[ΕΘΝΟΣ] Λύση για να ξεμπλοκάρει το μετρό
Καθηλωμένοι επί μήνες οι δύο μετροπόντικες. Το δημόσιο δεν αναγνωρίζει τις απαιτήσεις της κατασκευάστριας εταιρείας, ύψους 150 εκατ. ευρώ. Το έργο είναι αιχμάλωτο των προβλημάτων που μας άφησε η ΝΔ, τόνισε ο υπουργός Υποδομών.
Ανοικτό ακόμα και το ενδεχόμενο διάλυσης της σύμβασης και επαναπροκήρυξης του έργου του μετρό Θεσσαλονίκης άφησε ο υπουργός Υποδομών Δ. Ρέππας, αν ο ανάδοχος συνεχίσει να κρατά καθηλωμένους επί μήνες τους δύο μετροπόντικες κι αν επιμείνει να ζητά επιπλέον πόρους 150 εκατομμυρίων ευρώ ως εξωσυμβατικό έργο, το οποίο όμως δεν αναγνωρίζει η πολιτεία.
«Είμαστε σε μια πολύ κρίσιμη στιγμή και πρέπει να πάρουμε ρεαλιστικές και υπεύθυνες αποφάσεις, οι οποίες θα ληφθούν με γνώμονα το συμφέρον της πόλης, των πολιτών της, αλλά και του δημόσιου ταμείου», τόνισε ο υπουργός Υποδομών όταν ρωτήθηκε χθες, στη συνέντευξη Τύπου που έδωσε μαζί με τον υφυπουργό Γ. Μαγκριώτη στη Θεσσαλονίκη, προσθέτοντας πως η διαπραγμάτευση με τον ανάδοχο είναι σε εξέλιξη, αλλά «η ώρα της ολοκλήρωσης έχει φθάσει στο τέλος της».
Εκανε λόγο για έργο «αιχμάλωτο των προβλημάτων που μας κληροδότησε η ΝΔ» αναφέροντας ενδεικτικά πως στους 5 από τους 13 σταθμούς οι αρχαιολογικές έρευνες πρόκειται να τελειώσουν το 2013, έναν χρόνο μετά την προβλεπόμενη ολοκλήρωση του έργου στο σύνολό του!
Σήμερα, ενώ έχει αναλωθεί το 64% του συμβατικού χρόνου, έχει υλοποιηθεί μόνο το 14,5% του οικονομικού αντικειμένου του έργου, και οι καθυστερήσεις ξεπερνούν τα 2,5 χρόνια. Ξεκαθάρισε, πάντως, πως το έργο θα γίνει, τόσο στη βασική γραμμή όσο και στις επεκτάσεις του προς την Καλαμαριά, τη Σταυρούπολη και τον Εύοσμο, και θα είναι το καλύτερο της Ευρώπης.
Σχεδιασμός
Οι κ. Ρέππας και Μαγκριώτης παρουσίασαν τον στρατηγικό σχεδιασμό του υπουργείου για ένα πλέγμα έργων και δομών στη Θεσσαλονίκη με ορίζοντα δεκαετίας.
Σε αυτόν έχει θέση και η μεγάλη ζεύξη του Θερμαϊκού Κόλπου (Καλοχώρι-Αγγελοχώρι), με γέφυρα 7,5 χιλιομέτρων, το οποίο θα κατασκευαστεί με σύμβαση παραχώρησης.
Θα εκπονηθεί master plan για τον επανασχεδιασμό του εσωτερικού δακτυλίου και την κατασκευή της εξωτερικής περιφερειακής οδού (θα κατασκευαστεί σε πρώτη φάση το τμήμα Α/Κ Γηροκομείου-Α/Κ Ευκαρπίας), τη δημιουργία εμπορευματικού κέντρου στο στρατόπεδο Γκόνου κατά τα πρότυπα του Θριάσιου, την αναβάθμιση σιδηροδρομικών υποδομών και τη μετεξέλιξη του ΣΑΣΘ σε μητροπολιτικό φορέα. Επίσης, προανήγγειλε «εναλλακτικές λύσεις» παράκαμψης του ιστορικού κέντρου μετά το «ναυάγιο» της υποθαλάσσιας αρτηρίας.
Για τη συγκέντρωση, αξιολόγηση και επεξεργασία των προτάσεων έργων συγκροτήθηκε Συντονιστική Ομάδα, με συντονιστή τον υφυπουργό Υποδομών Γ. Μαγκριώτη.
Βασίλης Ιγνατιάδης
|