This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Metaforespress.gr] Εντός του 2018 η επέκταση για Καλαμαριά

Nikolas A. Offline
Super Moderator
******



Posts: 2.207
Joined: 18-06-2011
#1
[Metaforespress.gr] Εντός του 2018 η επέκταση για Καλαμαριά
Μετρό Θεσσαλονίκης  Εντός του 2018, σχεδόν ταυτόχρονα με τη βασική γραμμή του έργου, εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί η επέκταση τού μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά. Σήμερα ξεκίνησαν οι εργασίες στη γραμμή στο σταθμό Νέας Κρήνης, στην περιοχή των οδών Βρυούλων, Κανάρη και Πόντου, όπως μετέδωσε το ΑΠΕ.

Οι εργασίες κατασκευής του σταθμού ξεκίνησαν τέσσερις μήνες νωρίτερα, σε σχέση με το προγραμματισμένο χρονοδιάγραμμα, καθώς τα πρώτα τρυπάνια επρόκειτο να λειτουργήσουν στις 23 Οκτωβρίου.

Με την ευκαιρία της έναρξης της επέκτασης, η οποία έχει μήκος 4,8 χλμ και εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Έργων, Στράτος Σιμόπουλος διαβεβαίωσε αναφερόμενος στο σύνολο του έργου ότι «μπορούμε να έχουμε Μετρό στο τέλος του 2017- με αρχές του 2018».

Βασικό πρόβλημα κατά τον ίδιο παραμένει η προσφυγή του δήμου Θεσσαλονίκης στο Συμβούλιο της Επικρατείας, σε σχέση με τις αρχαιότητες που βρέθηκαν στον σταθμό Βενιζέλου του μετρό.

Εξέφρασε μάλιστα την ελπίδα ο δήμος να αποσύρει την προσφυγή, ώστε όλοι οι εμπλεκόμενοι να δουλέψουν από κοινού για να δοθεί λύση στο πρόβλημα και το έργο να ολοκληρωθεί εντός του προβλεπόμενου χρονοδιαγράμματος.

Ο ίδιος επισήμανε ότι το φθινόπωρο αναμένεται να έχει βρεθεί -από τη διαιτησία- η λύση για τις διαφορές που υπάρχουν σήμερα μεταξύ του αναδόχου του έργου του μετρό (σ.σ. κοινοπραξία των εταιρειών ΑΕΓΕΚ IMPREGILO-ANSALDO T.S.F.-SELI-ANSALDOBREDA) και της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ.

Πέντε σταθμοί, δύο μετροπόντικες

Από την πλευρά του, ο διευθυντής του μετρό Θεσσαλονίκης, Γιώργος Κωνσταντινίδης, επισήμανε ότι ο πρώτος σταθμός -το κέλυφος του οποίου ξεκίνησε να κατασκευάζεται σήμερα- είναι ένας από τους πέντε στη γραμμή της Καλαμαριάς, ενώ για τη διάνοιξή του θα χρησιμοποιηθούν δύο TBMs ("μετροπόντικες").

'Ηδη σήμερα γίνεται η μεταφορά των TBMs από την Ανάληψη προς τη Νέα Ελβετία, ενώ το φρέαρ εκκίνησής τους κατασκευάζεται στη Μίκρα, ανατολικό τερματικό σταθμό του μετρό (σ.σ. η επέκταση θα οδεύει προς τον σταθμό "Πατρίκιος", με τελευταία στάση την Νομαρχία, όπου θα συνδέεται με τη βασική γραμμή).

Ο ίδιος γνωστοποίησε ότι το αμέσως επόμενο βήμα είναι να προχωρήσουν τα έργα παράκαμψης των οργανισμών κοινής ωφέλειας στην περιοχή της Νομαρχίας, στον εκεί σταθμό, ενώ εντός των επόμενων εβδομάδων θα ξεκινήσουν οι αντίστοιχες εργασίες και για εκείνον της Νέας Κρήνης.

Μίκρα-κέντρο Θεσσαλονίκης, σε 15 λεπτά, για 65.000 επιβάτες

Το έργο της επέκτασης προβλέπει επίσης την κατασκευή των υποδομών για τη μελλοντική συνέχιση της γραμμής προς το αεροδρόμιο, καθώς και οργανωμένο χώρο μετεπιβίβασης από τις λεωφορειακές γραμμές στο σταθμό Μίκρα.

Παράλληλα, στην ίδια θέση, προγραμματίζεται και η κατασκευή χώρου στάθμευσης ΙΧ οχημάτων. Η απόσταση από το σταθμό της Μίκρας μέχρι το κέντρο της Θεσσαλονίκης θα καλύπτεται σε λιγότερα από 15 λεπτά. Με το έργο αυτό αναμένεται ότι θα εξυπηρετούνται περισσότεροι από 65.000 επιβάτες σε καθημερινή βάση.

Με τη μικρότερη δυνατή όχληση

Αναφερόμενος στο έργο, ο δήμαρχος Καλαμαριάς, Θεοδόσης Μπακογλίδης, επισήμανε ότι η συνεργασία με την ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, τον γενικό γραμματέα Δημοσίων Έργων και και τον ανάδοχο είναι στενή, ώστε να εξασφαλιστούν οι καλύτερες δυνατές προϋποθέσεις για την εξέλιξη τού έργου της επέκτασης σε δύο επίπεδα: την ολοκλήρωσή τους εντός χρονοδιαγράμματος και την επίτευξη της μικρότερης δυνατής όχλησης για τους κατοίκους και τους καταστηματάρχες στις περιοχές των εργοταξίων.

Ιδιαίτερη μνεία έκανε και στη νομοθετική ρύθμιση που προωθήθηκε για τη χρήση γης στις περιοχές όπου βρίσκονται τα εργοτάξια. Όπως έκανε γνωστό, ο δήμος Καλαμαριάς διαθέτει 16 εκατ. ευρώ για τις απαλλοτριώσεις, που αφορούν τη διάνοιξη του κλειστού τμήματος της οδού Πόντου, κάτω από την οποία θα περνάει το Μετρό, ενώ ίσο ποσό εισφέρει η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ.
25-06-2014, 12:24 AM
Find Reply



Possibly Related Threads…
Thread Author Replies Views Last Post
  [Εξπρές] Θεσσαλονίκη: Προσωρινός ανάδοχος για την επέκταση του Μετρό προς Καλαμαριά meganium 0 1.429 27-12-2012, 04:47 PM
Last Post: meganium
  [Euro2Day] Νέα παράταση για την επέκταση του μετρό στην Καλαμαριά meganium 0 1.520 24-06-2012, 04:33 PM
Last Post: meganium
  [Ypodomes] Γιγάντιο πρόβλημα στα έργα, η μόνη δημοπράτηση η επέκταση για Καλαμαριά meganium 0 1.377 30-05-2012, 01:28 PM
Last Post: meganium
  [Εξπρές] Σε πλήρη εξέλιξη ο διαγωνισμός για επέκταση του μετρό προς Καλαμαριά meganium 1 1.908 21-02-2012, 08:46 PM
Last Post: meganium
  [Euro2Day] Στα 628 εκ. η επέκταση του Μετρό προς Καλαμαριά AlexNik 0 1.501 23-01-2012, 04:59 PM
Last Post: AlexNik

Forum Jump:



Users browsing this thread: 1 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Πλοήγηση
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.8.26, © 2002-2024 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2024