[E-Go.gr] Επένδυση €140 εκατ. ευρώ από τον όμιλο της Blue Star
Κ. Μουσουρούλης: Θα εξορθολογιστεί το δίκτυο ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, προκειμένου να ταξιδεύουν στις ελληνικές θάλασσες νεότευκτα πλοία.
Ο όμιλος Attica χθες δρομολόγησε το νεότευκτο επιβατηγό - οχηματαγωγό πλοίο του Blue Star Patmos στη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη
Να προχωρήσει άμεσα ο εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου της ακτοπλοΐας, να μειωθεί η γραφειοκρατία και να δοθούν λύσεις στο πρόβλημα ρευστότητας των εταιρειών του κλάδου, είναι τα άμεσα βήματα τα οποία πρέπει να γίνουν, ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Attica, o οποίος χθες δρομολόγησε το νεότευκτο επιβατηγό - οχηματαγωγό πλοίο του Blue Star Patmos στη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη.
Σύμφωνα με το Σπύρο Πασχάλη, η εταιρεία του φέτος ολοκλήρωσε επένδυση ύψους 140 εκατ. ευρώ στην ελληνική ακτοπλοΐα μέσα σε πολύ δύσκολες συνθήκες. Λόγω της οικονομικής κρίσης στο πρώτο εξάμηνο του 2012 η πτώση στην επιβατική κίνηση κυμαίνεται από 15% έως 25%, ενώ την τελευταία τριετία οι τιμές των καυσίμων αυξήθηκαν κατά 130%. Αυτές οι συνθήκες, είπε, σε συνδυασμό με τη μεγάλη έλλειψη ρευστότητας στην αγορά έχουν προκαλέσει στις εταιρείες μεγάλα προβλήματα στις ταμειακές τους ροές και ζημιές.
Απαντώντας ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας Κωστής Μουσουρούλης παραδέχθηκε ότι η ακτοπλοΐα βρίσκεται σε κρίσιμη καμπή και πρόσθεσε ότι θα γίνουν ενέργειες, ώστε να εξορθολογιστεί το δίκτυο ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, προκειμένου να ταξιδεύουν στις ελληνικές θάλασσες νεότευκτα πλοία.
Ο πρόεδρος της Marfin Investment Group, μητρικής εταιρείας του ομίλου Attica, Ανδρέας Βγενόπουλος, είπε ότι αυτή τη στιγμή στη γραμμή Χίου-Μυτιλήνης δρομολογείται το πιο καινούργιο επιβατηγό πλοίο που υπάρχει στη διεθνή αγορά.
Σύμφωνα με το διευθύνοντα σύμβουλο της Attica, με τη δρομολόγηση του Blue Star Patmos, το 75% των επιβατών στην ελληνική ακτοπλοΐα διακινείται πλέον με νέα πλοία. Η ίδια η εταιρεία που διαθέτει εννέα πλοία με μέσο όρο ηλικίας τα 10 έτη, υπολογίζει ότι μέσα στο 2012 θα εκτελέσει στο Αιγαίο περισσότερα από 3.500 δρομολόγια μεταφέροντας 3.150.000 επιβάτες.
Το Blue Star Patmos κατασκευάστηκε στα ναυπηγεία της Daewoo, έχει ολικό μήκος 145,9 μέτρα, αναπτύσσει ταχύτητα 26 μίλια την ώρα, ενώ έχει τη δυνατότητα μεταφοράς 2.000 επιβατών και 430 Ι.Χ. ή 60 φορτηγών και 146 Ι.Χ. Διαθέτει 90 καμπίνες με 326 κλίνες και 405 καθίσματα αεροπορικού τύπου.
Στη γραμμή Χίου - Μυτιλήνης δραστηριοποιούνται πλέον τρεις ακτοπλοϊκές εταιρείες, εκτός από της Blue Star Ferries, η ΝΕΛ και η Hellenic SeaWays. Η NEΛ που έχει ως κύρια αγορά τη συγκεκριμένη γραμμή ανακοίνωσε εκπτώσεις 40% στα εισιτήρια της επιστροφής με τα πλοία της.
Αντίδραση ΝΕΛ
Στο μεταξύ η NEΛ αντιδρώντας στη δρομολόγηση του BS Patmos ειδοποίησε χθες το YEN ότι δεν πρόκειται να εκτελέσει τα έκτακτα δρομολόγια που θα ξεκινούσε από την Παρασκευή με το ταχύπλοο «Αίολος Kεντέρης» προς τη συγκεκριμένη γραμμή. Επικαλείται σε έγγραφό της παρανομίες σχετικά με την έκτακτη δρομολόγηση του νέου πλοίου και πτώση της επιβατικής κίνησης. Για τους ίδιους λόγους η NEΛ ειδοποιεί ότι δεν θα εκτελέσει ούτε τα έκτακτα δρομολόγια προς Σάμο - Iκαρία με το ταχύπλοο «Αίολος Kεντέρης I». Σε αυτή τη γραμμή το πλοίο που προκαλεί την αντίδραση της NEΛ είναι το «Νήσος Mύκονος» της HSW.
|