Σε μία εβδομάδα θα έχει ολοκληρωθεί η εγκατάσταση 15 καμερών παρακολούθησης κυκλοφορίας και 5 ενημερωτικών ηλεκτρονικών πινακίδων στους δρόμους της πόλης, καθώς και ο απαραίτητος εξοπλισμός μετρήσεων φόρτων και ρύπανσης.
Στην κοινοπραξία υλοποίησης του έργου, που γίνεται από τον φορέα της περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, συμμετέχουν ο δήμος Θεσσαλονίκης, το Ελληνικό Ινστιτούτο Μεταφορών (ΙΜΕΤ), το Συμβούλιο Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΣΑΣΘ), το Αστεροσκοπείο Αθηνών και το Ινστιτούτο Μεταφορών και Οικονομίας της Νορβηγίας.
Ο προϋπολογισμός του είναι 2.916.851 ευρώ και η χρηματοδότηση γίνεται κατά 50% από εθνικούς πόρους και στο υπόλοιπο από τις χώρες της Ισλανδίας, του Λιχτενστάιν και της Νορβηγίας, μέσω του χρηματοδοτικού μηχανισμού «Ευρωπαϊκός Οικονομικός Χώρος». «Οι κάμερες που τοποθετούνται θα μετρούν τον κυκλοφοριακό φόρτο και δεν θα χρησιμοποιηθούν για αστυνόμευση. Με τον εξοπλισμό θα εμπλουτίζονται τα δεδομένα που συλλέγονται ήδη από το υπάρχον σύστημα επαγωγικών βρόγχων.
Όλα τα στοιχεία -όπως ο φόρτος, η ταχύτητα των οχημάτων, η γενικότερη κατάσταση του δρόμου- θα αποστέλλονται στο Κέντρο Ελέγχου της περιφέρειας, θα γίνεται επεξεργασία και στη συνέχεια θα διαβιβάζονται σε έναν κεντρικό σέρβερ στο Ινστιτούτο Μεταφορών. Το ΙΜΕΤ με διάφορα μοντέλα προσομοίωσης θα προβλέπει τις κυκλοφοριακές συνθήκες για τα επόμενα ημίωρα», περιγράφει στη «Μ» ο πρόεδρος του ΣΑΣΘ Παναγιώτης Παπαϊωάννου.
Οι οδηγοί θα μπορούν να ενημερώνονται για την κίνηση στους δρόμους είτε από τις ηλεκτρονικές πινακίδες στους δρόμους είτε από το ίντερνετ (στη διεύθυνση
www.modithess.gr, λειτουργεί ήδη προσωρινά στην ιστοσελίδα
www.eox.imet.gr) είτε τηλεφωνικά μέσω του ειδικού σταθμού πληροφόρησης που θα λειτουργεί στο νέο δημαρχιακό μέγαρο και με «έξυπνες» εφαρμογές στα κινητά τηλέφωνα.
«Ο οδηγός θα γνωρίζει για παράδειγμα εάν σημειώνεται καθυστέρηση στην κίνηση στην Τσιμισκή, θα βλέπει ποια προβλέπεται να είναι η κατάσταση και θα επιλέγει διαδρομή. Επίσης θα ζητά από το σύστημα να του επιλέξει την περιβαλλοντικά φιλική διαδρομή, διότι το σύστημα θα μετράει και τους εκπεμπόμενους ρύπους», σύμφωνα με τον κ. Παπαϊωάννου.
Έτσι, ο χρήστης θα μπορεί να σχεδιάζει τη μετακίνησή του, γνωρίζοντας εκ των προτέρων τις κυκλοφοριακές συνθήκες που θα συναντήσει και τις εναλλακτικές διαδρομές που μπορεί να ακολουθήσει ανάλογα με το κυκλοφοριακό μέσο που θα επιλέξει (ΙΧ, μέσα μαζικής μεταφοράς ή συνδυασμό τους) με τα αντίστοιχα μήκη και τους χρόνους διαδρομής.
Το «ευφυές σύστημα διαχείρισης αστικής κινητικότητας και ελέγχου κυκλοφορίας» θα παρέχει χρήσιμες πληροφορίες για τον μετακινούμενο κάτοικο ή επισκέπτη της Θεσσαλονίκης σχετικά με την πόλη και τις μετακινήσεις, όπως:
1. Πληροφορίες για τους χώρους στάθμευσης, τη διαθεσιμότητα θέσεων και το κόστος στάθμευσης σε κεντρικούς σταθμούς
2. Πληροφορίες για τα σημεία πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος (π.χ. μουσεία, αρχαιολογικούς χώρους) και άλλα σημεία ενδιαφέροντος (π.χ. πανεπιστήμιο, χώρους άθλησης) καθώς και τους τρόπους πρόσβασης σε αυτά
3. Ενημέρωση για τις εμπορευματικές μεταφορές μέσα στην πόλη (ώρες και σημεία όπου επιτρέπεται η φορτοεκφόρτωση). Οι παραπάνω πληροφορίες θα είναι διαθέσιμες στην ελληνική και αγγλική γλώσσα.
Πηγή:makthes.gr