[Euro2Day] ΕΡΓΟΣΕ: Έρχεται δημοπράτηση μεγάλων έργων το 2013
Την δημοπράτηση σειράς σημαντικών έργων τα οποία, μαζί με αυτά που ήδη βρίσκονται σε εξέλιξη, θα ολοκληρώσουν το σιδηροδρομικό δίκτυο στη χώρα μας προγραμματίζει για την επόμενη χρονιά η ΕΡΓΟΣΕ.
Στις αρχές της νέας χρονιάς η εταιρεία προγραμματίζει να προχωρήσει στην επαναδημοπράτηση του έργου Πειραιάς – Τρεις Γέφυρες, μια πραγματικά ταλαιπωρημένη και αμαρτωλή εργολαβία που παραμένει ακόμη σε εκκρεμότητα.
Το διάστημα αυτό καταρτίζονται τα τεύχη δημοπράτησης προκειμένου το έργο να ξεκινήσει, για μια ακόμη φορά, καθώς τα έργα στο συγκεκριμένο τμήμα είχαν ξεκινήσει και το 2005 χωρίς όμως αποτέλεσμα. Στις αρχές του 2011 η εργολαβία διαλύθηκε, ενώ είχε ολοκληρωθεί ένα πολύ μικρό κομμάτι από το αντικείμενό.
Το έργο που θα δημοπρατηθεί περιλαμβάνει τις εργασίες αναβάθμισης του διπλού/τριπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου Πειραιάς - Αθήνα - Τρεις Γέφυρες μήκους 13,5 χλμ. περίπου, των σιδηροδρομικών σταθμών του τμήματος, μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνεται ο κεντρικός Σιδηροδρομικός Σταθμός της Αθήνας καθώς και η εγκατάσταση σύγχρονου συστήματος σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης, τηλεπικοινωνιών και ηλεκτροκίνησης.
Το έργο προϋπολογισμού 200 εκατ. ευρώ θα εκσυγχρονίσει το τμήμα Πειραιάς-Τρεις Γέφυρες προκειμένου να μπορεί να εξυπηρετεί το σύνολο της κίνησης, υπεραστικής και προαστιακής, που στο συγκεκριμένο τμήμα είναι πολύ μεγάλη. Πάντως η ολοκλήρωση του στην καλύτερη περίπτωση τοποθετείται στο 2015.
Κιάτο - Ροδοδάφνη
Το πρώτο εξάμηνο του 2013 υπολογίζεται ότι θα προχωρήσει και η δημοπράτηση των υπολειπόμενων εργασιών στο τμήμα Κιάτο-Ροδοδάφνη. Στο έργο δεν θα περιλαμβάνονται οι εργασίες ηλεκτροκίνησης που θα αποτελέσουν αντικείμενο ξεχωριστής εργολαβίας.
Το συγκεκριμένο τμήμα ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 2006 και τουλάχιστον ο αρχικός σχεδιασμός ανέφερε ότι τα έργα θα ολοκληρωθούν το 2016.
Την επόμενη χρονιά είναι πιθανόν να ξεκινήσουν και τα έργα στο τμήμα Ψαθόπυργος-Ρίο, μήκους 8 χλμ. Το έργο έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, ύψους 80 εκατομμυρίων ευρώ, από το ΕΣΠΑ, ενώ η ολοκλήρωσή του θα γίνει από κονδύλια της επόμενης προγραμματικής περιόδου.
Σύνδεση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης με το δίκτυο του ΟΣΕ
Εν τω μεταξύ τον Φεβρουάριο αναμένεται ότι θα προχωρήσει από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ η δημοπράτηση για τη σύνδεση του δικτύου του ΟΣΕ με το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, το οποίο σήμερα στερείται της δυνατότητας αυτής, καθώς δεν υπάρχει σιδηροδρομική γραμμή στα τελευταία 400 μέτρα.
Πρόκειται για ένα έργο με μικρό αντικείμενο, καθώς ο προϋπολογισμός του ανέρχεται σε 3,5 εκατ. ευρώ αλλά με τεράστια σημασία για την πόλη αλλά και τις συνδυασμένες μεταφορές στη χώρα μας. Με την ολοκλήρωσή του, η οποία προσδιορίζεται σε ένα χρόνο μετά την έναρξη των έργων, το λιμάνι της ακριτικής πόλης θα αποκτήσει σύνδεση με τον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων και το σιδηροδρομικό δίκτυο.
Μέσω αυτής της γραμμής, μήκους μόλις δύο χιλιομέτρων, ο σιδηρόδρομος θα αποκτήσει πρόσβαση σε μια εμπορευματική πύλη που εξυπηρετεί σημαντική εισερχόμενη και εξερχόμενη κίνηση. Με τον τρόπο αυτόν το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, μέσω της υπάρχουσας γραμμής, θα συνδεθεί με την πόλη της Βάρνας στην Βουλγαρία, προσφέροντας μια οικονομικότερη και γρηγορότερη οδό έναντι του θαλάσσιου δρόμου που διέρχεται από τα στενά του Βοσπόρου.
Τα εμπορεύματα σήμερα για να φτάσουν στην πόλη της Βουλγαρίας χρειάζονται να μεταφερθούν μέσω θάλασσας και ο χρόνος που απαιτείται φτάνει ακόμη και τις 2,5 μέρες ενώ υψηλό είναι και το κόστος. Μέσω της σιδηροδρομικής σύνδεσης των δύο πόλεων θα απαιτούνται μόλις έξι ώρες με αποτέλεσμα το κόστος, σε χρόνο και χρήμα, να είναι κατά πολύ χαμηλότερο.
της Μάρως Τσαντήλα
|