Στα χαρτιά παραμένει το άνοιγμα της σιδηροδρομικής αγοράς, παρά τη χορήγηση αδειών σε δύο ιδιωτικές εταιρείες πέρυσι. Και αυτό διότι για να μπορέσουν να εκτελέσουν μεταφορικό έργο απαιτείται όχι μόνον η αυτονόητη αγορά ή ενοικίαση μηχανών και συρμών, αλλά και η εκπαίδευση και πιστοποίηση των μηχανοδηγών τους. Αλλά ο ΟΣΕ, που είναι ο αρμόδιος για τη σύσταση και λειτουργία αυτών των υπηρεσιών, δεν έχει προχωρήσει τη διαδικασία. Αυτό επισημαίνουν παράγοντες της αγοράς μεταφορών αλλά και ο ίδιος ο πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), η οποία είναι αρμόδια γα την αδειοδότηση των σιδηροδρομικών εταιρειών.
Με βάση τις υποχρεώσεις της χώρας, ως μέλους της Ε.Ε., η Ελλάδα έπρεπε να επιτρέψει την εκτέλεση δρομολογίων εμπορευματικών ή και επιβατικών μεταφορών από όποιον ενδιαφέρεται να μπει στην αγορά. Δύο εταιρείες ενδιαφέρθηκαν: η Rail Cargo Logistics Goldair, κοινοπραξία των Αυστριακών Σιδηροδρόμων (Rail Cargo Logistics GmbH) με την ελληνική εταιρεία διαμεταφορών Goldair (51%) και η Piraeus Europe Asia Rail Logistics LTD. Αμφότερες υπέβαλαν τις αιτήσεις τους στη ΡΑΣ και κατόπιν αξιολόγησής τους έλαβαν τις άδειες. Ομως καθώς επιχειρούν να ξεκινήσουν σταδιακά τη λειτουργία τους και να συγκεντρώσουν όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά και άδειες προσέκρουσαν στην απουσία του φορέα εκπαίδευσης και πιστοποίησης μηχανοδηγών.
Οπως αναφέρει ο πρόεδρος της ΡΑΣ, Βασίλης Τσιαμαντής, στην ετήσια έκθεση πεπραγμένων του, «βασική προϋπόθεση για την προσέλκυση και λειτουργία νέων σιδηροδρομικών επιχειρήσεων είναι να επιλυθούν τα τελευταία απομένοντα προβλήματα στον τομέα της εκπαίδευσης και πιστοποίησης μηχανοδηγών σιδηροδρομικών συρμών. Είναι προφανές ότι χωρίς τη δυνατότητα εκπαίδευσης και πιστοποίησης της κρίσιμης για τη λειτουργία κάθε σιδηροδρομικής επιχείρησης αυτής ειδικότητας η σιδηροδρομική αγορά στην Ελλάδα θα θεωρείται αλλά και θα είναι ουσιαστικά κλειστή, με ό,τι αυτό συνεπάγεται».