[Voria.gr] Το Μετρό Θεσσαλονίκης θέλει η Εγνατία Οδός
Οι εργαζόμενοι προετοιμάζονται να υποδεχθούν την προκήρυξη του διεθνούς διαγωνισμού για την παραχώρηση της Εγνατίας με νέες προσφυγές στη Δικαιοσύνη. Νέες δηλώσεις για να περάσει το Μετρό Θεσσαλονίκης στην Εγνατία Οδό.
Η Εγνατία Οδός ΑΕ, μεθοδικά αποδομείται και θυσιάζεται στο βωμό των μνημονιακών δεσμεύσεων καθώς η παραχώρηση του άξονα, όπως και των καθέτων του, σε ιδιώτη, όχι μόνο δεν θα ωφελήσει το δημόσιο συμφέρον με οικονομικούς όρους, αλλά θα το βλάψει, αφού αυτό το μεγάλο έργο θα δοθεί στον παραχωρησιούχο «καθαρό» από δάνεια και με περισσότερους σταθμούς διοδίων από ό,τι αρχικά προβλεπόταν.
Τα παραπάνω υποστηρίχτηκαν σε συνέντευξη Τύπου που έδωσαν σήμερα οι εργαζόμενοι, οι οποίοι δηλώνουν αποφασισμένοι να συνεχίσουν τον αγώνα τους κατά της παραχώρησης, κατά της επιβολής διοδίων στους κάθετους άξονες, ενώ παράλληλα προετοιμάζονται να υποδεχθούν την προκήρυξη του διεθνούς διαγωνισμού με νέες προσφυγές στη Δικαιοσύνη ( ήδη έχουν προσφύγει στο ΣτΕ και στην Ε.Ε.) .
Στο διάρκεια της συνέντευξης επανειλημμένως η τύχη και η προοπτική της Εγνατίας Οδού Α.Ε., συνδέθηκε από τοποθετήσεις του προέδρου του ΤΕΕ/ΤΚΜ Τάσου Κονακλίδη και της βουλευτή Ασημίνας Ξηροτύρη, με το Μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο, τόνισαν ότι δεν μπορεί να τηλεδιοικείται από την Αθήνα και την Αττικό Μετρό Α.Ε., όταν μπορεί τη διαχείριση του έργου να αναλάβει η Εγνατία. Με μία τέτοια κίνηση θα μπορούσε να δοθεί λύση και στο φιλικό διακανονισμό μεταξύ Μετρό (υπουργείου Ανάπτυξης και Υποδομών ) και της αναδόχου κοινοπραξίας, που διεκδικεί άμεσα πρόσθετα κονδύλια στο συμβατικό προϋπολογισμό και που σε διαφορετική περίπτωση, προειδοποιεί με αποχώρηση στο επόμενο τρίμηνο.
Η συγκεκριμένη πρόταση, έγινε αποδεκτή θετικά από πλευράς εργαζομένων, δια στόματος Παναγιώτη Πανέτσου, του Γ.Γ. του Συλλόγου, ο οποίος αναφέρθηκε στη μεγάλη εμπειρία της Εγνατίας στη σηραγγοποιϊα.
Στη συνέντευξη που δόθηκε ο κ. Πανέτσος, μίλησε για απώλειες εσόδων 2 δισ.ευρώ, για το ελληνικό δημόσιο, από τα έσοδα των διοδίων σε βάθος χρόνου, μίλησε για «φόρτωμα» του άξονα με 19 σταθμούς διοδίων. Ακόμη κατήγγειλε πως όλα δείχνουν ότι το ΤΑΙΠΕΔ, που χειρίζεται το θέμα της παραχώρησης, πάει να δώσει…φτηνά την Εγνατία, φουσκώνοντας το κόστος με τη βαριά συντήρηση, η οποία όμως δε θα χρειαστεί να γίνει πριν περάσουν 40 χρόνια από τη λειτουργία του άξονα.
Αλλά το δημόσιο συμφέρον βλάπτεται και από την αφαίρεση, από την Εγνατία Οδό Α.Ε., της εποπτείας των δύο μεγάλων έργων παραχώρησης, του άξονα Ε65 και του Μαλιακός- Κλειδί.
«Διεκδικούμε για την Εγνατία Οδό ΑΕ, ένα θεσμικά κατοχυρωμένο ρόλο στην εποπτεία του ιδιώτη παραχωρησιούχου, ειδικά στα θέματα συντήρησης, παρότι παραμένουμε κατά της παραχώρησης, Τόσο η παραχώρηση, όσο και η αφαίρεση από την Εγνατία, της εποπτείας των έργων των δύο αξόνων, του Ε 65 και του Μαλιακός-Κλειδί, θα είναι σε βάρος του δημοσίου συμφέροντος, ενώ πιθανό είναι, αν προχωρήσει η επιβολή διοδίων στους κάθετους άξονες, κάτι που δεν προβλέπεται στη σύμβαση με την ΕΕ που συγχρηματοδότησε το έργο, να κληθεί η Ελλάδα να επιστρέψει επιδοτήσεις», τόνισε ο κ. Πανέτσος.
Σύντομη τοποθέτηση έκανε και ο νέος πρόεδρος του δ.σ. της Εγνατίας Οδού Α.Ε. καθ. Π. Σαββαϊδης, ο οποίος είπε ότι στο πλαίσιο του ισχύοντος νόμου μπορεί να προστατευθεί το αξιόλογο τεχνικό δυναμικό της εταιρείας. Μάλιστα, ο κ. Σαββαϊδης, διεμήνυσε ήδη πως η Εγνατία μπορεί να συμμετέχει, μόνο με κάποια ορισμένη θεσμική σχέση, στην Επιτροπή Έργων για τους Ε65 και Μαλιακό-Κλειδί (2.700 φάκελοι αφορούν αυτά τα δύο έργα που για πέντε χρόνια παρακολουθεί η Εγνατία) , ενώ πάλι θεσμικά θα πρέπει να έχει ρόλο στις παραχωρήσεις που σχεδιάζονται για Εγνατία Οδό και κάθετους άξονες. Τέλος, επιφυλάχθηκε να ενημερώσει για τις κινήσεις που σχεδιάζει η νέα διοίκηση της εταιρείας, σχετικά με την ανάληψη νέων έργων.
|