This forum uses cookies
This forum makes use of cookies to store your login information if you are registered, and your last visit if you are not. Cookies are small text documents stored on your computer; the cookies set by this forum can only be used on this website and pose no security risk. Cookies on this forum also track the specific topics you have read and when you last read them. Please confirm whether you accept or reject these cookies being set.

A cookie will be stored in your browser regardless of choice to prevent you being asked this question again. You will be able to change your cookie settings at any time using the link in the footer.



Thread Rating:
  • 2 Vote(s) - 2.5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Zougla.gr] Στο ζενίθ το κόστος κατασκευής του Μετρό Θεσσαλονίκης

Konstantinos Offline
The public transport from Greece&World.
****



Posts: 2.484
Joined: 12-09-2010
#1
[Zougla.gr] Στο ζενίθ το κόστος κατασκευής του Μετρό Θεσσαλονίκης
Νέος εκτροχιασμός του κόστους κατασκευής του Μετρό Θεσσαλονίκης, με τον προϋπολογισμό του έργου να «χτυπάει στο κόκκινο», λόγω τροποποίησης της σχετικής μελέτης.

Μετά από το σταθμό «Παπάφη», που θα στοιχίσει επιπλέον περίπου 15 εκατ. ευρώ, τουλάχιστον άλλα 8,5 εκατ. ευρώ θα απαιτηθούν για το σταθμό «Ανάληψη», ενώ άγνωστο επιπλέον ποσό θα καταβληθεί για το σταθμό «Σιντριβάνι», αφού και σε αυτόν γίνεται τροποποίηση της μελέτης.

Η ανάδοχος κατασκευάστρια κοινοπραξία πήρε, με πολύ μεγάλη καθυστέρηση, το «πράσινο φως» από την «Αττικό Μετρό ΑΕ», ώστε να προχωρήσει σε πρόσθετες εργασίες στην περιοχή όπου θα βρίσκεται ο σταθμός «Ανάληψη». Εκεί, εξάλλου, και προκειμένου να εκτελεστούν εργασίες, κλείνει σήμερα η οδός Δελφών, για τουλάχιστον δέκα μήνες, σε όλο της το πλάτος, από τη συμβολή της με τη Μάρκου Μπότσαρη μέχρι την Πέτρου Συνδίκα.

Ενίσχυση

Η «Αττικό Μετρό ΑΕ» αποφάσισε ότι θα πρέπει να ενισχυθεί το έδαφος στην περιοχή, προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι καθιζήσεις στα κτίρια. «Στη ζώνη επιρροής του σταθμού και της διασταύρωσης ''Ανάληψη'', το τελευταίο έτος καταγράφονται καθιζήσεις στα κτίρια περίπου 3 χιλιοστά κατά μέσο όρο (και τοπικά έως 15 χιλιοστά), πριν αρχίσουν οι κύριες κατασκευαστικές δραστηριότητες, και δίνουν εικόνα εξελισσόμενης καθίζησης με άγνωστη εξέλιξη μέσα στο χρόνο (συνολικό μέγεθος, εποχιακές διακυμάνσεις).

Δηλαδή, δεν υπάρχει η δυνατότητα να εκτιμηθεί το μέγεθος και οι επιπτώσεις της καταπόνησης που έχουν δεχτεί τα γειτονικά κτίρια, λόγω των καθιζήσεων που καταγράφηκαν στην περιοχή της Ανάληψης», επισημαίνεται, μεταξύ άλλων, στην απόφαση της «Αττικό Μετρό ΑΕ».

Στην ίδια απόφαση υπογραμμίζεται ότι «ενδεχόμενες βλάβες στα κτίρια, λόγω των καθιζήσεων που δύναται να προκληθούν κατά την εκσκαφή του σταθμού, σε συνδυασμό με τη μέχρι σήμερα καταπόνηση της περιοχής, θα προκαλέσουν έντονες κοινωνικές επιπτώσεις, επιμήκυνση του χρόνου αποκλεισμού της οδού Δελφών, αλλά και επιπλέον επιπτώσεις στο συνολικό χρονοδιάγραμμα του έργου οι οποίες δεν μπορούν να εκτιμηθούν με ακρίβεια σήμερα».

Το ενδεικτικό εκτιμώμενο κόστος των πρόσθετων εργασιών ανέρχεται σε περίπου 8,3 εκατ. ευρώ, χωρίς ΦΠΑ, ωστόσο, όπως επισημαίνεται στην απόφαση, η όποια διαφορά κόστους προκύψει, θα συμπεριληφθεί σε επικείμενο ανακεφαλαιωτικό πίνακα εργασιών, με απορρόφηση της σχετικής δαπάνης από το κονδύλι των απρόβλεπτων της σύμβασης.

Εκτροχιασμός και στο χρονοδιάγραμμα

Εκτροχιασμός παρατηρείται και στο χρονοδιάγραμμα της κατασκευής του έργου, στο σύνολό του.
Οι λόγοι είναι πολλοί, ωστόσο η βασική αιτία έγκειται και πάλι στους λανθασμένους σχεδιασμούς.

Για παράδειγμα, στο σταθμό «Ανάληψη» τα σαθρά εδάφη -τα χειρότερα που έχει συναντήσει το μετρό όχι μόνο στη Θεσσαλονίκη, αλλά και στην Αθήνα- δεν αποτελούν το μόνο πρόβλημα. Ο σταθμός είχε χωροθετηθεί στα όρια των κτιρίων, χωρίς να έχει ληφθεί υπόψη η ύπαρξη των μπαλκονιών, με συνέπεια να καταστεί ανεφάρμοστος ο αρχικός σχεδιασμός, αφού απαιτήθηκε μείωση του πλάτους του σταθμού.

Όσον αφορά στο σταθμό «Σιντριβάνι» αποφασίστηκε ο επανασχεδιασμός του, καθώς οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Πολιτισμού αποφάσισαν τη διατήρηση της παλαιοχριστιανικής βασιλικής που αποκαλύφθηκε κατά τις εκσκαφές.

Έτσι, οι εγκεκριμένες μελέτες θα πρέπει να τροποποιηθούν, ώστε να εξασφαλίζεται η διατήρηση του μνημείου, κάτι για το οποίο επίσης δόθηκε το «πράσινο φως» στον ανάδοχο από την «Αττικό Μετρό ΑΕ».

Αντίθετα με το σταθμό «Σιντριβάνι», όπου τώρα ξεκινά η μελέτη για την τροποποίησή του, σε στάδιο ολοκλήρωσης βρίσκεται η απαιτούμενη αναμόρφωση των μελετών για το σταθμό «Παπάφη». Η αναμόρφωση απαιτήθηκε έπειτα από την εμπλοκή του μετρό στο Συμβούλιο της Επικρατείας, από τη διοίκηση του ιδρύματος.

Επιμέλεια: Μυρτώ Τσάβαλου

Με πληροφορίες από το: aggelioforos.gr
''Νομίζω ότι οι ιοί των κομπιούτερ θα πρέπει να θεωρηθούν ζωή. Αποκαλύπτει πολλά για την ανθρώπινη φύση το γεγονός ότι η μόνη μορφή ζωής που φτιάξαμε μέχρι σήμερα είναι καθαρά καταστροφική. Φτιάξαμε ζωή κατ’εικόνα και ομοίωσίν μας.''

Stephen Hawking.

[Image: 111acb66226bcdeaaebaa87be280636b_amg_log...z_logo.jpg]
04-09-2011, 05:45 PM
Website Find Reply



Possibly Related Threads…
Thread Author Replies Views Last Post
  [Voria.gr] Επιτάχυνση κατασκευής του Μετρό ζητεί ο Τζιτζικώστας meganium 0 1.369 11-07-2012, 04:49 PM
Last Post: meganium
  [Express.gr] Στα 3,5 δισ. ευρώ το συνολικό κόστος του μετρό Θεσσαλονίκης meganium 0 1.679 02-01-2012, 04:50 PM
Last Post: meganium

Forum Jump:



Users browsing this thread: 1 Guest(s)

Disclaimer
Όλες οι φωτογραφίες αποτελούν πνευματική ιδιοκτησία. Απαγορεύεται η αναπαραγωγη τους αλλα και ολοκληρου του site χωρις την έγγραφη άδεια της Δ.Ο.
Πλοήγηση
Άλλες επιλογές
Mobile Version
RSS Syndication | Cookie Consent Settings
Όροι Χρήσης
Contact Us


Powered By MyBB 1.8.26, © 2002-2024 MyBB Group.
Designed and developed by AlexNik. © 2012-2024