Η ΜΕΤΚΑ του ομίλου του κ. Ευάγγελου Μυτιληναίου έκανε την έκπληξη και κατέστη πρώτος μειοδότης στον διαγωνισμό της ΕΡΓΟΣΕ για το έργο-«σκούπα» της Πελοποννήσου «Κατασκευή Υπολειπόμενων Εργων Υποδομής, Επιδομής, Σηματοδότησης - Τηλεδιοίκησης, Τηλεπικοινωνιών και Ηλεκτρομηχανολογικών Εγκαταστάσεων Σηράγγων για τη Νέα Σιδηροδρομική Γραμμή Κιάτο - Ροδοδάφνη» (ΑΔ 715), προϋπολογισμού 273 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ).
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του «Βήματος», η ΜΕΤΚΑ, η οποία δεν έχει παράδοση στην κατασκευή σιδηροδρομικών υποδομών, κατήλθε στον διαγωνισμό με έκπτωση ύψους 17,24%. Δεύτερος μειοδότης, κατά τις ίδιες πληροφορίες, ανεδείχθη η κοινοπραξία Ακτωρ - J&P Αβαξ - ΤΕΡΝΑ - Ιντρακάτ, η οποία προσέφερε έκπτωση 8,14%.
Στον διαγωνισμό συμμετείχε και η ελληνικών συμφερόντων Archirodon, η οποία προσέφερε έκπτωση 9,25%, όμως αποκλείστηκε από την επιτροπή διαγωνισμού για τυπικούς λόγους, οι οποίοι συνδέονται με τα πιστοποιητικά που είχε προσκομίσει.
Πλέον ο διαγωνισμός βρίσκεται στο στάδιο κοινοποίησης του πρακτικού στους συμμετέχοντες. Θεωρητικά, αν δεν υπάρξουν ενστάσεις κατά του κύρους του και προσφυγές στη Δικαιοσύνη, το θέμα θα προχωρήσει στο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας, το οποίο, με τη σειρά του, αν κατακυρώσει το αποτέλεσμα, θα προχωρήσει σε σύμβαση και στη συνέχεια θα την αποστείλει στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Φιλοδοξία της ΕΡΓΟΣΕ είναι η διαδικασία να ολοκληρωθεί ως τον Μάιο ούτως ώστε οι μπουλντόζες να πιάσουν δουλειά άμεσα. Σύμφωνα με τον διαγωνισμό, ο χρόνος αποπεράτωσης είναι 24 μήνες.
Το έργο έχει αντικείμενο την εκτέλεση των απαιτούμενων εργασιών για την ολοκλήρωση της υποδομής και την κατασκευή της επιδομής, της σηματοδότησης - τηλεδιοίκησης και τηλεπικοινωνιακών συστημάτων στο τμήμα από το Κιάτο ως τη Ροδοδάφνη. Ειδικότερα, προβλέπεται η κατασκευή των υπολειπομένων εργασιών που άφησαν ημιτελείς οι διαλυθείσες συμβάσεις της Μηχανικής 510/2006 και 511/2007, για τις οποίες μάλιστα η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ διενεργεί διαχειριστικό έλεγχο.
Στόχος είναι η ολοκλήρωση της κατασκευής:
- της σιδηροδρομικής υποδομής (επιχώματα, ορύγματα, τεχνικά έργα, υδραυλικά έργα αποστράγγισης και αποχέτευσης, σήραγγες, και κτίρια εξυπηρέτησης των σηράγγων),
- της αποκατάστασης του παράπλευρου και κάθετου οδικού δικτύου,
- της σιδηροδρομικής επιδομής,
- των ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων εντός των σηράγγων και των κτιρίων εξυπηρέτησης,
- του ηλεκτρονικού συστήματος σηματοδότησης με τηλεδιοίκηση από το κέντρο ελέγχου κυκλοφορίας για τη σηματοτεχνική εξασφάλιση της γραμμής και,
- της εγκατάστασης τηλεπικοινωνιακών συστημάτων.
Το έργο, το οποίο χρηματοδοτείται από εθνικούς πόρους στο τμήμα Κιάτο - Διακοφτό και από το ΕΣΠΑ στο κομμάτι Διακοφτό - Ροδοδάφνη, υπόσχεται να τελειώσει ό,τι άφησε πίσω της η διάλυση των συμβάσεων της Μηχανικής. Μάλιστα, παρ' όλο που οι εργασίες είχαν σταματήσει επί χρόνια, η Μηχανική έχει σοβαρές διεκδικήσεις από την ΕΡΓΟΣΕ, αφού για τη σήραγγα Μελισσίου αξίωνε τουλάχιστον ως το 2012 9,1 εκατ. ευρώ, ενώ για τις σήραγγες Δερβενίου 36,4 εκατ. ευρώ.
Παράλληλα, στη σύμβαση 511/2007 προέκυψε διαφορά 17 εκατ. ευρώ, η οποία, σύμφωνα με την ΕΡΓΟΣΕ, οφείλεται σε λάθη στις προσμετρήσεις. Δηλαδή πληρώθηκαν στον εργολάβο 17 εκατ. ευρώ, όμως οι ποσότητες του έργου δεν αντιστοιχούν στις εγκεκριμένες. Επίσης, και στη σύμβαση 510/2006 εντοπίστηκαν προβλήματα στη διαχείριση του έργου.
Το σιδηροδρομικό δίκτυο στη Βόρεια Πελοπόννησο θα ολοκληρωθεί με άλλη εργολαβία, προϋπολογισμού 150 εκατ. ευρώ, με αντικείμενο τα έργα κατασκευής της νέας διπλής γραμμής υψηλών ταχυτήτων στο τμήμα Ψαθόπυργος - Αγιά και την εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Κιάτο - Αγιά. Η ηλεκτροκίνηση του δικτύου αναγκαστικά περνά στην εν λόγω εργολαβία, αφού οι περιβαλλοντικοί όροι του έργου δεν εγκρίθηκαν εγκαίρως από το υπουργείο Περιβάλλοντος.