Σκληραίνει η αντιπαράθεση της ΕΡΓΟΣΕ και του Δήμου της Πάτρας με αφορμή το θέμα της διέλευσης της σιδηροδρομικής γραμμής μέσα από την αχαϊκή πρωτεύουσα, ζήτημα για το οποίο φαίνεται ότι υπάρχει διαφορετική θέση ανάμεσα στον ΟΣΕ και τη θυγατρική του.
Η ανακοίνωση της ΕΡΓΟΣΕ με την οποία επιρρίπτονταν ευθύνες στη δημοτική αρχή της πόλης για καθυστερήσεις στο έργο αλλά και τον κίνδυνο απώλειας ευρωπαϊκών κονδυλίων σε περίπτωση που υπάρξουν καθυστερήσεις στις οριστικές αποφάσεις του έργου προκάλεσε έντονη αντίδραση από την πλευρά του Δήμου.
Ο Δήμος της Πάτρας καταλογίζει στη θυγατρική του ΟΣΕ αλλαγές στον σχεδιασμό, την υλοποίηση του οποίου, επισημαίνει, ανέμενε η πόλη την τελευταία 20ετία, και ο οποίος προέβλεπε την υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής.
«Το πρόβλημα είναι περίπλοκο»
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον από την απάντηση του Δήμου παρουσιάζει το σημείο στο οποίο γίνεται λόγος για διαφορετικές προτάσεις σε ό,τι αφορά την υλοποίηση του έργου από την ΕΡΓΟΣΕ και τον ΟΣΕ. Χαρακτηριστικά ο Δήμος επισημαίνει ότι η πρόταση που παρουσίασε η ΕΡΓΟΣΕ αλλάζει τα δεδομένα της υπογειοποίησης, ενώ από τη Διεύθυνση Στρατηγικού Προγραμματισμού του ΟΣΕ κατατέθηκε προς το υπουργείο πρόταση για το τμήμα της γραμμής Ψαθόπυργου - Νέο λιμάνι Πάτρας, η οποία, τονίζει ο Δήμος, είναι ριζικά διαφορετική από αυτήν της ΕΡΓΟΣΕ.
Η δημοτική αρχή της αχαϊκής πρωτεύουσας σημειώνει ότι, από τη στιγμή που θα κληθεί να γνωμοδοτήσει επί των περιβαλλοντικών όρων της τελικής πρότασης, έχει υποχρέωση πριν από τη γνωμοδότηση για οποιαδήποτε λύση, να διερευνήσει όλες τις παραμέτρους και κυρίως τις λειτουργικές, πολεοδομικές και περιβαλλοντικές επιπτώσεις στο αστικό περιβάλλον.
«Δεν κατανοούμε λοιπόν πώς είναι δυνατόν να κινδυνεύσει, όπως υποστηρίζει η ΕΡΓΟΣΕ, η χρηματοδότηση των τμημάτων της γραμμής των οποίων η κατασκευή είναι σε εξέλιξη, από τη διάθεση του Δήμου Πατρέων να προετοιμαστεί όπως υποχρεούται να κάνει. Ο Δήμος δεν περιπλέκει τα πράγματα. Το πρόβλημα είναι περίπλοκο», υποστηρίζει ο δήμος της Πάτρας σημειώνοντας με έμφαση ότι η τελική απόφαση, όποια και αν είναι, θα δεσμεύσει την πόλη για τα επόμενα 100 χρόνια.
ΕΡΓΟΣΕ: Τρία χρόνια για περιβαλλοντικούς όρους
Την ίδια στιγμή, πάντως, από την πλευρά της ΕΡΓΟΣΕ επισημαίνεται ότι η προτεινόμενη από την ίδια λύση έχει εξασφαλίσει περιβαλλοντικούς όρους, ενώ μια καινούρια πρόταση θα χρειαστεί τουλάχιστον μία τριετία για να λάβει έγκριση περιβαλλοντικών όρων, με αποτέλεσμα να δημιουργείται ζήτημα απώλειας κονδυλίων.
Οι ίδιες πηγές επισημαίνουν ότι η πρόταση που έχει κατατεθεί από την εταιρεία είναι ιδιαίτερα λειτουργική, αφού προβλέπει την υπογειοποίησή της γραμμής σε ένα τμήμα, στην περιοχή του Αγίου Βασιλείου, αλλά και τη βύθισή της σε άλλα σημεία ώστε να εξασφαλίζεται η συνέχεια και η επικοινωνία της πόλης, αλλά και να μειωθούν σημαντικά οι ισόπεδες διαβάσεις εντός αυτής.
Σε δημοπράτηση έργα 420 εκατομμυρίων
Να σημειώσουμε, τέλος, ότι στον συγκεκριμένο σιδηροδρομικό άξονα βρίσκεται σε φάση δημοπράτησης έργο-σκούπα, με το οποίο θα ολοκληρωθούν τα υπολειπόμενα έργα από προηγούμενες εργολαβίες καθώς και εργασίες σηματοδότησης - τηλεδιοίκησης της νέας γραμμής Κιάτου – Ροδοδάφνη.
Το έργο είναι προϋπολογισμού 273 εκατο. ευρώ και μειοδότης στον διαγωνισμό ήταν το σχήμα METKA – ΞΑΝΘΑΚΗΣ ΑΤΕ – ΤHALES. Πολύ σύντομα αναμένεται και η δημοπράτηση του έργου Κατασκευή έργων υποδομής της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Ροδοδάφνη – Ψαθόπυργος, προϋπολογισμού 150 εκατομμυρίων ευρώ.