AlexNik
Administrator
Posts: 2.097
Joined: 22-08-2009
|
[Sofokleousin.gr] Οlympic Air: Προς ανώμαλη προσγείωση
Ενα χρόνο μετά την απόφαση της Κομισιόν να αποτρέψει τη συγχώνευση Aegean-Olympic για να μη δημιουργηθούν μονοπωλιακές συνθήκες στην ελληνική αγορά, οι εξελίξεις δείχνουν ότι δεν υπάρχει χώρος για δύο μεγάλες αεροπορικές εταιρίες στην Ελλάδα.
Σε κρίσιμη καμπή βρίσκεται η Olympic Air, του ομίλου MIG, καθώς τα οικονομικά μεγέθη και οι επιδόσεις της επιδεινώνονται λόγω της παρατεινόμενης κρίσης, ενώ δεν έχουν αποδώσει μέχρι στιγμής οι προσπάθειες εσωτερικής αναδιάρθρωσης της εταιρίας, προς περιστολή του λειτουργικού κόστους.
Η προσπάθεια συνεχίζεται, με κινήσεις μείωσης του προσωπικού και του στόλου αεροσκαφών. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο σχεδιασμός προβλέπει περαιτέρω συρρίκνωση του πτητικού έργου και διακοπή πολλών εσωτερικών δρομολογίων που δεν επιδοτούνται.
Οι συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί καθιστούν αβέβαιο το μέλλον της πάλαι ποτέ κραταιάς αεροπορικής εταιρίας και δεν αφήνουν μεγάλα περιθώρια χειρισμών στη μητρική MIG. Πληροφορίες αναφέρουν πως επιχειρήθηκε νέα προσέγγιση με την πλευρά Βασιλάκη/Aegean, χωρίς να υπάρξει ανταπόκριση.
Οι συνθήκες στην αγορά μπορεί να επιδεινωθούν περαιτέρω για τις δύο εταιρίες, με την είσοδο της Cyprus Airways, η οποία σχεδιάζει να εκτελεί πολλά εσωτερικά δρομολόγια στην Ελλάδα.
Προσπαθώντας να αντεπεξέλθει στις δυσκολίες, η Olympic σχεδιάζει και υλοποιεί περικοπές σε όλα τα επίπεδα:
- Έχει ήδη μειώσει το στόλο των αεροσκαφών. Διαθέτει τώρα 21 αεροσκάφη (μικρά και μεγάλα). Εξ αυτών 5 αναμένεται να φύγουν από το στόλο μέχρι τα τέλη του έτους.
- Μειώνει το προσωπικό της προσωπικό περίπου κατά 20 άτομα το μήνα, αρχής γενομένης από το Σεπτέμβριο,
- Με συμφωνία κυρίων έχει εκχωρηθεί στην Goldair handling μεγάλο κομμάτι του handling
Όπως όλα δείχνουν η Olympic Air θα διατηρήσει ως κορμό τις άγονες-επιδοτούμενες γραμμές και θα περιορίσει τις ζημιογόνες πτήσεις δραστικά.
Υπάρχει ήδη άτυπη συμφωνία με την Aegean να αποφεύγεται ο απευθείας ανταγωνισμός. Ετσι οι δυο εταιρίες "μοιράζουν" ουσιαστικά τα εσωτερικά δρομολόγια ή ta κατανέμουν έτσι, ώστε να μη συμπίπτουν χρονικά.
Όπως εκτιμούν παράγοντες της αγοράς ακόμα και με την επιτυχή ολοκλήρωση όλων αυτών των ενεργειών, η Olympic θα συνεχίσει να αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα κυρίως λόγω του υψηλού δανεισμού
|
|
20-10-2012, 11:46 AM |
|