This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Thread Rating:
  • 2 Vote(s) - 3 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Ypodomes.com] ΕΡΓΟΣΕ: έργα εκσυγχρονισμού 1 δις ευρώ ξεκινούν φέτος

meganium Offline
Εγγεγραμμένος
*



Posts: 1.703
Joined: 18-11-2009
#1
[Ypodomes.com] ΕΡΓΟΣΕ: έργα εκσυγχρονισμού 1 δις ευρώ ξεκινούν φέτος
Εννέα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα, συνολικού προϋπολογισμού 1 δισ. ευρώ, βρίσκονται σε διαγωνιστική διαδικασία ή αναμένεται να δημοπρατηθούν προσεχώς από την ΕΡΓΟΣΕ. Όταν ολοκληρωθούν, θα δώσουν ένα τέλος στο «θρίλερ» των ατελέσφορων σιδηροδρομικών επιδιώξεων της Ελλάδας της τελευταίας εικοσαετίας.

Όπως αναφέρει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ κ. Ι. Πετρόπουλος, «η εταιρεία, έχοντας εξασφαλίσει την κοινοτική χρηματοδότηση και δαπάνες από τους εθνικούς πόρους, προχωρεί στη δημιουργία νέων ή στην αποκατάσταση παλαιών έργων, με στόχο την ολοκλήρωση του σιδηροδρομικού άξονα Πατρών - Αθήνας - Θεσσαλονίκης - Ειδομένης και τη λήξη μιας σχεδόν εικοσαετούς περιπέτειας».

Συγκεκριμένα, η εταιρεία έχει προγραμματίσει την ολοκλήρωση των σιδηροδρομικών έργων στο τμήμα Κιάτο - Ρίο, στο Θριάσιο Πεδίο, στον σιδηροδρομικό άξονα Πειραιά - Αθήνας, στη νέα διπλή γραμμή υψηλών ταχυτήτων Τιθορέας - Δομοκού, της νέας γραμμής Πολυκάστρου - Ειδομένης, αλλά και την ανάταξη τόσο της σηματοδότησης όσο και της ηλεκτροκίνησης του δικτύου.

Σύγχρονο δίκτυο

Με τις εργασίες σε όλα τα τμήματα να ολοκληρώνονται στα επόμενα τέσσερα χρόνια, η δημόσια εταιρεία εκτιμά ότι η χώρα θα έχει ένα σύγχρονο αξιοπρεπές σιδηροδρομικό δίκτυο, που θα ενώνει τις μεγαλύτερες πόλεις και θα επιτρέπει την ανάπτυξη των εμπορευματικών μεταφορών, αξιοποιώντας το γεωπολιτικό πλεονέκτημα της Ελλάδας, που επιτρέπει την ταχεία και αισθητά πιο φτηνή μεταφορά εμπορευμάτων από την Ανατολή στην Ευρώπη και αντίστροφα.

Ειδικότερα, η εταιρεία, η οποία παράλληλα προχωρεί τα τεχνικώς δύσκολα έργα στο Καλλίδρομο και στην Οθρυ, τα οποία αναμένεται να τελειώσουν το 2013 και το 2014 αντίστοιχα, θα δημοπρατήσει έναν διαγωνισμό - «σκούπα» για την ολοκλήρωση της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Τιθορέας - Δομοκού. Έτσι εκτιμάται ότι ως το 2015 η διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκη θα διαρκεί 3 ώρες και 15 λεπτά, αλλάζοντας για πάντα τον μεταφορικό χάρτη της Ελλάδας.

Επίσης, ως το 2016 αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες για τη νέα σιδηροδρομική γραμμή Κιάτου - Ρίου, η αποπεράτωση της οποίας θα φέρει τα περίχωρα της Πάτρας σε απόσταση αναπνοής από την Αθήνα. Παράλληλα, εξετάζονται λύσεις για την επέκταση από το Ρίο ως την Πάτρα, καθώς η υπογειοποίηση της γραμμής, που ζητεί η τοπική κοινωνία, φαίνεται ιδιαίτερα ακριβή.

Στην... πρίζα

Παράλληλα, η εταιρεία καλείται να διορθώσει τα «σπασμένα» του παρελθόντος, αφού σε έναν μήνα θα προχωρήσει και στην ανάταξη της σηματοδότησης του σιδηροδρομικού δικτύου, η οποία εγκαταστάθηκε μέσα από μια πληθώρα συμβάσεων στο παρελθόν, αλλά δεν κατάφερε να λειτουργήσει στο μεγαλύτερο κομμάτι του δικτύου. Επίσης, η ΕΡΓΟΣΕ προχωρεί εσπευσμένα στην ανάταξη της ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Αχαρνές - Τιθορέα, καθώς έχει λήξει η επιλεξιμότητα των κοινοτικών δαπανών που είχαν δοθεί για αυτόν τον σκοπό και η χώρα κινδυνεύει να επιστρέψει δεκάδες εκατομμύρια ευρώ στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Στο μεταξύ η ΕΡΓΟΣΕ ετοιμάζει τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού άξονα της πρωτεύουσας (Πειραιάς - Αθήνα - Τρεις Γέφυρες), ο οποίος θα γίνει σε δύο φάσεις. Με την πρώτη θα προχωρήσει μια προσωρινή λύση με επιφανειακή λειτουργία του σιδηροδρόμου ενώ, παράλληλα, θα προχωρήσει η μελέτη της υπογειοποίησής του, η οποία θα γίνει μελλοντικά. Ακόμη, εξετάζει διάφορες σημειακές παρεμβάσεις βελτίωσης του δικτύου, που θα κάνουν τις σιδηροδρομικές μεταφορές ταχύτερες και ασφαλέστερες.

Πώς θα γίνει η χρηματοδότηση

Τα περισσότερα - και τα μεγαλύτερα - σιδηροδρομικά έργα της ΕΡΓΟΣΕ θα εκτελεστούν με πόρους από το ΕΣΠΑ, και μάλιστα με τη νέα αναλογία (95% η ΕΕ - 5% εθνικοί πόροι). Αυτό σημαίνει ότι η επιβάρυνση για το δημόσιο ταμείο θα είναι ισχνή, δεδομένου του μεγέθους και του κόστους των συγκεκριμένων έργων - η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κρίνει λογική ως μέση τιμή για μια νέα διπλή γραμμή υψηλών ταχυτήτων τις 15.000 ευρώ ανά μέτρο.

Ειδικότερα, μέσω ΕΣΠΑ θα γίνουν τα μεγάλα έργα στα τμήματα Ροδοδάφνη - Ψαθόπυργος, Ψαθόπυργος - Ρίο, Θριάσιο Πεδίο, Πειραιάς - Τρεις Γέφυρες και Τιθορέα - Δομοκός, τα οποία έχουν συνολικό προϋπολογισμό 905 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων μόλις 45 εκατ. ευρώ οι εθνικές, δημόσιες δαπάνες. Η εργολαβία-«σκούπα» για τις υπολειπόμενες εργασίες στο τμήμα Κιάτο - Διακοφτό, ύψους 70 εκατ. ευρώ, θα γίνει μέσω του Ταμείου Συνοχής της ΕΕ και με αναλογία 50-50% (ΕΕ και εθνικοί πόροι).

Το μοναδικό έργο που θα χρηματοδοτηθεί αμιγώς από το Ελληνικό Δημόσιο θα είναι η ανάταξη της ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Αχαρνές - Τιθορέα, ύψους 23 εκατ. ευρώ, η οποία είχε εγκατασταθεί με κοινοτικούς πόρους αλλά δεν κατάφερε να λειτουργήσει καθώς αποδεκατίστηκε από τις μαφίες του χαλκού. Μάλιστα η χώρα μας θα κληθεί να επιστρέψει τα συγκεκριμένα χρήματα, αφού εξέπνευσε η επιλεξιμότητα των εν λόγω δαπανών.
24-04-2012, 01:01 PM
Find Reply



Possibly Related Threads…
Thread Author Replies Views Last Post
  [Ypodomes.com] Στο ΕΣΠΑ 3 νέα σιδηροδρομικά έργα της ΕΡΓΟΣΕ από Περιφέρεια Θεσσαλίας meganium 0 1.256 31-05-2012, 01:35 PM
Last Post: meganium
  [Ypodomes.com] Σιδηρόδρομος: άφαντα τα έργα των 660 εκ. ευρώ, μεταφέρονται το 2012 meganium 0 1.244 20-12-2011, 03:31 PM
Last Post: meganium
  [Newscode.gr] ΕΡΓΟΣΕ: Έργα 740 εκατ. ευρώ μέσω ΕΣΠΑ meganium 0 1.558 03-10-2011, 09:02 PM
Last Post: meganium

Forum Jump:



Users browsing this thread: 1 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Πλοήγηση
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.8.26, © 2002-2024 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2024