This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Μετά τις Βρυξέλλες, τι;

panos81 Offline
Εγγεγραμμένος
*



Posts: 537
Joined: 16-11-2009
#1
Μετά τις Βρυξέλλες, τι;
Μετά το χθεσινό (22-3-2016) διπλό τρομοκρατικό χτύπημα στο αεροδρόμιο Brussels National και στον σταθμό Maelbeek του υπόγειου σιδηροδρόμου των Βρυξελλών, επανέρχονται στο προσκήνιο κάποια θέματα που αφορούν την (αν)επάρκεια των μέτρων ασφαλείας σε στόχους συγκοινωνιακού ενδιαφέροντος.

Άλλωστε, μετά την Μαδρίτη (2003), το Λονδίνο (2005), και τώρα τις Βρυξέλλες (2016), και η Αθήνα πρέπει να φοβάται ότι, αργά ή γρήγορα, θα έρθει και η δική της σειρά. Γενικά έως τώρα οι επιθέσεις εναντίον συγκοινωνιακών στόχων στην Αθήνα ήταν περιορισμένες, θυμόμαστε στην δεκαετία του 1980 την ανατίναξη ενός λεωφορείου Ikarus στην Ηλιούπολη (το οποίο παρεπιμπτόντως επισκευάστηκε...) και πιο πρόσφατα την εμπρηστική επίθεση στον σταθμό μετρό της Κηφισιάς. Η τελευταία, παρότι προκάλεσε μεγάλες ζημιές (1 συρμός 6 βαγονιών πέραν επισκευής, 1 ημίσυρμος 3 βαγονιών επισκευάσιμος μεν από τεχνικής πλευράς, αλλά ασύμφορη οικονομικά η επισκευή), φαινόταν ότι ως στόχο είχε την καταστροφή του τρένου και όχι το να υπάρξουν ανθρώπινα θύματα, καθώς οι δράστες περίμεναν να αδειάσει το τρένο από επιβάτες πριν βάλουν φωτιά.

Αυτές όμως οι ενέργειες δεν μπορούν να συγκριθούν με τους φανατικούς ισλαμιστές, οι οποίοι κάνουν ακριβώς ό,τι λέει το Κοράνιο: εξισλαμίστε τους πάντες δια της βίας. Για αυτούς εχθροί δεν είναι μόνο οι Χριστιανοί (ή οι πιστοί άλλων θρησκειών γενικά), αλλά ακόμα και οι Μουσουλμάνοι που δεν επιτυγχάνουν να επιβάλουν δια της βίας το θρήσκευμά τους. Οπότε, μέχρι να επιτευχθεί ο σκοπός τους, δεν θα πάψουν να εξαπολύουν επιθέσεις αυτού του είδους, παντού στον κόσμο, όπου υπάρχει έστω και ένας άνθρωπος που δεν είναι μουσουλμάνος.

Συνεπώς, σε όλα τα μέρη του κόσμου, τόποι όπου υπάρχει μεγάλη προσέλευση κοινού, τα μέτρα ασφαλείας είναι μοιραίο να ενταθούν σε άνευ προηγουμένου επίπεδα. Πολλοί πιστεύουν ότι πλέον οι αναίτιες μετακινήσεις πρέπει να περιοριστούν, αν όχι να απαγορευθούν. Ειδικά σε μεταφορικά μέσα όπως μετρό και τρένα, ίσως καταστεί αναγκαία η λήψη μέτρων ασφαλείας ανάλογων με αυτά που εφαρμόζονται στα αεροδρόμια (ακτίνες, σωματικός έλεγχος, απαγόρευση μεταφοράς υγρών κ.λπ.). Στην Ελλάδα, όπου μετακινείται πολύς κόσμος και με πλοία, ίσως θα πρέπει να αναθεωρηθούν και εκεί τα μέτρα.

Όσον δε αφορά τις αερομεταφορές, απ' ότι φαίνεται τόσα χρόνια κοίταζαν το δέντρο και έχαναν το δάσος. Ασχολήθηκαν όλοι με την προστασία των αεροσκαφών, χωρίς να ληφθούν μέτρα προστασίας των αεροδρομίων, όπου πολλοί εισέρχονται χωρίς να είναι επιβάτες.

Πιστεύω ότι πολύ γρήγορα θα δούμε κάποια από τα παρακάτω να εφαρμόζονται:
- Τέλος στα ταξίδια αναψυχής. Το ταξίδι με αεροπλάνο θα επιτρέπεται μόνο για σοβαρούς επαγγελματικούς ή ιατρικούς λόγους.
- Βαλίτσες από διάφανο plexiglass για να είναι ορατό το εσωτερικό τους, και να επιτρέπεται μόνον η μεταφορά ειδών που εξυπηρετούν τον επαγγελματικό ή ιατρικό χαρακτήρα του ταξιδιού.
- Ακόμα και για αυτούς τους λόγους, οι ταξιδιώτες θα πρέπει πριν ταξιδέψουν να περνούν από ανάκριση, όπου να δηλώνουν και να τεκμηριώνουν εγγράφως τους λόγους και το πλήρες πρόγραμμα του ταξιδιού τους. Η παραμικρή απόκλιση από αυτό θα εγείρει υποψίες ότι μπορεί να εμπλέκονται σε σχεδιαζόμενη τρομοκρατική ενέργεια.
- Ο έλεγχος ασφαλείας θα πραγματοποιείται στην είσοδο του αεροδρομίου, ή και σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο μακριά από αυτό, και όχι όπως τώρα πριν τα... duty free.
- Θα πρέπει να απομακρυνθούν από τα αεροδρόμια όλες οι δραστηριότητες που δεν σχετίζονται με την πτητική, όπως καταστήματα, ξενοδοχεία, εστιατόρια κ.λπ.
- Αναστολή της Συνθήκης Schengen.
- Απαγόρευση της εισόδου σε κράτη πολιτών χωρών που θεωρούνται ότι υποθάλπτουν τρομοκρατία, έστω και αν δεν υπάρχουν εξατομικευμένες ενδείξεις.

Βεβαίως, πάντα μετά από τρομοκρατικά χτυπήματα υπάρχει τρομολαγνία και ανακοινώνονται ή εφαρμόζονται μέτρα, που όμως στην συνέχεια χαλαρώνουν έως ότου συμβούν άλλα τρομοκρατικά χτυπήματα.

Το 2001, σε συνέντευξή του σε Βρετανικό κανάλι, υψηλόβαθμο στέλεχος της Αλ Κάιντα (πιθανώς ο Μουλάς Ομάρ) υποστήριξε εμφατικά ότι το μόνο ασφαλές μέρος του κόσμου είναι η Ελβετία, γιατί κανένας δεν θα ήταν "τόσο βλάκας" ώστε να χτυπήσει τα χρήματά του. Να δούμε αν αυτό εξακολουθεί να ισχύει...
(This post was last modified: 23-03-2016, 11:53 AM by panos81.)
23-03-2016, 11:52 AM
Find Reply
Paul Offline
Administrator
*******



Posts: 1.178
Joined: 12-11-2009
#2
RE: Μετά τις Βρυξέλλες, τι;
Η Αθήνα θα βρεθεί στο στόχαστρο όχι τόσο ως στόχος όσο ως καθαρτήριο όπως και όλη η χώρα. Καλώς ή κακώς είμαστε η άκρη της Ευρώπης και πολλά μπορεί κανείς να υποθέσει οτι μας έρχονται και απο την πλευρά που θέλει την δράση και απο αυτήν που θέλει να την πατάξει και όλα εξαρτώνται απο τους δικούς μας χειρισμούς (που αν είναι οι γνωστοί των υποσχέσεων και των συμφωνιών χωρίς υλοποίηση μάλλον εκ των έσω θα το βρούμε).

Συμφωνώ στα γραφόμενά σου περι ελλειπών μέτρων στα αεροδρόμια και στα σύνορα γενικότερα η μάλλον για να μιλήσουμε σωστότερα στην μη καθολικότητά τους είτε αυτή αφορά διαχωρισμούς ευρωπαίων πολιτών και μή ( οι οποίοι μέχρι τώρα περνούσαν τους ελέγχους πολύ χαλαρότερα και ειναι απο τα πρώτα που θα αναθεωρηθούν αμέσως ) αλλά και στην διαφορά ανάλογα τον τόπο. Και για να εξηγηθώ είναι αδιανόητο αν πετάς απο Ρόδο για Cardiff πχ με κάποιο charter να ελέγχεσαι στοιχειωδώς και στην αφετηρία και στον προορισμό όταν απο πιο μεγάλα αεροδρόμια κυριολεκτικά σε περνάνε και 2 και 3 φορές έλεγχο αν υπάρχει η όποια ένδειξη ανησυχίας (x-rays, ανιχνευτές μετάλλων, σωματικός έλεγχος).

Δύσκολα θα δούμε περιορισμούς στον τύπο του ταξιδιού που κάνει κανείς (άλλωστε αυτό δεν είναι δουλειά τους) αλλά το να δούμε μέτρα ασφαλείας τύπου Ισραήλ πχ που είναι γνωστό για την μίνι συνέντευξη κατα την άφιξη στην χώρα δεν είναι και πολύ μακρία ειδικά στις χώρες που έγιναν στόχος. Όσο για την πρόσβαση στα αεροδρόμια είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με τις παροχές όπως διασκέδαση, δραστηριότητες, καταστήματα, φαγητό κλπ και η λύση είναι πολύ απλή. Στην εξ ανατολής γείτονα χώρα που ενίοτε όλα μας φαίνονται στραβά για να μπείς στο terminal του αεροδρομίου ακόμα και στις αφίξεις για να υποδεχτείς κάποιον γνωστό σου χρειάζεται να περάσεις τυπικό έλεγχο x-ray και να δείξεις αποδεικτικό ταυτότητας. Κουραστικό σαν πρώτη ιδέα αν σκεφτεί κανείς ότι σε περίπτωση που ταξιδεύεις ακολουθεί κι αλλος έλεγχος αλλά σίγουρα πιο ασφαλές.

Στα τρένα και στα πλοία ίσως θα έπρεπε να δούμε αντίστοιχα μέτρα αλλα και πάλι χωρίς υπερβολές και χρειάζονται οργανωμένοι φορείς που θα κάνουν αυτη την δουλειά οπως π.χ οργανωμένους λιμένες.
Giving is the best communication... γιατί μαζί μπορούμε να κάνουμε πολύ περισσότερα

27-03-2016, 03:05 AM
Find Reply



Forum Jump:



Users browsing this thread: 1 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Πλοήγηση
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.8.26, © 2002-2024 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2024