[Ypodomes.com] Είναι ικανή η Καλαμάτα να αποκτήσει Προαστιακό όπως η Πάτρα;
Την... υγειά τους φαίνεται πως έχουν βρει χιλιάδες πολίτες της Πάτρας τους τελευταίους μήνες, αφού παρά τη διακοπή δρομολογίων του ΟΣΕ στο δίκτυο της Πελοποννήσου, στην αχαϊκή πρωτεύουσα λειτουργεί... προαστιακός.
Η εξέλιξη αυτή φυσικά μπορεί να αποτελέσει οδηγό στην προσπάθεια της γερμανικών συμφερόντων εταιρείας ΣΠΑΠ Α.Ε. ή οποιασδήποτε άλλης εκδηλώσει ενδιαφέρον, με στόχο την αναβίωση του μετρικού σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου. Παράλληλα φαίνεται ότι το τρένο παραμένει αγαπητό στο κοινό και ότι με την κατάλληλη οργανωτική δομή μπορεί και πάλι να... σφυρίξει, χωρίς κάθε μέτρο ταξιδιού να συνεπάγεται σπατάλες και κατ' επέκταση χρεοκοπία.
Μάλιστα ήδη εκπρόσωποι της εν λόγω εταιρείας ξεκίνησαν να παρουσιάζουν σε μεγάλους δήμους της Πελοποννήσου τα σχέδιά τους, τα οποία σε πρώτη φάση συνάντησαν ιδιαιτέρως θετικά σχόλια.
Ο δήμαρχος Καλαμάτας Παναγιώτης Νίκας, αφού πρώτα διευκρίνισε ότι το ουσιώδες είναι να ξαναλειτουργήσει το δίκτυο μέσα από διαφανείς διαγωνιστικές διαδικασίες, σημείωσε ότι ήρθε πλέον η ώρα να ξυπνήσουν και να ξαναδώσουν ζωή στο τρένο? απευθυνόμενος φυσικά προς την κυβέρνηση.
Θετική ήταν και η στάση του δημάρχου Τρίπολης Γιάννη Σμυρνιώτη, ο οποίος μετά τη συνάντησή του με τους εκπροσώπους της εταιρείας έκανε λόγο για ανταγωνιστικές γραμμές με την βοήθεια των επιχορηγήσεων που προβλέπονται. Προσεχώς θα ακολουθήσουν ανάλογες επισκέψεις και στις υπόλοιπες πρωτεύουσες και μεγάλες πόλεις της περιοχής, ενώ από την πρώτη κιόλας στιγμή το έδαφος φαίνεται ιδιαίτερα πρόσφορο.
Το παράδειγμα της Πάτρας και τα περιθώρια εφαρμογής στη Μεσσηνία
Ας έρθουμε τώρα στο παράδειγμα της Πάτρας. Πρόκειται για μία πρωτοβουλία των τοπικών αρχών να ενεργοποιήσουν ξανά το τρένο, αυτή τη φορά με τη μορφή αστικής συγκοινωνίας, δεδομένου ότι η υπεραστική... ανεστάλη. Ετσι το τρένο εκτελεί το δρομολόγιο Αγιος Ανδρέας - κεντρικός σταθμός Πατρών (λιμάνι) - Ρίο, ενώ από εκεί λεωφορεία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ εκτελούν δρομολόγια προς Πανεπιστήμιο και Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο.
Τα δείγματα των πρώτων μηνών είναι ιδιαιτέρως θετικά, αφού ξεπερνούν τους 1.000 οι επιβάτες που εξυπηρετούνται καθημερινά από το τρένο. Μάλιστα ήδη εξετάζεται σοβαρά το ενδεχόμενο να πραγματοποιούνται στάσεις στον Καστελόκαμπο και στην Εξω Αγυιά (Παναχαϊκή) και η επέκταση του δρομολογίου προς τον Αγιο Βασίλειο.
Το επιτυχές αυτό εγχείρημα αποδεικνύει ότι με προσεκτικές κινήσεις και σωστό σχεδιασμό το τρένο μπορεί όχι απλώς να παραμείνει ζωντανό, αλλά να αποτελέσει βασικότατο μέσο μεταφοράς σε αστικό χώρο.
Ολα αυτά φυσικά δεν μπορούν να μη μας φέρουν στο μυαλό το σιδηροδρομικό δίκτυο της Μεσσηνίας και τα όνειρα περί δημιουργίας προαστιακού δικτύου - το οποίο θα μπορούσε να ξεκινάει για παράδειγμα από τον Αρι και, με ενδιάμεσους σταθμούς την Θουρία, το ΤΕΙ, το Ασπρόχωμα, τις γειτονιές νότια της Αγίας Τριάδας (Αγια-Σωτήρα, Αγιος Δημήτριος κ.ά.), τον κεντρικό σταθμό και το Διοικητήριο, να καταλήγει στο Πάρκο Σιδηροδρόμων ή ακόμα και στο λιμάνι, όπως στην Αλεξανδρούπολη.
Να μην ξεχνάμε φυσικά και τον κλάδο για Μεσσήνη που τον... σκότωσαν μόνοι τους, με τα λίγα δρομολόγια, σε ώρες που δε βόλευαν κιόλας.
Περιβαλλοντικοί, οικονομικοί και ιστορικοί λόγοι επιβάλλουν να καταβληθούν προσπάθειες σε όλα τα επίπεδα και από όλους τους αρμόδιους, με την ελπίδα ότι θα βρεθεί η φόρμουλα για να ξαναλειτουργήσουν... οι μηχανές του σιδηροδρόμου στην Πελοπόννησο.
Πηγή:elefteriaonline.gr
''Νομίζω ότι οι ιοί των κομπιούτερ θα πρέπει να θεωρηθούν ζωή. Αποκαλύπτει πολλά για την ανθρώπινη φύση το γεγονός ότι η μόνη μορφή ζωής που φτιάξαμε μέχρι σήμερα είναι καθαρά καταστροφική. Φτιάξαμε ζωή κατ’εικόνα και ομοίωσίν μας.''
Stephen Hawking.
|