[Voria.gr] Σύνδεση Εγνατίας Οδού με το λιμάνι Θεσσαλονίκης
Η Θεσσαλονίκη και η βόρεια Ελλάδα γίνονται κόμβος συνδυασμένων μεταφορών και πύλη εισόδου προς τον βορρά και την Ευρώπη, τόνισε ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Έργων, Στράτος Σιμόπουλος.
Μιλώντας σε εκδήλωση στη Θεσσαλονίκη, ο κ. Σιμόπουλος, αναφέρθηκε στα βασικά έργα που είναι σε εξέλιξη στον κεντρικό και τους κάθετους άξονες της Εγνατίας Οδού.
Όπως είπε, προχωρά η σύνδεση της ΠΑΘΕ και της Εγνατίας Οδού με τον έκτο προβλήτα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, όπως και η σιδηροδρομική του σύνδεση με τον Άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη-Ειδομένη.
«Για πρώτη φορά οι σιδηροδρομικές γραμμές καταλήγουν στον 6ο προβλήτα του λιμανιού με έργα ανισοπεδοποίησης σε 2 πύλες/θέσεις (ανατολική – 26ης Οκτωβρίου και δυτική), μεταβάλλοντας άρδην τα δεδομένα για την εμπορική δραστηριότητα του λιμανιού, καθώς βελτιώνεται η πρόσβαση σε αυτό με την ταυτόχρονη αναβάθμιση οδικού και σιδηροδρομικού δικτύου», σημείωσε ο κ. Σιμόπουλος.
Παράλληλα, όπως ανέφερε, διαχωρίζεται και η οδική από τη σιδηροδρομική κυκλοφορία και με έργα διασταύρωσης που περιέχουν ανισόπεδους κόμβους/ ανισοπεδοποιήσεις σε 9 θέσεις συνολικά στη δυτική Θεσσαλονίκη (λιμάνι, θέση Μυτιληνάκια, Λεωφόρος Καραμανλή, Διαβατά, Νέα Μαγνησία, Ίωνος Δραγούμη-Γαλλικός, Λαχανόκηποι-Ωραιόκαστρο) και καταργούνται έτσι οι ισόπεδες διαβάσεις του τρένου με το κατά τόπους οδικό δίκτυο. Ήδη, πραγματοποιούνται από την ΕΡΓΟΣΕ οι μελέτες πρώτης φάσης για το έργο αυτό, καθώς έχουν ενταχθεί στο ΕΣΠΑ, ως τμήμα των διευρωπαϊκών δικτύων μεταφορών.
Προχωρούν οι κάθετοι άξονες της Εγνατίας
«Σήμερα, υλοποιούμε τους κάθετους άξονες στην Εγνατία Οδό, οι οποίοι θα επιτρέψουν μέσα στην επόμενη διετία- τριετία, να υπάρξει πολύ σύντομη πρόσβαση σε όλα τα γειτονικά κράτη», δήλωσε ο κ. Σιμόπουλος.
Όπως είπε, οι κάθετοι άξονες αποτελούν κατεξοχήν μέρος των διευρωπαϊκών δικτύων μεταφορών, συναντώντας στη συνέχεια προς το βορρά τους πανευρωπαϊκούς διαδρόμους μέχρι και τη Ρωσία, επεκτείνοντας ελληνικούς οδικούς άξονες προς το βορρά. «Η διέλευση ΙΧ, αλλά και επαγγελματικών αυτοκινήτων από τη συνοριακή διάβαση Νυμφαία – Μακάζα στα ελληνοβουλγαρικά σύνορα, την οποία παραδώσαμε πριν από μερικούς μήνες στην κυκλοφορία, επιβεβαιώνει περίτρανα αυτήν μας την προσδοκία», ανέφερε.
Αναλυτικά οι κάθετοι άξονες:
1) Σιάτιστα – Κρυσταλλοπηγή (45)»
2) Λάρισα – Κοζάνη – Νίκη», τμήμα «Όρια Ν. Λάρισας – Κοζάνη – Φλώρινα (50)»
3) «Α/Κ Κλειδίου – Α/Κ Αξιού – Εύζωνοι (55) »
4) «Θεσσαλονίκη - Μουδανιά – Ποτίδαια (58)»
5) Δερβένι - Σέρρες – Προμαχώνας (60)»
6) Σέρρες – Δράμα – Καβάλα (61)»
7): Ξάνθη – Εχίνος – Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα (70)»
8) Κομοτηνή – Νυμφαία – Ελληνοβουλγαρικά σύνορα (75)»
9) Αρδάνιο – Ορμένιο (80)»
Ενισχύεται ο κλάδος logistics
Η Θεσσαλονίκη αναδεικνύεται πύλη εισόδου προς το βορρά και την Ευρώπη, προβάλλοντας ως ένα δυναμικό διαμετακομιστικό κέντρο για τις μεταφορές και τα logistics, ανέφερε ο κ. Σιμόπουλος.
«Η γεωγραφική μας θέση και διαλειτουργικά έργα υποδομών συνθέτουν ένα επενδυτικό τοπίο άκρως ελκυστικό και προς ξένους επενδυτές, δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας και αυξάνοντας τον κύκλο των εργασιών των τοπικών επιχειρήσεων», συμπλήρωσε.
Σύμφωνα με τον κ. Σιμόπουλο, η συνεισφορά των Logistics στο ΑΕΠ είναι ιδιαίτερα σημαντική, καθώς υπολογίζεται στο 10% -12%, την ώρα που ο τομέας αυτός εμφανίζει ένα σημαντικό δυναμικό ανάπτυξης, με δεδομένο ότι το ποσοστό χρήσης υπηρεσιών Logistics στην Ελλάδα είναι ακόμη ιδιαίτερα χαμηλό (23%) σε σχέση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (49%).
Όπως είπε, η περαιτέρω ενίσχυση του κλάδου περνά μέσα από την αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου αίροντας διοικητικά και γραφειοκρατικά εμπόδια, αλλά κυρίως μέσα από τον εκσυγχρονισμό των υφιστάμενων υποδομών και τη στοχευμένη ανάπτυξη νέων, αποσκοπώντας:
- στη μείωση του κόστους μεταφοράς
- στην αύξηση του επιπέδου εξυπηρέτησης
και τελικά στην αύξηση των εμπορευματικών ροών μέσω της Ελλάδας και την προσέλκυση νέων επενδύσεων.
«Μέλημά μας, λοιπόν, είναι να αναπτύξουμε αυτό το δίκτυο συνδυασμένων μεταφορών με διευρωπαϊκή προοπτική, εντάσσοντας ένα πλήθος μικρών και μεγαλύτερων οδικών, λιμενικών, αεροπορικών και σιδηροδρομικών έργων στο πλαίσιο του Συμφώνου Εταιρικής Σχέσης, του νέου ΕΣΠΑ 2014-2020», τόνισε.
Επανεκκίνηση των αυτοκινητοδρόμων
Μετά τα Χριστούγεννα θα έχουν ολοκληρωθεί όλες οι διαδικασίες για να προχωρήσουν με εντατικούς ρυθμούς τα έργα των αυτοκινητοδρόμων, δήλωσε ο ΓΓ Δημοσίων Έργων. «Έχουμε μπει στην τελική ευθεία για την επανεκκίνηση των αυτοκινητοδρόμων. Απομένει να ολοκληρωθεί από τη Βουλή η ψήφιση των αναθεωρημένων συμβάσεων παραχώρησης και να έχουν καταβληθεί κάποια χρηματικά ποσά στους παραχωρησιούχους, δημιουργώντας εκατοντάδες νέες θέσεις εργασίας», ανέφερε.
Προχωρούν οι αποκρατικοποιήσεις λιμανιών
Σε εξέλιξη βρίσκεται η διαγωνιστική διαδικασία για την αποκρατικοποίηση τόσο του ΟΛΘ (όπου το ελληνικό κράτος κατέχει το 74% του μετοχικού του κεφαλαίου) όσο και των λιμανιών του Πειραιά, του Βόλου, της Ραφήνας, της Ηγουμενίτσας, της Πάτρας, της Αλεξανδρούπολης, του Ηρακλείου, της Ελευσίνας, του Λαυρίου, της Κέρκυρας και της Καβάλας (όπου το δημόσιο κατέχει το 100%).
Όπως ανακοίνωσε ο κ. Σιμόπουλος, πρόσκληση για την υποβολή ενδιαφέροντος από πλευράς επενδυτών έχει απευθύνει το ΤΑΙΠΕΔ και για μικρότερα λιμάνια και Μαρίνες (Άλιμος, Νέα Επίδαυρος, Ύδρα, Πόρος), γνωστό ως πρόγραμμα «Νηρηίδες».
Παρεμβάσεις όμως πραγματοποιούνται και σε άλλα λιμάνια της Βόρειας Ελλάδας, προκειμένου να αναβαθμιστεί ο εμπορικός και διαμετακομιστικός τους ρόλος.
Τέτοια έργα βρίσκονται σε εξέλιξη στα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και της Καβάλας. «Οι επενδυτικές προοπτικές που ανοίγονται είναι πολλές. Αρκεί να σας αναφέρω ότι αυτή τη στιγμή σε συνεργασία με τη Βουλγαρία, τα δυο λιμάνια της Βόρειας Ελλάδας, αυτά της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης θα συνδεθούν πολύ άμεσα και γρήγορα σιδηροδρομικά και οδικά, με τη Φιλιππούπολη και με το Μπουργκάς», τόνισε ο κ. Σιμόπουλος.
|