This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[TyposThess] Αυξήσεις - φωτιά στα εισιτήρια του ΟΑΣΘ

Nikolas A. Offline
Super Moderator
******



Posts: 2.207
Joined: 18-06-2011
#1
[TyposThess] Αυξήσεις - φωτιά στα εισιτήρια του ΟΑΣΘ
ΟΑΣΘ  Σε μεγάλες αυξήσεις στα εισιτήρια του ΟΑΣΘ αναμένεται να οδηγήσουν από τον Οκτώβριο οι δύο κοινές υπουργικές αποφάσεις που υπεγράφησαν από τον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών, Χρ. Σταϊκούρα και τον υφυπουργό Μεταφορών Μιχ. Παπαδόπουλο, οι οποίοι έκαναν λόγο για πρωτοβουλία για τον εξορθολογισμό της λειτουργίας και διασφάλισης της βιωσιμότητας του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης.
Συγκεκριμένα, ανακοινώθηκε ότι την Τρίτη υπεγράφησαν δύο Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις (ΚΥΑ) που αφορούν τον ΟΑΣΘ και, ειδικότερα, τον καθορισμό της τιμολογιακής πολιτικής (κόμιστρα) του Οργανισμού, καθώς και την οριστικοποίηση της συνεισφοράς του Δημοσίου στη διαφορά εσόδων-δαπανών του Οργανισμού κατά την περίοδο 2014-2017, διευθετώντας οικονομικές εκκρεμότητες από το 2010.
Στη σχετική ανακοίνωση επισημαίνεται ότι η ρύθμιση αυτή είναι κρίσιμης σημασίας για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης στις νέες συνθήκες, δεδομένου ότι κατά την 6ετία 2008-2013 ο Κρατικός Προϋπολογισμός επιβαρύνθηκε με το ποσό των 695 εκατ. ευρώ σε ταμειακή βάση ή 687 εκατ. ευρώ σε δεδουλευμένη βάση (μ.ο. 114,5 εκατ. ευρώ κατ’ έτος) για τη χορήγηση της αντισταθμιστικής καταβολής στον ΟΑΣΘ.
Συγκεκριμένα, στις ΚΥΑ που υπέγραψαν οι υπουργοί προβλέπονται:

• Το κόμιστρο από 01.10.2014 διαμορφώνεται στο μικρότερο δυνατό ύψος που κρίθηκε απολύτως αναγκαίο για την ενίσχυση των εσόδων του ΟΑΣΘ προκειμένου να επιτευχθεί: (α) η εξασφάλιση της βιωσιμότητας του Οργανισμού με αύξηση των ιδίων εσόδων του και (β) η μικρότερη δυνατή επιβάρυνση των φορολογουμένων με τη μείωση της αντισταθμιστικής καταβολής που καταβάλλει το Ελληνικό Δημόσιο.

• Οι οικονομικές εκκρεμότητες που αφορούν την περίοδο 2010-2013 τακτοποιούνται με πρόσθετη καταβολή από το υπουργείο Οικονομικών στον ΟΑΣΘ ποσού 120,7 εκατ. ευρώ. Το ποσό αυξάνει τον προαναφερθέντα μ.ο. για την 6ετία 2008-2013 στο επίπεδο των 135 εκατ. ευρώ κατ’ έτος.

• Η αντισταθμιστική καταβολή του έτους 2014 αναπροσαρμόζεται στο ποσό των 102,8 εκατ. ευρώ.

• Η αντισταθμιστική καταβολή για την τριετία 2015-2017 καθορίζεται στα ακόλουθα ποσά: (α) για το 2015: 53,2 εκατ. ευρώ, (β) για το 2016: 47 εκατ. ευρώ, και (γ) για το 2017: 44,1 εκατ. ευρώ.

Ο προϋπολογισμός, για την τριετία 2015-2017, από τη διευθέτηση του ζητήματος της αντισταθμιστικής καταβολής μειώνει τη δημόσια δαπάνη περίπου κατά 85 εκατ. ευρώ κατ' έτος και συνολικά περίπου κατά 250 εκατ. ευρώ, ωθώντας τους εμπλεκόμενους σε ισορροπημένες ρυθμίσεις εξορθολογισμού.
Στην ανακοίνωση τονίζεται, ακόμη, ότι «οι εργαζόμενοι στον ΟΑΣΘ συμμετέχουν με περικοπή 5%, αναδρομικά από 01.01.2014, των πάσης φύσεως απολαβών τους». Σημειώνεται, επίσης, ότι ειδικός όρος στην ΚΥΑ προβλέπει πως στην περίπτωση που δεν επιτευχθούν οι στόχοι των συμβατικών εσόδων ο ΟΑΣΘ θα αναλαμβάνει την αντιμετώπιση του όποιου ελλείμματος προκύψει χωρίς την επιπρόσθετη επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού.
Σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση, «αντιμετωπίζεται, συνεπώς, με ορθολογική κατανομή αρμοδιοτήτων και ευθυνών μεταξύ των εμπλεκομένων, μια πολυετής πρακτική (προσφυγές και αποφάσεις του Διαιτητικού Δικαστηρίου κοκ), η οποία μακροχρονίως βάρυνε το φορολογούμενο και τους πολίτες της Θεσσαλονίκης. Συμπέρασμα: με την πολιτική που σχεδιάσθηκε, συμφωνήθηκε και τίθεται σε εφαρμογή επιτυγχάνεται ένα καλό μίγμα οικονομικής αποτελεσματικότητας και κοινωνικής δικαιοσύνης στην επίλυση ενός χρόνιου προβλήματος».

Από πού προκύπτουν οι αυξήσεις

Οι αυξήσεις στα εισιτήρια, προκύπτουν από την αναφορά ότι το κόμιστρο θα διαμορφωθεί «στο μικρότερο δυνατό ύψος που κρίθηκε απολύτως αναγκαίο για την ενίσχυση των εσόδων του ΟΑΣΘ». Και αυτό γιατί, σύμφωνα με το πόρισμα που έχει επεξεργαστεί η επιτροπή του υπουργείου Μεταφορών για την αναδιοργάνωση της λειτουργίας τους ΟΑΣΘ (και το οποίο είχε φέρει στη δημοσιότητα το www.voria.gr) προβλέπονται αυξήσεις αλλά και επαναφορά του σχεδίου «μονής κατεύθυνσης» για τα εισιτήρια διπλής μετακίνησης. Συγκεκριμένα, με το πόρισμα προτείνεται:
• Περιορισμός των δρομολογίων ανάλογα με την επιβατική κίνηση των γραμμών και την πληρότητα των λεωφορείων, και πάντως μείωσή τους τις Κυριακές και τις αργίες.

• Αυστηρή τήρηση του ωραρίου 5 π.μ.- 12 μ.μ. στα δρομολόγια (με εξαίρεση τις γραμμές 9 Λαχαναγορά-78 αεροδρόμιο)

• Κατάργηση του εισιτηρίου 24ωρης διάρκειας, που σήμερα έχει κόμιστρο 4 ευρώ

• Τετραζωνικό σύστημα για τα εισιτήρια που προβλέπει τα ακόλουθα:
Α. Απλό εισιτήριο για μία μετακίνηση με τιμή 1 ευρώ, από 0,80 ευρώ που είναι σήμερα.
Β. Εισιτήρια διπλής μετακίνησης (δηλαδή με μία μετεπιβίβαση), διαρκείας 1,5 ώρας, με τιμή 1,20 ευρώ, από 0,90 ευρώ που είναι σήμερα. Η μεγάλη διαφορά, εν προκειμένω, είναι ότι προτείνεται ξανά η εφαρμογή του μοντέλου για μετεπιβίβαση μόνο προς την ίδια κατεύθυνση. Με άλλα λόγια, ένας επιβάτης δεν θα μπορεί να ξεκινήσει, για παράδειγμα, από την Καλαμαριά, να κατέβει μετά από τρεις στάσεις, και να γυρίσει πίσω, προς στο σημείο εκκίνησής του, αλλά θα πρέπει υποχρεωτικά, με αυτό το εισιτήριο, να κατευθυνθεί προς το κέντρο.
Γ. Νέο εισιτήριο τριπλής μετακίνησης (επίσης μόνο για την ίδια κατεύθυνση), διαρκείας δύο ωρών, με τιμή 1,5 ευρώ.
Δ. Νέο εισιτήριο τετραπλής μετακίνησης (μόνο για ίδια κατεύθυνση), διαρκείας δύο ωρών, με τιμή 2 ευρώ, που θα προμηθεύονται υποχρεωτικά οι κάτοικοι των εννέα (πρώην) δήμων της λεγόμενης επαρχίας Λαγκαδά (Σοχός, Αρεθούσα, Ρεντίνα, Απολλωνία, Μάδυτος κα), που εντάχθηκαν στο δίκτυο του ΟΑΣΘ το 2011.

Παράλληλα, το πόρισμα προβλέπει αυξήσεις πέρα από κάθε λογική για τις κάρτες απεριορίστων διαδρομών. Συγκεκριμένα, η μηνιαία κάρτα προτείνεται να τιμολογηθεί στα 50 ευρώ, από 30 ευρώ σήμερα, διαφορά που ισοδυναμεί με αύξηση 66%! Είναι χαρακτηριστικό ότι, σήμερα, η τιμή της ίδιας κάρτας είναι σχεδόν 33 φορές μεγαλύτερη από το εισιτήριο των 0,90 ευρώ (διπλής μετακίνησης), ενώ, ακόμα κι αν η σύγκριση γίνει με το νέο τιμολόγιο, η κάρτα θα είναι αυξημένη κατά σχεδόν 42 φορές σε σχέση με το εισιτήριο των 1,2 ευρώ. Η τριμηνιαία κάρτα αυξάνεται στα 140 ευρώ (από 86 ευρώ σήμερα), η ετήσια κάρτα στα 450 ευρώ (από 230 ευρώ), ενώ προτείνεται και η εισαγωγή νέας εξαμηνιαία κάρτα στην τιμή των 250 ευρώ που δεν υφίσταται σήμερα.
07-08-2014, 04:55 PM
Find Reply



Possibly Related Threads…
Thread Author Replies Views Last Post
ΟΑΣΘ [Ζούγκλα] ΟΑΣΘ: Αυξήσεις εισιτηρίων αντί μειώσεις δαπανών meganium 0 1.572 08-12-2013, 09:59 PM
Last Post: meganium
  [efsyn.gr] Στα σκαριά οι αυξήσεις στα εισιτήρια του ΟΑΣΘ AlexNik 0 1.903 23-08-2013, 11:52 PM
Last Post: AlexNik
  [Αγγελιοφόρος] Προγραμματίζουν αυξήσεις μισθών στον ΟΑΣΘ! meganium 0 1.469 09-12-2012, 04:55 PM
Last Post: meganium

Forum Jump:



Users browsing this thread: 1 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Πλοήγηση
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.8.26, © 2002-2024 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2024