[Ημερησία] Επενδύσεις 2,3 δισ. δολ. από τους Ελληνες εφοπλιστές
Κεφάλαια ύψους 2,3 δισ. δολαρίων επενδύθηκαν από τον ελληνικό εφοπλισμό στο τρίμηνο Ιανουαρίου - Μαρτίου σε αγορές πλοίων και ναυπηγήσεις, σύμφωνα με τα στοιχεία της Golden Destiny. Περί τα 780 εκατ. δολάρια τοποθετήθηκαν στη second hand αγορά και 1,554 δισ. δολάρια σε παραγγελίες νέων πλοίων.
Στο αντίστοιχο διάστημα του 2011 είχαν επενδυθεί από τους Έλληνες, 829 εκατ. δολάρια σε αγορές πλοίων και 1,016 δισ. δολάρια σε νέα ναυπηγικά συμβόλαια.
Στο πρώτο τρίμηνο του 2012 αγοράστηκαν 38 πλοία και παραγγέλθηκαν 31 από τα οποία 8 gas tanker, όπου έγιναν οι μεγαλύτερες επενδύσεις σε αξία σε σχέση με τους άλλους τύπους πλοίων. Οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες υπολογίζεται ότι απορρόφησαν το 15% των πλοίων που άλλαξαν χέρια σε παγκόσμιο επίπεδο ενώ οι Κινέζοι που τους ανταγωνίζονται τα τελευταία χρόνια απορρόφησαν το 8,4%.
Ξηρό φορτίο
Στις παραγγελίες πλοίων οι Έλληνες εμφανίζονται με τις κινήσεις τους να κάλυψαν το 9,3% των παγκόσμιων παραγγελιών για νέα πλοία ενώ οι Κινέζοι κάλυψαν ένα ποσοστό της τάξεως του 7,5%. Το 2010 οι Έλληνες είχαν παραγγείλει συνολικά 250 πλοία και το 2011 182 πλοία. Σε αυτό το πρώτο τρίμηνο του 2012 έστρεψαν την προσοχή τους περισσότερο στις παραγγελίες πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου παρά στην εικόνα που παρουσιάζει η ναυλαγορά.
Η Golden Destiny παρατηρεί ότι διεθνώς οι εφοπλιστές είναι συγκρατημένοι στις επενδύσεις τους λόγω της ευμεταβλητότητας των ναυλαγορών και των μειωμένων ναύλων. Οι ναυπηγήσεις παρουσιάζουν κάμψη στα βασικά πλοία όπως τα bulk carrier και τα τάνκερ ενώ την ίδια στιγμή παρατηρούνται πολύ υψηλοί ρυθμοί στις διαλύσεις πλοίων. Οι «παίκτες» της ναυτιλίας εστιάζουν το ενδιαφέρον τους σε τύπους και μεγέθη πλοίων τα οποία μπορούν να αποτελέσουν μία ασφαλή βάση επέκτασης καθώς η υπερπροσφορά τονάζ παραμένει το κύριο εμπόδιο στη βελτίωση της εικόνας των ναυλαγορών.
Στο τρίμηνο του 2012 αγοράστηκαν 249 πλοία από 292 το 2011, πτώση 15% ενώ παραγγέλθηκαν 330 έναντι 346 πέρυσι, πτώση 9%. Στις αγορές επενδύθηκαν 2,4 δισ. δολάρια έναντι 5,1 δισ. το 2011 ενώ στις ναυπηγήσεις 17,5 δισ. δολάρια από 28,6 δισ. δολάρια πέρυσι.
Αντίθετα, σημαντική αύξηση παρατηρείται στις πωλήσεις πλοίων στα διαλυτήρια. Φέτος πωλήθηκαν 266 από 186 το 2011 και αυτό συνιστά αύξηση 43%. Ενδεικτικό των τάσεων που υπάρχουν στην αγορά είναι ότι όσον αφορά τις αγορές πλοίων, κατά 5% μειώθηκαν στα πλοία ξηρού φορτίου, κατά 14% στα τάνκερ, κατά 57% στα gas tanker, κατά 17% στα liners, κατά 3% στα πλοία μεταφοράς κοντέινερ, κατά 100% στα πλοία - ψυγεία, κατά 33% στα επιβατηγά, κατά 9% στα ro - ro και κατά 21% στα λεγόμενα special project.
Νέες παραγγελίες
Στις νέες παραγγελίες καταγράφηκε μείωση 39% στα τάνκερ, 27% στα liners, 87% στα πλοία μεταφοράς κοντέινερ και 33% στα ro - ro. Αντίθετα κατά 100% αυξήθηκαν οι παραγγελίες σε τάνκερ, κατά 141% στα gas tanker, κατά 75% στα επιβατηγά και κρουαζιερόπλοια κατά 71% στα special project ενώ δεν καταγράφηκε ούτε μια παραγγελία για πλοία ψυγεία.
Στις διαλύσεις πλοίων σημειώθηκε αύξηση 75% στα πλοία ξηρού φορτίου, 40% στα τάνκερ,, 32% στα liners, 121% στα κοντέινερ, 36% στα πλοία - ψυγεία, 100% στα επιβατηγά ενώ μείωση 63% καταγράφηκε για τα gas tanker, 30% για τα ro - ro και 100% στα special project.
Από την αρχή του χρόνου έχουν οδηγηθεί στα διαλυτήρια 266 μονάδες από τις οποίες οι 107 είναι bulk carrier, 45 τάνκερ, 58 liners, 31 πλοία μεταφοράς κοντέινερ, 15 πλοία - ψυγεία. Συνολικά διαλύθηκαν πλοία χωρητικότητας 13,3 εκατ. τόνων από 7,5 εκατ. τόνους το 2011. Η Ινδία απορρόφησε το μεγαλύτερο ποσοστό από αυτά τα πλοία, συγκεκριμένα 124 από 107 το 2011.
Οι επιδόσεις του ελληνόκτητου στόλου
Οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες υπολογίζεται ότι απορρόφησαν το 15% των πλοίων που άλλαξαν χέρια σε παγκόσμιο επίπεδο, ενώ οι Κινέζοι απορρόφησαν το 8,4%.
Περί τα 780 εκατ. δολάρια τοποθετήθηκαν στη second hand αγορά και 1,554 δισ. δολάρια σε παραγγελίες νέων πλοίων.
Στις παραγγελίες πλοίων οι Έλληνες εμφανίζονται με τις κινήσεις τους να καλύπτουν το 9,3% των παγκόσμιων παραγγελιών για νέα πλοία, ενώ οι Κινέζοι κάλυψαν ένα ποσοστό της τάξεως του 7,5%.
|