[Euro2Day] ΟΑ-Aegean: Κλείνει το θέμα της εξαγοράς
Την απόφασή της για την εξαγορά της Olympic Air από την Aegean Airlines θα ανακοινώσει το αργότερο σε δύο εβδομάδες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή με την αγορά να προεξοφλεί, εδώ και καιρό, μια θετική απάντηση των αρχών της ΕΕ στο αίτημα των ελληνικών αεροπορικών εταιρειών.
Η αισιοδοξία στηρίζεται κυρίως στις σαφείς διαφορές που υπάρχουν ανάμεσα στο εγχείρημα που επιχειρείται τώρα και σε εκείνο του 2010, που απορρίφθηκε από την ΕΕ με το σκεπτικό ότι δεν εξασφαλίζονταν οι προϋποθέσεις λειτουργίας του ανταγωνισμού.
Μετά από πολύμηνη επεξεργασία – οι δύο εταιρείες είχαν ανακοινώσει τα σχέδιά τους πέρυσι τέτοια εποχή – οι αρχές Ανταγωνισμού της ΕΕ θα εγκρίνουν ή όχι μια επιχειρηματική κίνηση που σε κάθε περίπτωση θα σημάνει ένα νέο τοπίο στον ελληνικό αεροπορικό χάρτη, προσαρμοσμένο στα δεδομένα της κρίσης.
Στο ίδιο μήκος κύματος δημοσίευμα του Reuters που αναφέρει ότι η Κομισιόν αναμένεται να δώσει το πράσινο φως για το deal μεταξύ των δυο αεροπορικών εταιριών. Σύμφωνα με το δημοσίευμα η έγκριση αναμένεται να δοθεί στις 9 Οκτωβρίου.
Βασικό επιχείρημα η βιωσιμότητα
Οι δύο αεροπορικές εταιρείες, κατά την μακρά διαπραγμάτευση που έχει προηγηθεί με τις αρχές της ΕΕ, έχουν παρουσιάσει τα επιχειρήματά τους εξηγώντας την αναγκαιότητα μιας συμφωνίας καθώς, όπως έχει επανειλημμένως τονιστεί, τίθεται σοβαρό πρόβλημα βιωσιμότητας σε περίπτωση που δεν επιτραπεί να προχωρήσει η εξαγορά.
Από την πλευρά των δύο εταιρειών, μάλιστα, επιμένουν στο επιχείρημα ότι δύο full service εταιρείες δεν είναι δυνατόν να λειτουργήσουν με όρους βιωσιμότητας στην μικρή αεροπορική αγορά της χώρας μας, ένα μεγάλο μέρος της οποίας κατέχουν ήδη οι ανταγωνιστές, οι οποίοι κυριαρχούν με συντριπτικά ποσοστά στην κίνηση εξωτερικού.
Εξάλλου στο διάστημα που μεσολάβησε από το 2010, οπότε η ΕΕ είχε πει όχι στην σύμπραξη των δύο εταιρειών, ΟΑ και Aegean περιόρισαν σαφώς την παρουσία τους στην αγορά εσωτερικού, δίνοντας με τον τρόπο αυτόν χώρο ανάπτυξης στον ανταγωνισμό. Το «συμμάζεμα» της λειτουργίας απέδωσε ήδη καρπούς για την Aegean η οποία στο εξάμηνο κατέγραψε κέρδη 16,5 εκατομμυρίων ευρώ αντί ζημιών 38,5 εκατομμυρίων ευρώ στο ίδιο διάστημα πέρυσι.
Συνέργειες 30 εως 35 εκατομμυρίων ευρώ
Η έγκριση της εξαγοράς θα έχει ως συνέπεια την ενοποίηση σε κοινό σχήμα των διοικητικών, οικονομικών και τεχνικών υπηρεσιών των δύο εταιρειών από τις οποίες θα προκύψει το άμεσο οικονομικό όφελος, αλλά και καλύτερη εκμετάλλευση των πόρων, ανθρώπινων και οικονομικών.
Παράλληλα, όμως, θα υπάρχουν επιπλέον οφέλη τα οποία αφορούν στην συμπληρωματική εκμετάλλευση γραμμών, που θα μπορούν πλέον να λειτουργούν με όρους κερδοφορίας, ενώ καλύτερη υπολογίζεται ότι θα είναι και η διασύνδεση εσωτερικού και εξωτερικού. Όπως υπολογίζεται σε διάστημα 1,5 έτους οι συνέργειες της εξαγοράς είναι δυνατόν να φτάσουν τα 30-35 εκατομμύρια.
Η συμφωνία της Aegean με την ΜΙG για την εξαγορά της Olympic Air, που υπεγράφη πριν ένα χρόνο, ορίζει το τίμημα της εξαγοράς στα 72 εκατομμύρια. Από αυτά τα 20 εκατομμύρια έχουν καταβληθεί με την υπογραφή της συμφωνίας, ενώ τα υπόλοιπα 52 εκατομμύρια ευρώ προβλέπεται ότι θα καταβληθούν σε διάστημα τεσσάρων ετών από την έγκριση της συμφωνίας, με την πρώτη δόση να καταβάλλεται αμέσως μετά την έγκριση της εξαγοράς.
Πάντως συνεργασία ανάμεσα στις δύο εταιρείες θα υπάρξει ακόμη και αν οι αρχές της ΕΕ είναι αρνητικές. Σε αυτή την περίπτωση οι δύο εταιρείες πρόκειται να συνεργαστούν μετοχικό επίπεδο και με τα 20 εκατομμύρια που έχει καταβάλει η Aegean θα αποκτήσει το 19,9% του μετοχικού κεφαλαίου της Olympic Air.
|