NISSOS SAMOS
Έτος κατασκευής: 1988
Ναυπηγεία/Χώρα ναυπήγησης: Ishikawajima Harima Heavy Industries, Kure, Ιαπωνία
Διαστάσεις (μ/π/υ): 192,90 x 29,40 x 6,75 μ.
Τύπος μηχανών: 2 8-cyl, Pielstick diesel
Ισχύς μηχανών: 17480 kW
Ταχύτητα: 21.5 κόμβοι
Χωρητικότητα επιβατών: 2200
Χωρητικότητα οχημάτων: 700
GT/ DWT: 19796/ 7622
Προηγούμενα ονόματα:
Ex New Akashia (1988-2004)
Ex Ionian Glory (2004-2005)
Ex Ionian Queen (2005-2015)
Η ιστορία του Ionian Queen είναι λίγο πολύ γνωστή. Ήρθε στην Ελλάδα το 2004 μαζί με το λίγο νεώτερο αδερφό του Ionian King σε μια σύμπραξη των Endeavor Lines και Agoudimos Lines σε μια προσπάθεια αναβάθμισης της γραμμής Πάτρα - Ηγουμενίτσα -Bari καθότι ο ανταγωνισμός απο την Superfast ήταν μεγάλος. Τα δυο πλοία μετασκευάστηκαν στο Πέραμα και το 2005 μπήκαν σε υπηρεσία. Μετά το 2008 δούλεψε στην γραμμή Πάτρα - Ηγουμενίτσα - Κέρκυρα - Brindisi. Το Μάρτιο του 2011 συμμετείχε με άλλα πλοία της Αδριατικής στην εκκένωση της Λιβύης μεταφέροντας πολλούς πολίτες στην Σούδα και στο Ηράκλειο σε μερικά δρομολόγια. Η εταιρεία αντιμετώπιζε αρκετά οικονομικά προβλήματα και το Σεπτέμβριο του 2012 το πλοίο κατασχέθηκε λόγω χρεών. Παρέμεινε 3 ολόκληρα χρόνια στο παλιο λιμάνι της Πάτρας σαν φάντασμα στον μώλο Αγίου Νικολάου έως ότου μετά απο αρκετές άγονες δημοπρασίες αγοράστηκε απο την Hellenic Seaways τον Δεκέμβριο του 2015 έναντι 3.000.000 ευρώ.
© Hellenic Seaways
Πλέον με το όνομα Νήσος Σάμος θα ξεκινήσει μια νέα καριέρα στο Αιγαίο. Σύμφωνα με αίτηση της εταιρείας στο ΣΑΣ απο 11/6/16 έως 11/9/2016 θα δούμε το πλοίο στην γραμμή Πειραιάς - Μεστά Χίου - Μυτιλήνη - Λήμνος - Θεσσαλονίκη ενώ σύμφωνα με τις δηλώσεις ετήσιας δρομολόγησης 2016-2017 θα το δούμε απο 1/11/16 στην γραμμή Πειραιάς - Πάρος - Νάξος - Θήρα! Αναμένουμε...