[Έθνος] «Εφοδος» στον εναέριο χώρο
Τις χειρότερες μέρες της ιστορίας της βιώνει η εγχώρια αεροπορική αγορά.
Την ίδια ώρα που η οικονομική κρίση κόβει... τα φτερά των δύο μεγάλων ελληνικών εταιρειών Aegean και Olympic εφαρμόζοντας σχέδιο περικοπών, ξένοι αερομεταφορείς εισέρχονται στον ελληνικό εναέριο χώρο για να καλύψουν τα κενά... αέρος.
Οι δύο εκπρόσωποι της ελληνικής αεροπορικής αγοράς που επιχειρούν δεύτερη απόπειρα συγχώνευσης αναζητώντας τρόπους επιβίωσης, πραγματοποιούν τα τελευταία δύο χρόνια... χαμηλές πτήσεις εφαρμόζοντας περικοπές δρομολογίων και περιορισμό συχνοτήτων στους προορισμούς τους. Για δεύτερη συνεχή χρονιά Aegean Airlines και Olympic Air κατέγραψαν ζημίες, με τα μηνύματα κάθε άλλο παρά ευχάριστα να είναι και φέτος.
Μόνο στα Βαλκάνια
Η Olympic Air διαρκώς συρρικνώνει το δίκτυό της, περιορίζοντας τις πτήσεις στο εσωτερικό δίκτυο με μείωση των συχνοτήτων, ενώ εκτός συνόρων «πετά» πλέον μόνο στα Βαλκάνια, στην Κωνσταντινούπολη και στο Τελ Αβίβ. Προ μηνών ανεστάλησαν τα δρομολόγια προς Κάιρο και Αμστερνταμ. Αντίστοιχα, η Aegean Airlines, η οποία διαθέτει στο δίκτυό της τις κυριότερες ευρωπαϊκές πόλεις, όπως Λονδίνο, Παρίσι, Βρυξέλλες και Φρανκφούρτη, προχωρά και εκείνη σε μείωση του αριθμού των πτήσεών της.
Σε αντίθετη τροχιά η Turkish Airlines, αυξάνει το πρόγραμμα δρομολογίων από τη Θεσσαλονίκη, ενώ ετοιμάζεται να ανοίξει τα φτερά της στα Ιωάννινα αποσκοπώντας στην αγορά της Νοτίου Αλβανίας.
Η ιρλανδική Ryanair έχοντας καταλάβει ότι μπορεί να διαπραγματεύεται από θέση ισχύος, με δεδομένη τη μειωμένη δύναμη των εγχώριων αεροπορικών εταιρειών, υπογράφει ανενόχλητη «χρυσοφόρα» συμβόλαια με περιφέρειες και επιμελητήρια της Ελλάδας. Τέλος η Qatar Airways ανακοίνωσε την έναρξη καθημερινού δρομολογίου από την Αθήνα στη Νέα Υόρκη.
Turkish Airlines
Θεσσαλονίκη και Ιωάννινα οι δύο βάσεις
Η τούρκικη εταιρεία, κρατικά ελεγχόμενη κατά 49%, «παραβιάζει» τον ελληνικό... εναέριο χώρο και εδραιώνει την παρουσία της στη χώρα μας. Κατέχοντας τον τίτλο της πλέον αναπτυσσόμενης εταιρείας στην Ευρώπη, κινείται με μέθοδο στην ελληνική επικράτεια. Εδραιώνει σταδιακά την παρουσία της και ήδη αρχίζει να «κυριαρχεί» στη Βόρεια Ελλάδα, έχοντας ως στόχο σε δεύτερη φάση την διακίνηση από εκεί Ελλήνων επιβατών στα πέρατα του κόσμου, αφού ο τουρκικός αερομεταφορέας διεξάγει καθημερινά 200 διεθνείς πτήσεις. Εχοντας αυξήσει τις απευθείας πτήσεις που συνδέουν τη Θεσσαλονίκη με την Κωνσταντινούπολη, στελέχη της εταιρείας επισκέφθηκαν και τα Ιωάννινα, αποσκοπώντας ουσιαστικά στην αγορά... της Νοτίου Αλβανίας.
Η Turkish Airlines υπόσχεται τη μεταφορά ενός εκατομμυρίου, από 55.000 σήμερα, τουριστών στη Θεσσαλονίκη εφόσον καταργηθεί η υποχρέωση θεώρησης βίζας. Από αυτούς οι 600.000 θα είναι από την Τουρκία και οι υπόλοιποι από τρίτες χώρες. Ο Οκτού Γιαζάν, γενικός διευθυντής των τουρκικών αερογραμμών στη Θεσσαλονίκη, ζήτησε να εφαρμοστεί και στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» το καθεστώς που ίσχυσε το καλοκαίρι σε πέντε νησιά του Ανατολικού Αιγαίου, όπου συμφωνήθηκε η κατάργηση της υποχρέωσης έκδοσης βίζας για διάστημα έως δύο εβδομάδων.
Ryanair
Κλείνει δουλειές με τα επιμελητήρια
Η ιρλανδική εταιρεία, ελλείψει ελληνικής πολιτικής αερομεταφορών, συνάπτει συμφωνίες με επιμελητήρια της χώρας, υποσχόμενη αύξηση της τουριστικής κίνησης. Σε αυτό το πλαίσιο, το Επιμελητήριο Δωδεκανήσου προχώρησε στην ανανέωση της σύμβασης με τη Ryanair, υπογράφοντας διετή «επέκταση» της σύμβασης διαφημιστικής προβολής των νησιών της Δωδεκανήσου, η οποία έχει έναρξη ισχύος την 1η Απριλίου 2013 και είναι συνολικού ποσού 500.000 ευρώ. Η συμφωνία προβλέπει συγκεκριμένο αριθμό πτήσεων στα Δωδεκάνησα, από τις μεγάλες και τις πολλά «υποσχόμενες» αγορές του ελληνικού τουρισμού, ενώ έχει ληφθεί μέριμνα, ώστε οι προσγειώσεις των αεροσκαφών της Ryanair σε Ρόδο και Κω να «επιτρέπουν» τη μεταφορά των τουριστών και στα γειτονικά - μικρότερα νησιά του συμπλέγματος. Η Ryanair τον τελευταίο χρόνο έχει αυξήσει σημαντικά την παρουσία της στην Ελλάδα συνδέοντας διάφορα περιφερειακά αεροδρόμια (αεροδρόμιο Ν. Αγχίαλου στο Βόλο, Χανιά, Κέρκυρα, Κω, Ρόδο αλλά και Θεσσαλονίκη) με απευθείας πτήσεις σε πόλεις της Αγγλίας, της Ιταλίας και της Γερμανίας.
Qatar Airways
Η Αθήνα κόμβος για Βαλκάνια και ΗΠΑ
Οι Αραβες της Qatar Airways ετοιμάζονται να δρομολογήσουν απευθείας καθημερινή πτήση Αθήνα ? Νέα Υόρκη, φιλοδοξώντας να καταστήσουν το αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» κόμβο των Βαλκανίων για την αγορά της Β. Αμερικής. Η Qatar διατηρεί το δρομολόγιο Αθήνα-Ντόχα και ξεκινά, από το δεύτερο τρίμηνο του 2013, το δρομολόγιο Αθήνα-Νέα Υόρκη, που τη θερινή περίοδο μονοπωλούσε η Delta. Παράλληλα με την έναρξη των δρομολογίων της από την Αθήνα η αραβική εταιρεία σκοπεύει να δημιουργήσει και βάση αεροσκαφών της στον διεθνή αερολιμένα Αθηνών για την τεχνική υποστήριξη των αεροσκαφών της που θα πραγματοποιούν τα δρομολόγια.
|