Στην γειτονική Τουρκία αναπτύσσουν σε διάφορες πόλεις τα μέσα σταθερής τροχιάς για να καλύψουν τις αυξημένες ανάγκες που έχουν παρουσιαστεί. Στην Σμύρνη η οποία έχει πληθυσμό που ξεπερνά τα 2.000.00 η ανάγκη ενός συστήματος μεταφορών σαν το Μετρό ξεκίνησε από το 1990.
Η σύμβαση για την κατασκευή της πρώτης γραμμής Μετρό (light rail Metro) υπογράφηκε το 1994 και το 1995 ξεκίνησαν οι πρώτες κατασκευές οι οποίες κράτησαν 5 χρόνια. Τον Μάιο του 2000 ξεκίνησε επίσημα την λειτουργία της η πρώτη γραμμή που κόστισε περίπου 600.000.000 δολάρια.
Η επέκταση της γραμμής συνεχίζεται ως και σήμερα ενώ λειτουργούν 12 σταθμοί: 1) Ucyol, 2) Konak, 3) Cankaya, 4) Basmane, 5) Χιλάλ, 6) Halkapinar, 7) Stadyum, 8) Sanayi, 9) Bolge, 10) Bornova, 11) Ege Universitesi, 12 ) Evka-3. Το συνολικό μήκος της γραμμής είναι 14,4 χιλιόμετρα.
Το μετρό (metrosu στα Τούρκικα) μεταφέρει περίπου 30 εκατομμύρια επιβάτες το χρόνο ενώ ημερησίως το χρησιμοποιούν περίπου 175.000 επιβάτες. Υπό κατασκευή βρίσκεται νότια επέκταση με 6 σταθμούς ενώ έχουν σχεδιαστεί ακόμα μία επέκταση και δύο νέοι κλάδοι της γραμμής.
ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ
Στην πόλη λειτουργεί και Προαστιακός Σιδηρόδρομος με δύο γραμμές και ονομάζεται izban που αναβαθμίστηκε πριν λίγο καιρό προκειμένου να ανταπεξέλθει στις ολοένα μεγαλύτερες ανάγκες στις προαστιακές μεταφορές.
- Η Βόρεια Γραμμή Βόρεια (Alsancak - Aliaga) έχει μήκος 57 χλμ. (3,3 χιλιόμετρα υπόγεια) άνοιξε 5 Δεκεμβρίου του 2010.
- Η Νότια Γραμμή (Alsancak - Cumaovasi) έχει μήκος 22 χλμ. (1,7 χιλιόμετρα υπόγεια) και άνοιξε Αύγουστο 2010. Με αυτή τη γραμμή του Προαστιακού εξυπηρετείται και το Αεροδρόμιο Μεντερές (το επίσημο διεθνές Αεροδρόμιο της Σμύρνης).
Δείτε το παρακάτω πολύ ενδιαφέρον βίντεο για τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο της Σμύρνης και το νέο αναβαθμισμένο της προφίλ.