Βάλθηκαν στον σιδηρόδρομο να… μάθουν ιταλικά. Μετά την απόκτηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από την FS Italiane, εταιρεία ιταλικών συμφερόντων ετοιμάζεται να αναλάβει την κατασκευή σιδηροδρομικού έργου στην Πελοπόννησο.
Μετά από σήριαλ 1,5 περίπου χρόνου, που ίσως έχει κι άλλα «επεισόδια», το διοικητικό συμβούλιο της ΕΡΓΟΣΕ, στην τελευταία του συνεδρίαση, αποφάσισε να κατακυρώσει το τμήμα Ψαθόπυργος – Ρίο στον αρχικό μειοδότη, την ιταλική GD Infrastutture, η οποία προσέφερε έκπτωση 45%.
Η ιταλική προσφορά είχε κηρυχθεί έκπτωτη από την ΕΡΓΟΣΕ, λόγω ελλιπών δικαιολογητικών.
Με το σκεπτικό αυτό, η ΠΟΡΤΟ ΚΑΡΡΑΣ, ο 2ος μειοδότης, ανακηρύχτηκε προσωρινός ανάδοχος, με έκπτωση 36,7%.
Ωστόσο, οι Ιταλοί αμφισβήτησαν την εξέλιξη του διαγωνισμού και το Ελεγκτικό Συνέδριο – στη τελική του γνωμοδότηση - δεν ενέκρινε την υπογραφή της σύμβασης στην Πόρτο Καρράς του ομίλου Στέγγου.
Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, η ΕΡΓΟΣΕ να «αναγνωρίσει», εκ νέου, τους Ιταλούς ως προσωρινούς αναδόχους.
Το ζήτημα είναι ότι ο όμιλος Στέγγου μπορεί να αμφισβητήσει την απόφαση του Ελεγκτικού, στέλνοντας την υπόθεση στο ΣτΕ.
Τι σημαίνει αυτό; Τα έργα θα πάνε ακόμα πιο πίσω (ήδη το χρονοδιάγραμμα έχει παρεκκλίνει εννέα μήνες).
Πάντως, στην κατασκευαστική αγορά ακούγεται ότι «πίσω» από τους Ιταλούς βρίσκεται η «Μηχανική», οι σχέσεις της οποίας έχουν περάσει από «σαράντα κύματα» με την ΕΡΓΟΣΕ.