(11-01-2011, 07:46 PM)Konstantinos [Mercedes Benz]. Wrote: Το Κονκόρντ (Concorde) ήταν το ένα από τα δυο υπερηχητικά επιβατηγά αεροπλάνα που έχουν κατασκευαστεί μέχρι σήμερα (το άλλο ήταν το Tupolev Tu-144), αλλά το μόνο που έχει πραγματοποιήσει δρομολογημένες πτήσεις.
Αυτό είναι λάθος. Το Tupolev TU-144 για ένα μικρό χρονικό διάστημα, 1,5 περίπου χρόνο από το 1976 έως το 1978, εκτελούσε προγραματισμένες πτήσεις για την Aeroflot αλλά με πιλότους της Tupolev, από την Μόσχα προς το Αλμάττυ (πρωτεύουσα του σημερινού Καζαχστάν). Οι πτήσεις διεκόπησαν το 1978 χωρίς να δοθεί καμία εξήγηση.
Σήμερα όλα τα Concorde είναι διατηρημένα σε αεροπορικά μουσεία.
Από τα 7 της British Airways, τα τέσσερα παραμένουν στο Ηνωμένο Βασίλειο:
- ένα στο Λονδίνο (Heathrow) για να γίνει στατικό έκθεμα στο Terminal 5.
- ένα στο αεροπορικό πάρκο του αεροδρομίου του Manchester.
- ένα στο Bristol όπου κατασκευάστηκε
- ένα στην Γλασκώβη.
Δύο βρίσκονται στις Η.Π.Α., το ένα στην Νέα Υόρκη στο Intrepid Sea & Air Museum στο Δυτικό Manhattan, και το άλλο στο Μουσείο Πτήσης του Seattle.
Το 7ο βρίσκεται στο αεροδρόμιο των Barbados, τον δεύτερο προορισμό όπου εκτελούσε τακτικές πτήσεις.
Δεν θυμάμαι πού είναι όλα τα Concorde της Air France, πάντως ένα βρίσκεται στο αεροδρόμιο Charles de Gaulle στο Παρίσι, ενώ άλλο ένα βρίσκεται στο αεροπορικό μουσείο του Sinheim στην Γερμανία, τοποθετημένο (ειρωνία;...) δίπλα σε ένα TU-144.
Δεν θα ξεχάσω ποτέ την σκηνή στις 30 Νοεμβρίου 2003 όταν έγινε η τελευταία απογείωση Concorde από το Heathrow προς την Αμερική (δεν θυμάμαι τώρα ποιο από τα τρία που βρίσκονται εκεί τώρα ήταν αυτό). Χιλιάδες κόσμου είχαν συγκεντρωθεί γύρω από το Heathrow να απαθανατίσουν την ιστορική αυτή στιγμή, και πολλοί έκλαιγαν. Όπως δεν θα ξεχάσω την δήλωση του αρχιπιλότου του στόλου των Concorde, Mike Bannister: "Για πρώτη φορά στην ιστορία της τεχνολογίας κάνουμε πισογύρισμα. Σε μερικά χρόνια θα λέμε στα εγγόνια μας ότι σταυρώναμε τον Ατλαντικό σε 3 ώρες και δεν θα μας πιστεύουν".
Οι πιο αισιόδοξοι λένε ότι το Concorde ήρθε από το μέλλον, και αφού το μέλλον είναι μπροστά μας εκεί θα το ξαναβρούμε. Δεν αποκλείεται μια μέρα να ξαναδούμε υπερηχητικά επιβατικά αεροσκάφη, βεβαίως όμως θα έχουν αρκετές διαφορές από το Concorde. Σίγουρα θα έχουν μεγαλύτερη χωρητικότητα (200-250 επιβάτες) και βεβαίως σαφώς μειωμένη κατανάλωση καυσίμου, εκπομπή ρύπων και θορύβου. Πάντως δύσκολα θα ξαναδούμε υπερηχητικό επιβατικό αεροπλάνο πριν το 2020.