This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Thread Rating:
  • 2 Vote(s) - 3 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Το Βήμα] Νέος «πράσινος δακτύλιος» από 1η Μαΐου 2012 στην Αθήνα

meganium Offline
Εγγεγραμμένος
*



Posts: 1.703
Joined: 18-11-2009
#1
[Το Βήμα] Νέος «πράσινος δακτύλιος» από 1η Μαΐου 2012 στην Αθήνα
Σχέδιο Κοινής Υπουργικής Απόφασης για την μετεξέλιξη του ισχύοντος δακτυλίου σε «Πράσινο» ετοιμάζει το υπουργείο Περιβάλλοντος μετά την άρση της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη που ψηφίστηκε χθες στη Βουλή.

Τα βασικά χαρακτηριστικά του θα είναι τα εξής:

1. Για τα οχήματα κάτω των 2,2 τόνων (στον μικρό δακτύλιο):

- κυκλοφορία όλων των οχημάτων, ανεξαρτήτως τεχνολογίας, εντός του μικρού δακτυλίου ελεύθερα, εφόσον είναι τεχνολογίας Euro V ή μεταγενέστερης, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140g/km. Το ίδιο ισχύει και για τα ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα.

- κυκλοφορία εντός του δακτυλίου των οχημάτων με ημερομηνία πρώτης άδειας κυκλοφορίας προ του 1990 μόνο τις μέρες και ώρες που δεν ισχύει ο μικρός δακτύλιος,

- κίνηση των οχημάτων που δεν εμπίπτουν σε καμία από τις παραπάνω κατηγορίες εντός του μικρού δακτυλίου με το σημερινό εκ περιτροπής σύστημα «μονών - ζυγών».

2. Απαγόρευση της κυκλοφορίας των φορτηγών άνω των 2,2 τόνων έως 12 τόνους, ημερομηνίας πρώτης άδειας κυκλοφορίας πριν από την 1/1/1992, στον μεγάλο δακτύλιο.

3. Απαγόρευση της κυκλοφορίας των φορτηγών άνω των 12 τόνων, ημερομηνίας πρώτης άδειας κυκλοφορίας πριν από την 1/1/1992, στην Αττική, πλην των Εθνικών Οδών Αθηνών - Λαμίας και Αθηνών - Κορίνθου της Αττικής Οδού και των κύριων οδών πρόσβασης στα λιμάνια του Πειραιά, Λαυρίου, Ραφήνας και Ελευσίνας.

Τα οχήματα που θα επιτρέπεται να κυκλοφορούν ελεύθερα θα λαμβάνουν ειδικό πράσινο σήμα. Η ρύθμιση σχεδιάζεται να ισχύσει από την 1η Μαΐου 2012.

Σύμφωνα με τη νομοθετική ρύθμιση του ΥΠΕΚΑ διατηρείται η απαγόρευση κυκλοφορίας για όσα πετρελαιοκίνητα φορτηγά οχήματα μεικτού βάρους κάτω των τεσσάρων τόνων και πετρελαιοκίνητα επιβατικά οχήματα ιδιωτικής χρήσης δεν πληρούν τις προδιαγραφές EURO V.

Σε σημερινή ανακοίνωσή του το ΥΠΕΚΑ δεσμεύεται ότι θα λάβει συμπληρωματικά μέτρα και κίνητρα για τη μείωση της εκπομπής ρύπων και μικροσωματιδίων, προκειμένου να μην επιβαρυνθεί το περιβάλλον, αλλά και να βελτιωθεί η ποιότητα της ατμόσφαιρας.

Τα μέτρα που εξετάζονται περιλαμβάνουν:

- την εντατικοποίηση των ελέγχων της ποιότητας των καυσίμων από τα ειδικά κινητά συνεργεία του ΥΠΕΚΑ,

- την εισαγωγή ηλεκτρονικών συστημάτων παρακολούθησης της διακίνησης των καυσίμων για να αντιμετωπιστεί η λαθρεμπορία και η νοθεία των καυσίμων,

- τον περιορισμό της κυκλοφορίας των πλέον ρυπογόνων οχημάτων.

Αντιδράσεις για την πετρελαιοκίνηση

Από την πλευρά του το WWF Ελλάς χαρακτηρίζει απαράδεκτη την αιφνιδιαστική εισαγωγή της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Οπως επισημαίνει ο υπεύθυνος εκστρατειών της οργάνωσης κ. Αχιλλέας Πληθάρας «η συμβολή της πετρελαιοκίνησης στη διόγκωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης έγκειται στα αυξημένα ποσοστά συγκεντρώσεων οξειδίων του αζώτου (ΝΟx), όζοντος, μικροσωματιδίων (ΡΜ10 και κυρίως ΡΜ2.5) και καπνού, όπως έχει επισημανθεί και από πρόσφατη μελέτη του Ε.Μ.Π. για την πόλη της Αθήνας. Η πρόοδος της τεχνολογίας πετρελαιοκίνησης δεν έχει, ακόμα, καταφέρει να αντιμετωπίσει τις πολύ μεγάλες εκπομπές οξειδίων του αζώτου και μικροσωματιδίων που έχουν δραματικές συνέπειες στο φυσικό περιβάλλον και στην ανθρώπινη υγεία».

Επιπλέον, σύμφωνα με τον κ. Πληθάρα, η αδυναμία πάταξης της νοθείας στα καύσιμα, ο αναποτελεσματικός έλεγχος των οχημάτων που κυκλοφορούν στα δυο μεγάλα αστικά κέντρα και η απουσία σχεδιασμού «ακυρώνουν τα όποια πιθανά οφέλη και καταδεικνύουν το μέγεθος του σφάλματος στο οποίο υπέπεσε ο υπουργός ΠΕΚΑ με τη συγκεκριμένη αντιεπιστημονική πολιτική απόφαση».

Κατά το WWF Ελλάς, πριν από οποιαδήποτε αλλαγή θα πρέπει να έχει επιτευχθεί σημαντική πρόοδος στη μείωση της ρύπανσης από οχήματα δημόσιας χρήσης, ταξί, λεωφορεία, ελαφρά φορτηγά και να έχει τεθεί σε εφαρμογή ένα συνολικό πλαίσιο πολιτικών για τις μετακινήσεις το οποίο θα περιλαμβάνει αλλαγές στο σύστημα εισόδου των οχημάτων στην πρωτεύουσα, μέτρα για την ενθάρρυνση της χρήσης των μέσων μαζικής μεταφοράς παράλληλα με τη βελτίωση των δικτύων τους, κίνητρα και αντικίνητρα για την αντικατάσταση πάσης φύσεως οχημάτων με άλλα αποδοτικότερα, σωστότερη εκπαίδευση των οδηγών κ.ο.κ.

Το WWF Ελλάς έρχεται να ενώσει τη φωνή του με το πλήθος των περιβαλλοντικών οργανώσεων και επιστημονικών φορέων, καθώς και με την Επιτροπή Περιβάλλοντος της Βουλής των Ελλήνων, που στο πρόσφατο παρελθόν κατέστησαν σαφές πως οι παρούσες συνθήκες συνηγορούν στη διατήρηση της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.
10-11-2011, 07:45 PM
Find Reply



Forum Jump:



Users browsing this thread: 2 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Πλοήγηση
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.8.26, © 2002-2024 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2024