Konstantinos
The public transport from Greece&World.
Posts: 2.484
Joined: 12-09-2010
|
[Τα Νέα] Μπαλόνι τύφλωσε το Ελ. Βενιζέλος
Πήγε στα καλώδια της ΔΕΗ προκαλώντας τοπικό μπλακάουτ και σκηνικό θρίλερ στην εναέρια κυκλοφορία!
ΡΕΠΟΡΤΑΖ Κώστας Ντελέζος
Ενα μπαλόνι που ξέφυγε από τα χέρια ενός παιδιού στην περιοχή της Γλυφάδας και πήγε στα καλώδια του ηλεκτρικού ρεύματος ήταν αρκετό για να προκαλέσει τοπικό μπλακάουτ στη ΔΕΗ, σοβαρά ερωτηματικά για τη λειτουργία των ηλεκτρικών - ηλεκτρονικών συστημάτων της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) και σκηνικό θρίλερ στον εναέριο έλεγχο των αεροσκαφών!
Στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας το μεσημέρι του Σαββάτου (στις 12.51) χάθηκε ξαφνικά η εικόνα από το σύστημα των ραντάρ μαζί με τα περίπου 20 αεροσκάφη που την ώρα εκείνη βρίσκονταν στον ελληνικό εναέριο χώρο! Για περίπου δύο ώρες οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας αναγκάστηκαν να επιστρέψουν στην προ ραντάρ εποχή, ευρισκόμενοι μόνο σε ραδιο-επαφή με τους πιλότους των αεροσκαφών και ακολουθώντας τον παλιό «διαδικασιακό έλεγχο» για τις από - προσγειώσεις των αεροπλάνων.
Αυτό είχε ως αποτέλεσμα ο εθνικός εναέριος χώρος να παραμείνει κλειστός για διάστημα περίπου δύο ωρών και να προκληθούν καθυστερήσεις στις πτήσεις που σε αρκετές περιπτώσεις έφτασαν ακόμα και τις τέσσερις ώρες.
Το πρόβλημα εμφανίστηκε λόγω της ξαφνικής διακοπής του ρεύματος της ΔΕΗ (όταν μπερδεύτηκε ένα παιδικό μπαλόνι στα ηλεκτρικά καλώδια) στην ευρύτερη περιοχή του Ελληνικού, όπου βρίσκεται η «καρδιά» του συστήματος ραντάρ του Κέντρου Ελέγχου Περιοχής Αθηνών - Θεσσαλονίκης (ΚΕΠΑΘ). Ενώ υπό κανονικές συνθήκες θα έπρεπε να τεθεί αμέσως σε λειτουργία το εφεδρικό σύστημα ηλεκτρικής τροφοδοσίας (UPS) του ΚΕΠΑΘ, μέσω των γεννητριών, αυτό δεν συνέβη. Οπως διαπιστώθηκε, παρουσιάστηκε βλάβη στον κεντρικό διακόπτη του UPS (κάηκε), με αποτέλεσμα να μη δουλέψουν οι γεννήτριες και να σβήσουν οι οθόνες από το σύνολο των ραντάρ στο ΚΕΠΑΘ, στο Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος, καθώς και στα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας.
Το σύστημα δούλεψε προσωρινά με την τρίτη δικλίδα ασφαλείας, τις μπαταρίες, οι οποίες όμως δεν μπορούν να δώσουν αυτονομία για διάστημα μεγαλύτερο των 20 λεπτών. Στο διάστημα αυτό οι ηλεκτρολόγοι της ΥΠΑ εντόπισαν και αποκατέστησαν τη βλάβη στον κεντρικό διακόπτη ενεργοποίησης του εφεδρικού συστήματος UPS, το οποίο και έθεσαν σε λειτουργία μέχρι τις 15.15. Ωστόσο, με τη λειτουργία του UPS συνολικά η απόδοση του συστήματος ελέγχου της εναέριας κυκλοφορίας δεν μπορούσε να υπερβεί το 60%.
Οι τεχνικοί της ΥΠΑ (ηλεκτρολόγοι και ηλεκτρονικοί) δεν επιχείρησαν να συνδέσουν αμέσως τον ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό του ΚΕΠΑΘ με το ρεύμα της ΔΕΗ - που στο μεταξύ είχε επανέλθει - φοβούμενοι μην επαναληφθεί το σκηνικό με την περσινή σοβαρή βλάβη στα συστήματα των ραντάρ που τα κράτησε εκτός λειτουργίας αρκετές ημέρες. Τελικά, όταν επιβεβαίωσαν (ύστερα από ελέγχους) ότι το σύστημα των ραντάρ δεν είχε υποστεί βλάβη, το έθεσαν σταδιακά σε πλήρη λειτουργία στις 18.00.
Οπως ανακοινώθηκε από την ΥΠΑ, κατά τη διάρκεια του συμβάντος, «η διαχείριση της κυκλοφορίας των αεροσκαφών πραγματοποιήθηκε σύμφωνα με τα προβλεπόμενα από τους διεθνείς και κοινοτικούς κανονισμούς για την ασφάλεια των πτήσεων, η οποία ουδόλως διακυβεύτηκε».
''Νομίζω ότι οι ιοί των κομπιούτερ θα πρέπει να θεωρηθούν ζωή. Αποκαλύπτει πολλά για την ανθρώπινη φύση το γεγονός ότι η μόνη μορφή ζωής που φτιάξαμε μέχρι σήμερα είναι καθαρά καταστροφική. Φτιάξαμε ζωή κατ’εικόνα και ομοίωσίν μας.''
Stephen Hawking.
|
|
01-10-2012, 08:30 PM |
|