Στο πρώτο εξάμηνο του 2014 θα κριθεί η τύχη του έργου της ηλεκτροκίνησης της σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφάρσαλου - Καλαμπάκας, που υπόσχεται ταχύτερο, καλύτερο και οικονομικότερο ταξίδι με το τρένο στη Δυτική Θεσσαλία και εκτιμάται ότι θα κοστίσει 44 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με απάντηση του υφυπουργού Υποδομών κ. Μιχάλη Παπαδόπουλου στον βουλευτή Καρδίτσας της ΝΔ κ. Σπύρο Ταλιαδούρο, «εκπονούνται τα τεύχη δημοπράτησης του έργου, το οποίο έχει προταθεί από ΕΡΓΟΣΕ και ΟΣΕ για ένταξη στην 5η προγραμματική περίοδο 2014-2020».
«Η ολοκλήρωσή του, εφόσον εξασφαλιστεί η ένταξή του σε πρόγραμμα της 5ης Προγραμματικής Περιόδους, εντός του πρώτου εξαμήνου του 2014, εκτιμάται έως τα τέλη του 2014 με προβλεπόμενο κόστος 44 εκατ. ευρώ» σημειώνει ο κ. Παπαδόπουλος.
«Δεδομένου ότι η σύμβαση στο πλαίσιο της οποίας θα συνταχθεί η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων είχε λήξει, εγκρίθηκε παράτασή της και εξασφαλίσθηκε χρηματοδότηση από εθνικούς πόρους του ΟΣΕ» αναφέρει το υπουργείο. Η έγκριση των Περιβαλλοντικών Όρων από την Ειδική Υπηρεσία Περιβάλλοντος αναμένεται να γίνει στο πρώτο τρίμηνο του 2014.
Για την υλοποίηση της παρέμβασης, η ΕΡΓΟΣΕ έχει ήδη εκπονήσει μελέτη ενεργειακής επάρκειας για τον προσδιορισμό της απαιτούμενης ισχύος και των κατάλληλων θέσεων των υποσταθμών, σημειώνει το υπουργείο.
Όσον αφορά την περιβαλλοντική αδειοδότηση του έργου της ηλεκτροκίνησης, έχουν σημειωθεί σημαντικές καθυστερήσεις κατά την έγκριση της Προμελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΠΠΕ). Ωστόσο, και με δεδομένο ότι πλέον από την ισχύουσα νομοθεσία δεν απαιτείται έγκριση ΠΠΕ, η ΕΡΓΟΣΕ προχωρά στην εκπόνηση και υποβολή της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, συμπληρώνεται.
«Η αναβάθμιση των περιφερειακών σιδηροδρομικών γραμμών με στόχο την παροχή ικανοποιητικού επιπέδου ασφαλείας και άνεσης αποφέρει όφελος τόσο για τις επιβατικές μετακινήσεις όσο και για τις εμπορευματικές μεταφορές» σημειώνει το υπουργείο. «Μία από τις εν λόγω δράσεις είναι και η αναβάθμιση του θεσσαλικού δικτύου από και προς τη βόρεια και νότια Ελλάδα» καταλήγει.