[Καθημερινή] Η σύνδεση Θριασίου - Ικονίου κλείνει τη συμφωνία
Το «πράσινο φως» για την υπογραφή της οριστικής συμφωνίας μεταξύ Hewlett Packard (HP), COSCO και ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία προβλέπει τη διακίνηση των προϊόντων της εταιρείας διά θαλάσσης προς τις χώρες της Ανατολικής και Νοτίου Ευρώπης, της Βορείου Αφρικής και της Μέσης Ανατολής, μπορεί να σημάνει η παράδοση της σιδηροδρομικής γραμμής που θα συνδέει το Θριάσιο με το Ικόνιο. Στη γραμμή εκτελούνται οι τελευταίες εργασίες, διεξάγονται ήδη δοκιμαστικά δρομολόγια ώστε στις αρχές Φεβρουαρίου και αφού έχει προηγηθεί η παράδοση της γραμμής στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, να μπορούν να εκτελεστούν τα πρώτα εμπορευματικά δρομολόγια. Υπενθυμίζεται ότι η κατ’ αρχήν συμφωνία που υπεγράφη μεταξύ HP, Cosco και ΤΡΑΙΝΟΣΕ προβλέπει την διά θαλάσσης διακίνηση των προϊόντων της εταιρείας προς τις χώρες της Ανατολικής και Νοτίου Ευρώπης, της Βορείου Αφρικής και της Μέσης Ανατολής από τον προβλήτα ΙΙ που διαχειρίζεται η εταιρεία Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιώς (ΣΕΠ Α.Ε.), θυγατρική της κινεζικής COSCO, ενώ η σιδηροδρομική μεταφορά τους θα διεξάγεται από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Σημειώνεται ότι η εφοδιαστική και μεταφορική δραστηριότητα της HP ανέρχεται συνολικά σε 50 δισ. δολάρια, το μεγαλύτερο ποσοστό της οποίας αφορά δραστηριότητες που θα κατευθυνθούν στον Πειραιά. Εκτιμάται ότι, εάν υπογραφεί και η τελική συμφωνία, το τοπικό φορτίο του Πειραιά μπορεί να αυξηθεί έως και 50%, ενώ σημαντικά θα είναι και τα οφέλη για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που θα διακινεί μεγάλο τμήμα του φορτίου αυτού προς χώρες της Ευρώπης. Στόχος της κυβέρνησης είναι να μετατρέψει την Ελλάδα σε διαμετακομιστικό κέντρο για την ευρύτερη περιοχή μέσω της οποίας θα διακινούνται φορτία από και προς την Άπω Ανατολή. Δεν είναι λίγοι εκείνοι που εκτιμούν ότι σε περίπτωση που η HP επιδείξει και εμπράκτως την εμπιστοσύνη της στον Πειραιά, πολλές ακόμη είναι οι εταιρείες που θα ακολουθήσουν τον ίδιο δρόμο.
Η διαδρομή των εμπορευμάτων της HP θα ξεκινάει από το λιμάνι του Πειραιά, θα κατευθύνεται μέσω της σιδηροδρομικής σύνδεσης στο Ικόνιο και θα συνεχίζει από τον ΠΑΘΕΠ στην Ειδομένη. Ακολούθως τα εμπορεύματα θα προωθούνται στα Σκόπια, στη Σερβία, στην Ουγγαρία, στην Αυστρία και τελικά στην Τσεχία. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σε πρώτο στάδιο θα δρομολογηθούν δύο τρένα την εβδομάδα, με στόχο στην πορεία να φθάσουν τα πέντε τρένα την ημέρα.
Στα σχέδια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ περιλαμβάνεται μεταξύ άλλων και η εκτέλεση τακτικών εμπορευματικών δρομολογίων, τα οποία θα εξυπηρετούν περιστασιακούς πελάτες που επιθυμούν τη μεταφορά μικρότερης ποσότητας εμπορευμάτων σε σχέση με την HP.
Το έργο της σιδηροδρομικής γραμμής Θριάσιο - Ικόνιο περιλαμβάνει την κατασκευή νέας μονής σιδηροδρομικής γραμμής κανονικού εύρους με σηματοδότηση και τηλεπικοινωνίες, η αρχή της οποίας βρίσκεται στα δυτικά όρια του λιμένα Ικονίου, στη θέση του προβλεπόμενου επιλιμένιου σιδηροδρομικού σταθμού (περιοχή Περάματος) και το πέρας της συνδέεται με τον νέο σιδηροδρομικό άξονα Αθηνών - Κορίνθου, ο οποίος στη συνέχεια διέρχεται από την περιοχή του Θριασίου Πεδίου. Η γραμμή έχει μήκος 17 χλμ., με ταχύτητα μελέτης 90 χλμ./ώρα, χωρίς καμία ισόπεδη διάβαση και είναι περιφραγμένη σε όλο το μήκος της. Η γραμμή θα χρησιμοποιείται μόνο από εμπορευματικά τρένα και θα συνδέει τον λιμένα Ν. Ικονίου με το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο στο συγκρότημα του Θριασίου Πεδίου, όπου θα συγκεντρώνονται οι σιδηροδρομικές και εμπορευματικές δραστηριότητες.
|