Στη δεύτερη φάση της εισέρχεται από τον Σεπτέμβριο η συνεργασία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με τις εταιρείες μέλη του ΣΕΒ για εμπορευματικές μεταφορές με το σιδηρόδρομο. Εξετάζονται και άλλες πιθανές συνέργειες.
Αποφασισμένη να εδραιώσει την παρουσία της στις εμπορευματικές μεταφορές, αποσπώντας ένα σημαντικό κομμάτι της αγοράς για λογαριασμό του σιδηροδρόμου είναι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Η εταιρεία προχωρά στην ενίσχυση της δραστηριότητας που αναπτύσσει στον άξονα Αθήνας –Θεσσαλονίκης, με την καθημερινή δρομολόγηση εμπορευματικών αμαξοστοιχιών μεταξύ των δύο πόλεων.
Πρόκειται για μια δραστηριότητα που ξεκίνησε στα τέλη του 2013 με την συνεργασία του ΣΕΒ και από το φθινόπωρο αναμένεται ότι θα επεκταθεί περαιτέρω, εισερχόμενη σε νέα φάση. Το σχέδιο προβλέπει ότι από τον Σεπτέμβριο θα παρέχεται η δυνατότητα door - to - door εξυπηρέτησης φορτίων στις δύο πόλεις με την συνεργασία εταιρειών οδικών μεταφορών.
Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ χθες προχώρησε στην δημοσιοποίηση πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την σύναψη συμφωνίας –πλαισίου με έναν έως τρεις αναδόχους, ανά κατηγορία δρομολογίων, για την παροχή υπηρεσιών οδικών μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων για τις περιοχές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, για χρονικό διάστημα 12 μηνών, με δυνατότητα παράτασης 6 ακόμη μηνών.
Κριτήριο επιλογής του αναδόχου για την υπογραφή της Συμφωνίας – Πλαίσιο αποτελεί η χαμηλότερη από οικονομικής άποψης τιμή ανά ζητούμενο δρομολόγιο οδικής μεταφοράς. Η προθεσμία υποβολής των προσφορών λήγει στις 4 Αυγούστου.
Οι ανάδοχοι που θα επιλεγούν θα αναλάβουν να παρέχουν υπηρεσίες οδικών μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων από και προς τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Θριασίου για την περιοχή Αθήνας και από και προς τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Τριγώνου για την περιοχή Θεσσαλονίκης.
Τέσσερις ομάδες
Η συνεργασία ΣΕΒ – ΤΡΑΙΝΟΣΕ «ξεκίνησε» στις αρχές του περασμένου Δεκεμβρίου και αφού είχε προηγηθεί πολύμηνη επεξεργασία για την δημιουργία του Δικτύου Logistics. Σημαντικές εταιρείες που αναζητούσαν έναν εναλλακτικό τρόπο μεταφοράς των εμπορευμάτων ξεκίνησαν την συνεργασία με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ δρομολογώντας τα πρώτα τρένα και σύντομα αρκετές ακόμα ακολούθησαν το παράδειγμά τους. Τώρα πλέον η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει κατηγοριοποιήσει τους πελάτες της σε τέσσερις ομάδες. Για κάθε ομάδα πελατών προσφέρει διαφορετική τιμολογιακή πολιτική, η οποία διαμορφώνεται ανάλογα µε τον όγκο και την τακτικότητα του διακινούμενου φορτίου.
Βασικό κίνητρο για τις επιχειρήσεις που στράφηκαν στις σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές ήταν η μείωση του κόστους που επιτυγχάνεται. Σχετικές μελέτες της Ελληνικής Εταιρίας Logistics και της εταιρίας Kantor, η οποία εκτελεί χρέη συμβούλου του ∆ικτύου Logistics, έχουν υπολογίσει ότι το μέσο όφελος για τους τακτικούς χρήστες της υπηρεσίας μπορεί να ξεπεράσει το 10%.
Υπό μελέτη νέες συνέργειες
Προκειμένου να αυξήσουν το όφελος αυτό οι εταιρείες, που συμμετέχουν στο Δίκτυο Logistics, διερευνούν τη δυνατότητα ευρύτερων συνεργιών που θα μειώσουν την συνολική επιβάρυνση. Στο πλαίσιο αυτό, αρχικά, βρίσκεται υπό εξέταση η δυνατότητα δημιουργίας κοινού δικτύου διανοµής εντός Αττικής και η ανάπτυξη διαδικτυακής πλατφόρμας για παροχή ηλεκτρονικής απόδειξης παράδοσης.
Σε δεύτερη φάση θα μελετηθούν οι δυνατότητες ανάπτυξης και κοινής χρήσης εμπορευματικών κέντρων ή και αποθηκών, αλλά και η ανάπτυξη διαδικτυακή πλατφόρμας που θα επιτρέπει τον συνδυασμό και την ενοποίηση φορτίων ώστε να εξοικονομούνται πόροι.