Επιμήκυνση της τουριστικής σεζόν και αύξηση των κρατικών εσόδων θα φέρει, σύμφωνα με τη Ryanair, ο μηδενισμός των φόρων στις αεροπορικές πτήσεις το χειμώνα. Ποια είναι η πρόταση της ιρλανδικής εταιρείας.
Το αίτημα για μηδενικούς φόρους κατά τη χειμερινή περίοδο για τις αεροπορικές εταιρείες που πραγματοποιούν πτήσεις σε προορισμούς με χαμηλή ζήτηση το συγκεκριμένο διάστημα επαναφέρει η Ryanair.
Η ιρλανδική αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους, που φέτος έχει ιδιαίτερα ισχυρή παρουσία σε πολλά ελληνικά αεροδρόμια, υποστηρίζει ότι μια τέτοια κίνηση αποτελεί τον καλύτερο τρόπο για την επιμήκυνση της τουριστικής σεζόν στη χώρα μας. Πρόκειται για μια πάγια επιδίωξη της Ελλάδας, η οποία εδώ και χρόνια έχει θέσει ως στόχο την επέκταση της τουριστικής περιόδου, ωστόσο, έως τώρα, τα αποτελέσματα προς την κατεύθυνση αυτή χαρακτηρίζονται μάλλον πενιχρά.
Αν καταργηθούν οι φόροι θα συνεχιστούν οι πτήσεις
Σύμφωνα με τον εμπορικό διευθυντή της Ryanair Ντέιβιντ Ο'Μπράιαν η Ελλάδα θα πρέπει να ξαναδεί το αίτημα για μηδενικούς φόρους στις πτήσεις κατά τη χειμερινή περίοδο. Συγκεκριμένα ο κ. Ο'Μπράιαν, ο οποίος βρέθηκε στη χώρα μας για τις θερινές διακοπές του, μιλώντας στα Χανιώτικα Νέα τόνισε χαρακτηριστικά πως «αυτήν τη στιγμή τον χειμώνα δεν υπάρχουν πτήσεις από το εξωτερικό. Άρα τα έσοδα για την Ελλάδα είναι μηδαμινά. Αν λοιπόν καταργηθούν οι φόροι τότε θα υπάρξουν πτήσεις που θα φέρουν επισκέπτες. Τα έσοδα λοιπόν θα είναι άμεσα για τις τοπικές επιχειρήσεις και έμμεσα για το ελληνικό κράτος, από τη φορολόγηση των παρεχόμενων υπηρεσιών». Ο ίδιος σημείωσε ότι, υπό την προϋπόθεση της μηδενικής φορολόγησης, η Ryanair, η οποία έχει εγκατεστημένη βάση στα Χανιά, έχει σκοπό να διατηρήσει δύο πτήσεις την εβδομάδα προς τη συγκεκριμένη πόλη της Κρήτης.
Το στέλεχος της Ryanair σημείωσε επίσης ότι στόχος όλων των δράσεων που γίνονται θα πρέπει να είναι η αύξηση του αριθμού των επισκεπτών που φτάνουν σε μια περιοχή. «Αν επιμηκυνθεί η τουριστική περίοδος στα Χανιά, θα γεμίσουν και οι ξενοδοχειακές μονάδες, που μένουν χωρίς δουλειά τη χειμερινή περίοδο», τόνισε χαρακτηριστικά.
Πρέπει να σημειώσουμε ότι πρόγραμμα κινήτρων με μηδενικά τέλη, για πτήσεις προς τα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, έχει εφαρμοστεί στο παρελθόν χωρίς όμως να υπάρξουν θεαματικά αποτελέσματα, αφού δεν κατέστη δυνατή η προσέλκυση διεθνούς κίνησης καθ' όλη τη διάρκεια τους έτους.
Σκεπτικισμός για τις επιπτώσεις της ιδιωτικοποίησης των αεροδρομίων
Ο κ. Ο'Μπράιαν δεν παρέλειψε επίσης να εκφράσει τον σκεπτικισμό του αναφορικά με τις επιπτώσεις που θα έχει στις αεροπορικές, κατ' επέκταση και στον τουρισμό, η ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου των Χανίων. Το συγκεκριμένο αεροδρόμιο περιλαμβάνεται στα 21 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας για τα οποία επίκειται η κατάθεση δεσμευτικών προσφορών από τους ενδιαφερόμενους επενδυτές.
«Μία ενδεχόμενη αύξηση της φορολογίας στο αεροδρόμιο Χανίων σίγουρα θα μας προβλημάτιζε. Τα Χανιά -και όλη η Κρήτη- είναι ένα εκπληκτικό μέρος, όμως κι εμείς -όπως κάθε εταιρεία- δεν μπορούμε να λειτουργούμε συναισθηματικά, αλλά με βάση τη λογική. Μην παρεξηγηθώ, δεν λέω ότι σκεφτόμαστε να φύγουμε απ' τα Χανιά, αλλά παρακολουθούμε με προβληματισμό τις εξελίξεις», σημείωσε, αφήνοντας ανοικτά όλα τα ενδεχόμενα για το πώς προτίθεται να αντιδράσει η εταιρεία σε περίπτωση που η ιδιωτικοποίηση του αεροδρομίου προκαλέσει αύξηση του κόστους.
Μικρά περιθώρια για αύξηση των αφίξεων με σημερινά δεδομένα
Να σημειωθεί ότι η Ryanair βρίσκεται μεταξύ των εταιρειών που συζητούν με την κυβέρνηση της Κύπρου το ενδεχόμενο εξαγοράς των Κυπριακών Αερογραμμών.
Ερωτηθείς για το κατά πόσον πρόκειται για ένα θέμα που μπορεί να επηρεάσει την παραμονή της εταιρείας στα Χανιά ο κ. Ο'Μπράιαν απέφυγε να δώσει ξεκάθαρη απάντηση. «Μία επένδυση στην Κύπρο δεν σημαίνει ότι επηρεάζει άμεσα τη βάση μας στην Κρήτη. Βέβαια, τα δύο νησιά έχουν πολλά κοινά και ένας ουδέτερος ξένος επισκέπτης ίσως θεωρεί ότι δεν θα δει διαφορές όπου κι αν πάει».
Στα σχέδια της Ryanair, σημείωσε, είναι η αύξηση των επιβατών της κατά 30 εκατομμύρια την επόμενη 5ετία. «Το ερώτημα είναι πού θα τους πάμε. Υπό προϋποθέσεις, στην Ελλάδα θα μπορούσαν να έρθουν παραπάνω από δέκα εκατομμύρια ταξιδιώτες ετησίως. Αρκεί να γίνουν όμως κάποια πράγματα, γιατί όπως έχει τώρα η κατάσταση είναι μικρό το περιθώριο αύξησης των αφίξεων», κατέληξε.