This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Euro2Day] ΟΣΕ: Στην... κατάψυξη τα ΣΔΙΤ της συντήρησης

meganium Offline
Εγγεγραμμένος
*



Posts: 1.703
Joined: 18-11-2009
#1
[Euro2Day] ΟΣΕ: Στην... κατάψυξη τα ΣΔΙΤ της συντήρησης
Νέα λύση για τη συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου, πλην της εκχώρησης σε ιδιώτες με την μέθοδο της σύμπραξης δημοσίου και ιδιωτών, αναζητά το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.

Παρότι η διαδικασία για την προκήρυξη των έργων ΣΔΙΤ είχε φτάσει σε τελικό στάδιο και αναμένονταν η κατάθεση του φακέλου του έργου στην Γενική Γραμματεία ΣΔΙΤ προκειμένου να προκηρύξει το έργο, φαίνεται ότι στο υπουργείο υπάρχουν δεύτερες σκέψεις για την σκοπιμότητα της συγκεκριμένης κίνησης, τουλάχιστον στην παρούσα φάση.

Ο νυν υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ κ. Μιχάλης Χρυσοχοϊδης φέρεται, σύμφωνα με πληροφορίες, να θεωρεί ότι η λύση αυτή στη δεδομένη στιγμή δεν είναι η καλύτερη επιλογή. Ωστόσο δεν είναι λίγοι αυτοί που συνδέουν την αλλαγή στάσης από την πλευρά του υπουργείου στο θέμα της συντήρησης, με τους εν εξελίξει διαγωνισμούς για την αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της εταιρείας συντήρησης τροχαίου υλικού, ΕΕΣΣΤΥ.

Μάλιστα, όπως επισημαίνουν χαρακτηριστικά, στην διεκδίκηση των εταιρειών έχουν εμπλακεί, εκτός των άλλων, και εταιρείες που έχουν δραστηριότητα στην κατασκευή των σιδηροδρομικών έργων και δεν αποκλείεται το ενδεχόμενο να καλοβλέπουν και το έργο τη συντήρησης.

50 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο σε τρία ΣΔΙΤ

Η εκχώρηση της συντήρησης της γραμμής σε ιδιώτες, μια λύση που είχε προκρίνει η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου, θα είχε κόστος 50 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο και το σχέδιο ήταν να προκηρυχθούν τρία διαφορετικά έργα ΣΔΙΤ για αντίστοιχα τμήματα του δικτύου και για περίοδο επτά ετών. Επρόκειτο δηλαδή για ένα έργο προϋπολογισμού 350 εκατομμυρίων ευρώ. Να σημειωθεί ότι με τον τρόπο που γίνεται σήμερα η συντήρηση, κοστίζει κάθε χρόνο 20 εκατομμύρια ευρώ.

Μετά όμως το «πάγωμα» του έργου, η διοίκηση του ΟΣΕ και το υπουργείο αναζητούν την πλέον πρόσφορη λύση για το έργο της συντήρησης και δεν αποκλείεται η εμπλοκή σε αυτό της ΕΡΓΟΣΕ, της εταιρείας που δραστηριοποιείται στα σιδηροδρομικά έργα και διαθέτει σχετική τεχνογνωσία.

Οι ρήτρες

Η διατήρηση του δικτύου σε καλή κατάσταση και η ελαχιστοποίηση των οχλήσεων στην κυκλοφορία της γραμμής κατά τη συντήρηση αυτής είναι κρίσιμο στοίχημα για τον ΟΣΕ ο οποίος σε διαφορετική περίπτωση μπορεί να βρεθεί αντιμέτωπος με την διεκδίκηση ρητρών εκ μέρους των χρηστών.

Αυτό μπορεί να συμβεί τόσο σε περίπτωση που λόγω των έργων συντήρησης προκαλούνται καθυστερήσεις στα δρομολόγια, όσο και σε περίπτωση που το δίκτυο είναι σε τέτοια κατάσταση που δεν μπορεί να εξυπηρετήσει μεγαλύτερη κίνηση. Μάλιστα, όπως επισημαίνουν σιδηροδρομικοί, το δίκτυο ήδη βρίσκεται στο όριο ασφαλείας.

Αύξηση του έργου της επιδιώκει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Με δεδομένο όμως ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία, προς το παρόν, είναι ο μοναδικός χρήστης του δικτύου και κάθε χρόνο πληρώνει περίπου 19 εκατομμύρια ως τέλη χρήσης, προσδοκά σε αύξηση του έργου της και ανάπτυξη των εμπορευματικών μεταφορών, θα πρέπει το δίκτυο να είναι σε κατάσταση που θα μπορεί να καλύψει τις αυξημένες ανάγκες.

Εξάλλου και η έναρξη υλοποίησης της συμφωνίας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με την COSCO για την μεταφορά των προϊόντων της HP, που αναμένεται στις αρχές της επόμενης χρονιάς, είναι ένα έργο που θα πρέπει να εκτελείται με αυστηρότητα εντός των συμφωνημένων ορίων. Μόνο με τον τρόπο αυτόν η εταιρεία θα καταφέρει να επεκτείνει την συγκεκριμένη συμφωνία αλλά και να διεκδικήσει και άλλες αντίστοιχης σημασίας.

Να σημειωθεί ότι κρίσιμο σημείο για την διατήρηση του δικτύου σε καλή κατάσταση εκτός από την συντήρησή του είναι και η φύλαξη, αφού πολύ συχνά γίνεται αντικείμενο βανδαλισμών και κλοπών. Χαρακτηριστικό είναι ότι αυτή την εποχή βρίσκονται σε εξέλιξη έργα για την ανάταξη της ηλεκτροκίνησης στο μεγαλύτερο μήκος του δικτύου με συνολικό κόστος 48 εκατομμύρια ευρώ. Η ολοκλήρωση των έργων αυτών θα επιτρέψει στα τρένα να κινούνται ηλεκτροκίνητα με αποτέλεσμα να προκύψει για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ εξοικονόμηση περίπου 16 εκατομμυρίων ευρώ το χρόνο.
20-11-2013, 08:05 PM
Find Reply



Possibly Related Threads…
Thread Author Replies Views Last Post
ΟΣΕ [Euro2Day] ΟΣΕ: «Θύελλα» για το έργο της συντήρησης AlexNik 0 1.111 05-02-2014, 07:10 PM
Last Post: AlexNik
ΟΣΕ [Euro2Day] ΟΣΕ: Αλλάζουν τα σχέδια εκχώρησης της συντήρησης AlexNik 0 1.170 03-02-2014, 07:52 PM
Last Post: AlexNik
  [Euro2Day] Σιδηρόδρομος: ΣΔΙΤ στο δίκτυο της Πελοποννήσου AlexNik 0 1.300 22-11-2012, 02:33 PM
Last Post: AlexNik

Forum Jump:



Users browsing this thread: 1 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Πλοήγηση
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.8.26, © 2002-2024 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2024