This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Metaforespress.gr] Η κρίση στην ακτοπλοΐα

Nikolas A. Offline
Super Moderator
******



Posts: 2.207
Joined: 18-06-2011
#1
[Metaforespress.gr] Η κρίση στην ακτοπλοΐα
Η κρίση «κατάπιε» 3 εκατ. επιβάτες και 115.000 φορτηγά από την ακτοπλοΐα

Εμφανή είναι τα απόνερα της κρίσης στον ακτοπλοϊκό κλάδο. Από το 2009, η κρίση “κατάπιε” 3,04 εκατ. επιβάτες, 541.000 ΙΧ και 115.000 φορτηγά στις 5 μεγαλύτερες εταιρείες του κλάδου (ANEK, Minoan, Attica, NEL, HSW).

Της Βάσως Βεγιάζη

Σαν να μην έφτανε αυτό, αν και παρατηρείται αύξηση στις αφίξεις τουριστών, τόσο στην ενδοχώρα όσο και νησιά, εντούτοις μόνο το 20% - 25% χρησιμοποιεί τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες!

Ποιο είναι το αύριο; Ο κλάδος υφίσταται ασφυκτική πίεση, με ορατά τα σημάδια χρεοκοπίας εταιρειών. Κύριος στόχος όλων των εταιρειών παραμένει η ελαχιστοποίηση του κόστους λειτουργίας, μέσω της εφαρμογής συγκεκριμένων στρατηγικών, όπως σημαντική μείωση των επιχειρησιακών ταχυτήτων (τα δρομολόγια, το χειμώνα, κάνουν 2-3 ώρες παραπάνω), μείωση αριθμού προσεγγίσεων σε λιμάνια, αντικατάσταση κοστοβόρων πλοίων και συρρίκνωση των οργανικών θέσεων.

Η συρρίκνωση επιβατών και τα ακριβά εισιτήρια

Τα επίπεδα της εσωτερικής ζήτησης για τις ακτοπλοϊκές υπηρεσίες εξακολουθούν να βρίσκονται σε χαμηλά επίπεδα. Ενδεικτικό του γεγονότος είναι ότι ακόμα και τα δρομολόγια στις λεγόμενες περιοχές «φιλέτα» των Κυκλάδων, είτε έχουν συρρικνωθεί, είτε έχουν αυξήσει τους λιμένες προσέγγισης.

Πιο συγκεκριμένα, ο ετήσιος ρυθμός μεταβολής της κίνησης επιβατών έχει μειωθεί κατά 24%, σε σχέση με το 2006 (το 2006 αποτέλεσε το “έτος - αποκορύφωμα” των επιδόσεων του κλάδου), ενώ για την περίοδο 2011 - 2012 η μείωση είναι της τάξης του 12%. Στα οχήματα, η πτώση έφτασε το 28% και στα φορτηγά το 5%, σε σχέση με το 2006.

Ανά εταιρεία, την περίοδο 2011 – 12, στο εσωτερικό δίκτυο (εκτός Αδριατικής) η Hellenic Seaways εμφάνισε μείωση επιβατών 21%, η NEΛ 24%, η Minoan 16%, η ANEK 11%, ενώ η Attica σημείωσε αύξηση 3%.

Σε μία περίοδο που η αγοραστική δύναμη βαίνει συνεχώς μειούμενη, το ύψος των ναύλων για τις ακτοπλοϊκές μεταφορές είναι ένα μεγάλο θέμα, καθώς επηρεάζεται από παράγοντες που δεν μπορούν να ελέγξουν οι εταιρείες, όπως είναι τα καύσιμα, η υψηλή φορολόγηση και οι κρατήσεις υπέρ τρίτων.

Ο ΦΠΑ, 13% για τους επιβάτες και 23% για τα οχήματα, σύμφωνα με αναλυτές της αγοράς, είναι ο πιο υψηλός στην Ευρώπη. Επίσης, υπάρχουν τα λιμενικά τέλη, τα οποία επί της ουσίας στερούνται ανταποδοτικότητας και ο επίναυλος 3%. Σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες, οι θαλάσσιες συγκοινωνίες επιδοτούνται, ενώ εφαρμόζονται πολύ χαμηλοί συντελεστές ΦΠΑ. Μάλιστα, έχει υπολογιστεί από τους ακτοπλόους ότι η συνολική επιβάρυνση του εισιτηρίου από τη φορολογία και τις κρατήσεις υπέρ τρίτων είναι 22% στους επιβάτες, 32% στο αυτοκίνητο και 32% στα φορτηγά.

Στο σημείο αυτό εδράζεται κυρίαρχη κριτική απέναντι στην τρόικα και στο υπουργείο Οικονομικών. Η τρόικα και το ΥΠΟΙΚ, μέσω της εφαρμογής συγκεκριμένων μνημονιακών μέτρων, επιδιώκουν μονοδιάστατα τον περιορισμό του εργασιακού κόστος στην ακτοπλοΐα.

Στον αντίποδα, αδυνατούν να κατανοήσουν την ανάγκη λήψης μέτρων ανάπτυξης που αφορούν στη μείωση του ΦΠΑ και του κόστους ταξιδιού, ενέργειες που θα είχαν πολλαπλά θετικά αποτελέσματα, μικρά ή μεγάλα, στην αύξηση της κίνησης και του νησιωτικού τουρισμού.

Διακίνηση επιβατών εισηγμένων* εταιρειών και HSW

Έτος Σε εκατ.

2007 12,10

2008 11,70

2009 12,03

2010 11,57

2011 10,31

2012 9,04

*Αttica Group (BlueStar, Superfast), ANEK, Minoan, NEΛ

Κίνηση επιβατών ανά γεωγραφική περιοχή, εκτός Αδριατικής (2012)

Σαρωνικός 1.330.738

Δωδεκάνησα 380.266

Κρήτη 1.191.590

Κυκλάδες και Βόρειο Αιγαίο 3.526.511

Σποράδες 665.360
20-08-2013, 08:42 PM
Find Reply



Possibly Related Threads…
Thread Author Replies Views Last Post
  [metaforespress]Καραμπόλες στην ακτοπλοΐα το deal Πειραιώς–MIG AlexNik 0 1.657 19-05-2014, 09:25 PM
Last Post: AlexNik
  [Metaforespress.gr] Ελληνο – ιταλική ναυμαχία στην ακτοπλοΐα. Nikolas A. 0 1.549 31-10-2013, 06:10 PM
Last Post: Nikolas A.
  [Metaforespress.gr] Καράβια με φυσικό αέριο στην ακτοπλοΐα Nikolas A. 0 1.505 16-08-2013, 11:14 PM
Last Post: Nikolas A.
  [Ναυτεμπορική] «Ρήγμα» άνω των 210 εκατ. ευρώ προκάλεσε η κρίση στην ακτοπλοΐα meganium 0 1.413 02-02-2012, 01:13 PM
Last Post: meganium

Forum Jump:



Users browsing this thread: 1 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Πλοήγηση
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.8.26, © 2002-2024 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2024