This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[ΤΡΑΙΝΟΣΕ] Κατάβαση στο φαράγγι του Βουραϊκού την Κυριακή 10/5

AlexNik Offline
Administrator
*******



Posts: 2.097
Joined: 22-08-2009
#1
[ΤΡΑΙΝΟΣΕ] Κατάβαση στο φαράγγι του Βουραϊκού την Κυριακή 10/5
ΤΡΑΙΝΟΣΕ  Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στηρίζει για ακόμη μια χρονιά την πρωτοβουλία του Συλλόγου Ορειβασίας – Χιονοδρομίας – Αναρρίχησης Καλαβρύτων για το πέρασμα στο φαράγγι του Βουραϊκού που βρίσκεται η ιστορική γραμμή του Οδοντωτού Σιδηρόδρομου την Κυριακή 10 Μαΐου.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα ενισχύσει τα δρομολόγια του Οδοντωτού με επιπλέον βαγόνια για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πεζοπόρων οι οποίοι θα επιχειρήσουν να διανύσουν στην κατάβαση την ιστορική αυτή διαδρομή.

Η κατάβαση στο φαράγγι γίνεται από τις γραμμές του Οδοντωτού ξεκινώντας από τα Καλάβρυτα και με τελικό προορισμό το Διακοπτό συνολικής απόστασης 22 χιλιομέτρων.

Ο οδοντωτός, ένα σπάνιο τραίνο

Ο οδοντωτός Διακοπτού – Καλαβρύτων, ένα από τα σπάνια οδοντωτά τραίνα στον κόσμο, αποτελεί ένα μοναδικό αξιοθέατο για την Ελλάδα. Ταυτισμένος με τη συγκεκριμένη διαδρομή, πήρε το όνομά του από τα «δόντια» που χρησιμοποιούν οι αμαξοστοιχίες αυτού του τύπου για να σκαρφαλώνουν με ασφάλεια στο βουνό και να προσαρμόζονται στις μεγάλες κλίσεις του εδάφους.

Η αμαξοστοιχία κινείται σε συμβατικές ράγες για μεγάλο μέρος της διαδρομής, ενώ στα σημεία όπου η κλίση του εδάφους υπερβαίνει το 10% γαντζώνεται στις οδοντωτές σιδηροτροχιές χρησιμοποιώντας κατάλληλα γρανάζια. Περνώντας μέσα από περιοχές με μεγάλο περιηγητικό ενδιαφέρον, καλύπτει την απόσταση των 22 χιλιομέτρων με ταχύτητα που κυμαίνεται από 30 έως 40 χλμ/ώρα στην απλή γραμμή και από 6 έως 15 χλμ/ώρα στο οδοντωτό κομμάτι.

Μια υπέροχη διαδρομή

Η γραμμή του οδοντωτού συνδέει το Διακοπτό με τα Καλάβρυτα, ακολουθώντας μια από τις ομορφότερες διαδρομές της Ελλάδας. Ξεκινώντας από τις ακτές του Κορινθιακού Κόλπου, ο σιδηρόδρομος μπαίνει στο Φαράγγι του Βουραϊκού ποταμού που στο πέρασμά του δημιουργεί μικρούς και μεγάλους καταρράκτες. Κάνει στάσεις στις τοποθεσίες Νιάματα και Τρικλιά, ενώ στο μέσο περίπου της διαδρομής σταματά στην Κάτω Ζαχλωρού, όπου εξυπηρετεί τους επισκέπτες της Μονής του Μεγάλου Σπηλαίου. Έπειτα συνεχίζει για άλλα 18 χιλιόμετρα, κάνοντας στάση κάτω από το χωριό Κερπινή και καταλήγοντας στα Καλάβρυτα.

Τόσο τα Καλάβρυτα όσο και η ευρύτερη περιοχή είναι ένας μαγευτικός τουριστικός προορισμός για όλο το χρόνο. Πολυάριθμα χωριά με φιλόξενους κατοίκους, μοναδική φύση, πλούσια ιστορία και μνημεία όπως το Μοναστήρι της Αγίας Λαύρας όπου ξεκίνησε η επανάσταση του 1821 αλλά και ο μαρτυρικός τόπος του ολοκαυτώματος της Κατοχής, το 1943 δίνουν το στίγμα του ταξιδιού. Τα Καλάβρυτα φημίζονται επίσης για το χιονοδρομικό τους κέντρο, ένα από τα μεγαλύτερα της Ελλάδας και από τα ελάχιστα στον κόσμο που μπορούν να συνδυάσουν το σκι στο βουνό με το κολύμπι στην κοντινή θάλασσα του Διακοπτού.

Η ιστορία του τραίνου

Έργο της περιόδου του Χαριλάου Τρικούπη, ο οδοντωτός εγκαινιάστηκε το 1896 και αποτέλεσε ένα από τα δυσκολότερα έργα για την εποχή του. Είναι μια από τις στενότερες σιδηροδρομικές γραμμές στον κόσμο, με εύρος γραμμής μόλις 75 εκατοστά, προκειμένου να χρησιμοποιηθούν μικρότερα και πιο ευέλικτα βαγόνια για τη δύσκολη διαδρομή. Είναι επίσης, ο ορεινότερος σιδηρόδρομος της Ελλάδας, ένα έργο που αποτέλεσε επίτευγμα για την εποχή του και θεωρείται κατασκευαστικός άθλος ακόμη και με τα σημερινά δεδομένα, λόγω του ιδιαίτερα δύσβατου εδάφους αλλά και του υψομέτρου στο οποίο κατέληγε. Η μελέτη ανατέθηκε σε Γάλλους επιστήμονες ενώ η σύμβαση της κατασκευής του δικτύου του οδοντωτού και της εκμετάλλευσής του για 92 χρόνια υπογράφηκε με το ελληνικό δημόσιο και τους «Σιδηρόδρομους-Πειραιώς-Αθηνών-Πελοποννήσου» (ΣΠΑΠ). Το τραινάκι ενσωματώθηκε τόσο καλά στο φυσικό περιβάλλον, που μοιάζει σαν να ήταν πάντα εκεί. Ο τρόπος της κατασκευής του δεν επιβάρυνε το οικοσύστημα του φαραγγιού, ενώ οι τεχνίτες της περιοχής έκαναν με ξύλο και πέτρα ένα έργο που μοιάζει να το έφτιαξε η φύση από μόνη της.
07-05-2015, 11:21 AM
Website Find Reply



Forum Jump:



Users browsing this thread: 2 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Πλοήγηση
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.8.26, © 2002-2024 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2024