This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Thread Rating:
  • 1 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Express.gr] Στα 3,5 δισ. ευρώ το συνολικό κόστος του μετρό Θεσσαλονίκης

meganium Offline
Εγγεγραμμένος
*



Posts: 1.703
Joined: 18-11-2009
#1
[Express.gr] Στα 3,5 δισ. ευρώ το συνολικό κόστος του μετρό Θεσσαλονίκης
Περίπου 3,5 δισ. ευρώ υπολογίζεται ότι θα κοστίσει το έργο του μετρό Θεσσαλονίκης, που αφορά συνολικά στο δίκτυο γραμμών 33 χλμ του Project, όπως τόνισε ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννης Μαγκριώτης, ύστερα από την επίσκεψή του στο εργοτάξιο του σταθμού στην Αγίας Σοφίας.

Προσθέτοντας ότι εντός των ημερών κλειδώνει ο τελικός σχεδιασμός του έργου, ο κ. Μαγκριώτης διευκρίνισε ότι από το σύνολο του ποσού, που υπολογίζεται ότι θα κοστίσει το Project, 1,1 δισ. ευρώ, αφορά το βασικό κορμό του έργου των 9,6 χλμ από το Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι την Πυλαία, ενώ 620 εκατ. ευρώ στοιχίζει η επέκταση του project προς την Καλαμαριά, συμπεριλαμβανομένης και της προμήθειας του μηχανολογικού εξοπλισμού.

Μάλιστα, στο σημείο αυτό ο κ. Μαγκριώτης εξέφρασε εκ νέου την ικανοποίησή του για τη στήριξη των αρμόδιων υπουργών, που συνετέλεσαν για να ενταχθεί η επέκταση του μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά, εντάσσοντάς το σε πρόγραμμα του υπουργείου Περιβάλλοντος και εξασφαλίζοντας έτσι 518 εκατ. ευρώ. Επιπλέον, ποσό ύψους 620 εκατ. ευρώ, υπολογίζεται ότι θα κοστίσει σύμφωνα με τον υφυπουργό η επέκταση του έργου προς τη Δυτική πλευρά της πόλης.

Όπως εξήγησε ο ίδιος, οι εξασφαλισμένοι πόροι ανέρχονται σήμερα στα 1,7 δισ. ευρώ και όπως τόνισε, το υπόλοιπο ποσό θα καλυφθεί πιθανόν από το 5ο Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης, που θα χρηματοδοτήσει κυρίως Μέσα Σταθερής Τροχιάς και θα «ανοίξει» από την 1η Ιανουαρίου του 2013.

Αναφερόμενος στην πορεία υλοποίησης του έργου, ο κ. Μαγκριώτης επεσήμανε ότι μετά από ένα πολύ δύσκολο 2010, στη διάρκεια του οποίου επιλύθηκαν σοβαρά προβλήματα, όπως η εξασφάλιση χρηματοδότησης, ακολούθησε ένα 2011 πολύ παραγωγικό και ευχή όλων είναι το τρέχον έτος, να επιτευχθεί ακόμα μεγαλύτερη επιτάχυνση για την υλοποίηση του μετρό Θεσσαλονίκης. Σχετικά με το θέμα του Παπαφείου, όπου το θέμα κόλλησε λόγω νομικών και άλλων διαφορών, ο κ. Μαγκριώτης επεσήμανε ότι εντός των ημερών το ζήτημα θα κλείσει οριστικά, ύστερα και από τη σύντομη συνομιλία που είχε ο ίδιος με τον Μητροπολίτη 'Ανθιμο.

Κατά το τρέχον έτος πρόκειται, σύμφωνα με τον κ. Μαγκριώτη, να δημοπρατηθεί, αλλά και να ξεκινήσουν οι εργασίες, για την επέκταση του μετρό προς την Καλαμαριά, ενώ παράλληλα θα προκηρυχθούν και οι οριστικές μελέτες για την επέκταση της γραμμής του μετρό Θεσσαλονίκης προς τη δυτική πλευρά της πόλης, από την Πλατεία Δημοκρατίας, την οδό Λαγκαδά, μέχρι την Ευκαρπία και τα Νοσοκομεία.

Στο πλαίσιο αυτό, ο υφυπουργός εξέφρασε την αισιοδοξία του ότι το 2015 θα τεθεί σε λειτουργία ο βασικός κορμός του μετρό Θεσσαλονίκης των 9,6 χλμ και το 2016 θα ξεκινήσει και η γραμμή προς την Καλαμαριά. Το 2016, εξέφρασε την πεποίθηση ότι θα ξεκινήσει τη λειτουργία της και η γραμμή του μετρό Θεσσαλονίκης προς τη Δυτική πλευρά της πόλης.

Επεσήμανε δε, μεταξύ άλλων ότι ο σχεδιασμός του δικτύου των γραμμών του μετρό των 33 χλμ, αφορά σε μια δεύτερη γραμμή προς τα Δυτικά, Αμπελόκηπους, Μενεμένη, Ελευθέριο-Κορδελιό και Εύοσμο, με τη γραμμή που θα συνδέει το Πανεπιστήμιο με Τούμπα, Χαριλάου και Νέα Ελβετία και την επέκταση από τη Μίκρα Καλαμαριάς, προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία».

Σχετικά με τους καταστηματάρχες που έχουν πληγεί από τις εργασίες του μετρό Θεσσαλονίκης, που ξεκίνησαν το 2007, ο κ. Μαγκριώτης επεσήμανε ότι στο προσεχές διάστημα θα ενεργοποιηθούν, σε συνεργασία με τους αρμόδιους υπουργούς, οι διατάξεις του μνημονίου που έχει υπογραφεί, προκειμένου να λάβουν τις αποζημιώσεις που δικαιούνται. Οι αποζημιώσεις θα ξεκινήσουν να δίνονται από φέτος και θα αφορούν σε ρυθμίσεις οφειλών των ενδιαφερομένων με υπηρεσίες όπως ασφαλιστικά ταμεία και άλλους οργανισμούς κοινής ωφέλειας, όπως διευκρίνισε.
02-01-2012, 04:50 PM
Find Reply



Possibly Related Threads…
Thread Author Replies Views Last Post
  [Zougla.gr] Στο ζενίθ το κόστος κατασκευής του Μετρό Θεσσαλονίκης Konstantinos 0 1.607 04-09-2011, 05:45 PM
Last Post: Konstantinos

Forum Jump:



Users browsing this thread: 1 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Πλοήγηση
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.8.26, © 2002-2024 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2024