[Ypodomes.com] Έφυγαν για να ξαναέρθουν οι μεγάλες αεροπορικές εταιρείες στην Ελλάδα
Η απομάκρυνση του ρίσκου επιστροφής στη δραχμή, τα σχέδια για την αξιοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων και η απόφαση της Qatar Airways να συνδέσει τη Νέα Υόρκη με την Αθήνα από το καλοκαίρι βγάζουν δειλά-δειλά τη χώρα από την αεροπορική απομόνωση.
Χωρίς αμφισβήτηση, τα τελευταία χρόνια πολλές εταιρείες έχουν αφαιρέσει την Ελλάδα από τη λίστα των προορισμών τους. Κίνηση που γίνεται ευκολότερα αντιληπτή, εάν ληφθεί υπόψη η πολιτική αστάθεια των τελευταίων μηνών, αλλά και η άνευ προηγουμένου συρρίκνωση των ρυθμών ανάπτυξης (38 δισ. ευρώ εκτιμάται ότι μειώθηκε το ΑΕΠ το διάστημα 2008-2012). Στα παραπάνω πρέπει να συμπεριληφθούν και τα σοβαρά προβλήματα βιωσιμότητας που αντιμετωπίζουν οι ευρωπαϊκές και αμερικανικές αερογραμμές.
Ξανά στο χάρτη
Η απόφαση της Qatar Airways να εκτελεί, από το επόμενο καλοκαίρι, καθημερινά δρομολόγιο από την Αθήνα προς τη Νέα Υόρκη (στο «Κεφάλαιο» του Σαββάτου διαβάστε αναλυτικό ρεπορτάζ για τα επενδυτικά σχέδια του Κατάρ, των οποίων η αρχή γίνεται με τη σύνδεση Αθήνας-Νέας Υόρκης) λειτουργεί σαν «κράχτης», προσελκύοντας στην Ελλάδα και άλλες εταιρείες του χώρου, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς.
Και ίσως δεν είναι τυχαίο που η Delta Airlines προγραμματίζει, από τον Μάιο, να επαναλειτουργήσει την πτήση Αθήνα-Νέα Υόρκη, σε εποχική βάση, ενώ η Emirates είναι μία από τις αεροπορικές, που δεν έχει πάψει να «ψηφίζει» Ελλάδα, έχοντας συμπληρώσει 16 χρόνια συνεχούς εκτέλεσης του δρομολογίου Αθήνα-Ντουμπάι.
Επίσης, σύμφωνα με πληροφορίες, αερομεταφορείς από το Ταϊβάν ενδιαφέρονται για την πραγματοποίηση απευθείας πτήσεων από Αθήνα προς Ταϊβάν.
Την ίδια στιγμή, τον επόμενο Μάιο προγραμματίζει να ξεκινήσει πτήσεις από το «Ελ. Βενιζέλος» και η Sky Greece Airlines, που θα συνδέει την Αθήνα με τη Νέα Υόρκη, το Μόντρεαλ, το Τορόντο και το Σικάγο.
Πίσω από το εγχείρημα βρίσκονται οι Ελληνοκαναδοί επιχειρηματίες Πέτρος Χειλάκος, Νίκος Αλεξανδρής και Βασίλης Αλεφάντης, των οποίων «μεγάλο στοίχημα» είναι η επιτυχής διαχείριση του υψηλού κόστους των υπερατλαντικών πτήσεων.
Παράλληλα, οι σκανδιναβικές αερογραμμές (SAS) σχεδιάζουν τέσσερα νέα δρομολόγια για απευθείας σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τη Στοκχόλμη και την Κοπεγχάγη, τα οποία αρχικά θα εκτελούνται σε εποχιακή βάση, αλλά στόχος της εταιρείας είναι να πραγματοποιούνται σε μόνιμη βάση.
Με έναν ακόμη προορισμό, τη Σμύρνη θα συνδέεται η Θεσσαλονίκη, καθώς η τουρκική αεροπορική χαμηλού κόστους Pegasus, εξετάζει την αεροπορική σύνδεση των δύο πόλεων. Ενδιαφέρον για την εκτέλεση του συγκεκριμένου δρομολογίου, έχει επιδείξει και η Aegean Airlines.
Με τις “low cost” αεροπορικές να... παίρνουν ύψος, η Ryanair υπέγραψε, πολύ πρόσφατα, με το Επιμελητήριο Δωδεκανήσου διετές συμβόλαιο ύψους 500 χιλιάδων ευρώ για την εκτέλεση πτήσεων από πόλεις της Αγγλίας, της Ιταλίας και της Γερμανίας προς τη Ρόδο και την Κω.
Μία ακόμη εταιρεία χαμηλού κόστους, ελληνικών συμφερόντων, η Hellas Airlines-της οποίας επικεφαλής είναι ο πρώην πιλότος Βασίλης Ραλάκης- προγραμματίζει την έναρξη πτήσεων σε περίπου ένα μήνα.
Η βάση της θα είναι το αεροδρόμιο της Νέας Αγχιάλου στο Βόλο, από όπου θα πετάει προς Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ρόδο, Ηράκλειο, Γιάννενα και Σκιάθο. Η έναρξη δρομολογίων στο εξωτερικό και συγκεκριμένα από το Βόλο προς Μόσχα, Λονδίνο, Φρανκφούρτη, Παρίσι και Μαδρίτη προγραμματίζεται το καλοκαίρι του 2013.
|