όμιλος Γκριμάλντι, συνδέεται με τον επικείμενο διαγωνισμό της κρατικής κροατικής ακτοπλοϊκής αρχής για 47 άγονες (επιδοτούμενες) τοπικές γραμμές. Αυτές εκτιμάται ότι μπορεί να αποτελέσουν, αφενός, πεδίο ενίσχυσης του τζίρου της ελληνικής ακτοπλοϊκής, καθώς εκεί μπορεί να δρομολογήσει ταχύπλοα για μεγαλύτερο χρόνο ετησίως, και, αφετέρου, να γίνουν προπύργιο για την επέκταση στον βόρειο άξονα των Βαλκανίων, που μεταφέρει φορτηγά από την Ανατολική Ευρώπη στην Ιταλία.
Αναφορικά με την αύξηση κεφαλαίου της HSW –που επιδιώκουν οι Μινωικές Γραμμές ώστε να εξασφαλίσουν τον έλεγχο της πλειοψηφίας– η Γενική Διεύθυνσης Ανάπτυξης της Περιφέρειας Αττικής αναφέρει πως το μόνο αρμόδιο όργανο για αυτές τις αποφάσεις είναι η γενική συνέλευση της εταιρείας. Υπενθυμίζεται ότι η Γ.Σ. της HSW στις 24/6/2016 υιοθέτησε κατά πλειοψηφία ως μέτρο για την αποκατάσταση της ζημίας συμψηφισμό από τα καθαρά κέρδη των επόμενων πέντε οικονομικών χρήσεων.
Είναι προφανές πως οι τεταμένες σχέσεις μεταξύ του management της Hellenic Seaways, που τυγχάνει της στήριξης της Τράπεζας Πειραιώς, και η αποπομπή από το διοικητικό συμβούλιο πέρυσι των εκπροσωπών του μεγαλύτερου μετόχου, του ομίλου Γκριμάλντι, συντηρούν το πολεμικό κλίμα στην ακτοπλοϊκή.