This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Metaforespress.gr] 14 οι θέσεις κρουαζιέρας στον ΟΛΠ το 2016

Nikolas A. Offline
Super Moderator
******



Posts: 2.207
Joined: 18-06-2011
#1
[Metaforespress.gr] 14 οι θέσεις κρουαζιέρας στον ΟΛΠ το 2016
O ΟΛΠ έλαβε το «πράσινο φως» για την κατασκευή της επέκτασης της νότιας πλευράς του λιμανιού, με στόχο τη δημιουργία θέσεων κρουαζιέρας. Ο υπουργός Περιβάλλοντος Γιάννης Μανιάτης ενέκρινε τους περιβαλλοντικούς όρους του έργου, με στόχο τη μετατροπή του Πειραιά σε “Κέντρο Κρουαζιέρας” μεγάλου μεγέθους κρουαζιερόπλοιων.

Πρόκειται για το μεγαλύτερο λιμενικό έργο, που έχει ποτέ εγκριθεί για υποδομές κρουαζιέρας και το μεγαλύτερο κατασκευαστικό έργο στο επιβατικό λιμάνι του Πειραιά, καθώς έχει κοστολογηθεί στα 120 εκατ. ευρώ.

Το έργο χωροθετείται στην ακτή Μιαούλη και προβλέπει την κατασκευή εξωτερικών και εσωτερικών λιμενικών έργων, δημιουργία επαρκών χερσαίων χώρων και θέσεων στάθμευσης, καθώς και κτίριο νέου επιβατικού σταθμού για την εξυπηρέτηση των επιβατών.

Οι νέες εγκαταστάσεις δημιουργούν έξι νέες θέσεις εξυπηρέτησης κρουαζιερόπλοιων, μήκους 300 μ. και άνω. Σήμερα, ο Πειραιάς διαθέτει 9 θέσεις για κρουαζιερόπλοια, οι οποίες θα γίνουν 11 τον Απρίλιο, με επιδίωξη είναι να φτάσουν τις 14 έως το 2016. Πάντως, εκτός από τον Πειραιά, κυβερνητικοί αξιωματούχοι είχαν προτείνει τη δημιουργία νέου λιμένα στο Φάληρο, ο οποίος δεν προσέλκυσε δεσμευτικό επενδυτικό ενδιαφέρον.

Υπολείπεται σε ανταγωνιστικότητα στην κρουαζιέρα η Ελλάδα

Μπορεί οι θέσεις και οι διελεύσεις κρουαζιερόπλοιων στον Πειραιά (+43,22% οι transit επιβάτες του Αυγούστου), αλλά και σε άλλους λιμένες να αυξάνονται, ωστόσο η Ελλάδα δεν έχει καταφέρει να καταστεί χώρα homeport, δηλαδή χώρα εκκίνησης κρουαζιερόπλοιων, παρά την άρση του καμποτάζ.

Τα ελληνικά λιμάνια εξακολουθούν να αποτελούν λιμάνια διέλευσης και όχι λιμάνια εκκίνησης και συνεπώς οι δαπάνες των επιβατών, αλλά και των εταιρειών κρουαζιέρας να είναι χαμηλές. Αυτό, διότι οι εταιρείες κρουαζιέρας συνήθως χρησιμοποιούν τα λιμάνια εκκίνησης, ως βάσεις, στα οποία προμηθεύονται καύσιμα, τρόφιμα και λοιπό εξοπλισμό, ενώ πραγματοποιούν και μεγάλο μέρος των επισκευών των πλοίων.

Εκτιμάται ότι η μέση δαπάνη είναι της τάξης των 300 ευρώ ανά επιβάτη στα λιμάνια εκκίνησης, έναντι περίπου 20 ευρώ στα λιμάνια διέλευσης. Άλλες μελέτες που περιλαμβάνουν και το yachting δείχνουν ότι κάθε επίσκεψη σε λιμάνι αποφέρει κατά μέσο όρο 99 ευρώ ανά επιβάτη, εκ των οποίων το 80% μεταβιβάζεται στην ευρύτερη τοπική οικονομία και το 20% στο λιμάνι.

Συνοπτικά, από τα περίπου 36 δισ. ευρώ που δαπανούνται σε ευρωπαϊκά λιμάνια από την παγκόσμια βιομηχανία της κρουαζιέρας, η Ελλάδα είναι αποδέκτης μόνο 600 εκατομμυρίων ευρώ, λόγω περιορισμένων δυνατοτήτων homeporting, όπως επίσης και λόγω έλλειψης κατάλληλων υποδομών στα περισσότερα από τα συνολικά 57 λιμάνια της χώρας. Αντίστοιχα, η Ιταλία έχει έσοδα 4,5 δις. και η Ισπανία 1,3 δις.!

Σύμφωνα με σχετική μελέτη της Εθνικής Τράπεζας, εάν τα δύο τρίτα των επιβατών που επισκέπτονται την Ελλάδα ξεκινούσαν από ελληνικά λιμάνια, τα συνολικά ετήσια έσοδα θα μπορούσαν να ξεπεράσουν το 1,2 δισ. το 2016 από 0,6 δισ. το 2011.
(This post was last modified: 12-11-2013, 01:27 AM by Paul.)
15-09-2013, 12:57 PM
Find Reply



Forum Jump:



Users browsing this thread: 1 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Πλοήγηση
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.8.26, © 2002-2024 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2024