AlexNik
Administrator
Posts: 2.097
Joined: 22-08-2009
|
[Euro2Day] Σιδηρόδρομος: Συνέργειες στη συντήρηση
της Μάρως Τσαντήλα
Προς την κατεύθυνση της ενοποίησης της εταιρείας συντήρησης τροχαίου υλικού του ΟΣΕ (Rosco) και των αντίστοιχων διευθύνσεων σε Μετρό, ΗΣΑΠ και Τραμ φαίνεται ότι κινείται το υπουργείο Ανάπτυξης, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
Με την κίνηση αυτή το αρμόδιο υπουργείο θέλει να πετύχει διευρυμένες συνέργειες και μείωση του κόστους συντήρησης για το τροχαίο υλικό στα τέσσερα μέσα, αλλά και αύξηση της αξίας της κοινής εταιρείας η οποία πρόκειται να αποκρατικοποιηθεί. Η διαδικασία μέσω της οποίας θα γίνει η ενοποίηση μελετάται από τις αρμόδιες διευθύνσεις του ΟΣΕ και της εταιρείας ΣΤΑ.ΣΥ.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι από τους συνολικά 900 εργαζόμενους που σήμερα απασχολούνται στην Διεύθυνση Συντήρησης Τρένων του ΟΣΕ περίπου 400 θα παραμείνουν στον Οργανισμό, ενώ οι υπόλοιποι θα μεταφερθούν στην ενοποιημένη εταιρεία στην οποία υπολογίζεται ότι θα πρέπει να μεταφερθούν και περίπου 200 εργαζόμενοι από την ΣΤΑΣΥ.
Νέα ΔΕΚΟ
Με την κίνηση αυτή, η οποία θεωρείται βέβαιο ότι θα συναντήσει αντιδράσεις από την πλευρά των εργαζομένων, είναι σίγουρο ότι η νέα ΔΕΚΟ που θα δημιουργηθεί θα είναι περισσότερο ελκυστική για υποψηφίους επενδυτές καθώς διευρύνεται εντυπωσιακά το αντικείμενο του έργου της: θα έχει στη αρμοδιότητά της την συντήρηση του τροχαίου υλικού όχι μόνο στον ΟΣΕ αλλά και στις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας. Επιπλέον υπολογίζεται ότι θα υπάρξουν και σημαντικές οικονομίες κλίμακας.
Να σημειώσουμε ότι τα ζητήματα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και του ΟΣΕ αποτέλεσαν αντικείμενο των επαφών που είχε ο υπουργός Ανάπτυξης με τους εκπροσώπους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, του ΔΝΤ και της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας.
Ο κ. Χατζηδάκης από την αρχή είχε θέσει τον ΟΣΕ μεταξύ των πρώτων προτεραιοτήτων του. Ωστόσο πριν από κάθε κίνηση σε ότι αφορά την αποκρατικοποίηση, τόσο της Rosco όσο και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, θα πρέπει να δοθεί η έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής η οποία έχει βάλει στο μικροσκόπιο της την περίπτωση του ΟΣΕ θεωρώντας υπάρχει ζήτημα παράνομων κρατικών ενισχύσεων στην περίπτωση της ανάληψης των χρεών του Οργανισμού από το Δημόσιο, αλλά και της εκχώρησης σημαντικών ακινήτων τα οποία χρησιμοποιεί η εταιρεία.
Αντίθετοι οι εργαζόμενοι
Τα σχέδια της κυβέρνησης για αποκρατικοποίηση ΤΡΑΙΝΟΣΕ και Rosco συναντούν την αντίδραση των εργαζομένων στο σιδηρόδρομο εκπρόσωποι των οποίων θα έχουν αύριο, Τρίτη, συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα Μεταφορών Νίκο Σταθόπουλο.
Στην συνάντηση, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ) θα εκφράσει την αντίθεσή της στην ιδιωτικοποίηση των δύο εταιρειών. Για την περίπτωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ οι εργαζόμενοι επισημαίνουν ότι η εταιρεία έχει τις προϋποθέσεις να λειτουργήσει επιτυχώς υπό δημόσιο έλεγχο, διευρύνοντας το πλαίσιο των συνεργειών της και των συμμαχιών της.
Σε ότι αφορά την διεύθυνση συντήρησης τροχαίου υλικού η ΠΟΣ θεωρεί επίσης ότι μπορεί να παραμείνει υπό δημόσιο έλεγχο, έχοντας διακριτό ρόλο σε σχέση με τον ΟΣΕ.
|
|
17-09-2012, 02:54 PM |
|