[Voria.gr] Θεσσαλονίκη: Καμπανάκι για τη βασική γραμμή μετρό
Αντιπροσωπεία της επιτροπής του ΠΑΣΟΚ για την υποστήριξη της Κεντρικής Μακεδονίας, αποτελούμενη από τους Γιάννη Μαγκριώτη, συντονιστή της επιτροπής, Χρόνη Μακρίδη, γραμματέα Περιφερειακής Επιτροπής ΠΑΣΟΚ Κεντρικής Μακεδονίας, Διαμαντή Παπαδόπουλο, δήμαρχο Παύλου Μελά, Κωνσταντίνο Ζωγόγιαννη αντιδήμαρχο Τεχνικών Υπηρεσιών του δήμου Νεάπολης -Συκεών, είχε συνάντηση με το διευθυντή του Μετρό Θεσσαλονίκης.
Στο τέλος της συνάντησης, ο συντονιστής της επιτροπής, Γιάννης Μαγκριώτης, έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Ευχαριστούμε το διευθυντή του Μετρό Θεσσαλονίκης, κ. Κωνσταντινίδη Γιώργο, για την πλήρη και αναλυτική ενημέρωση γύρω από την πρόοδο και τα προβλήματα της κατασκευής του Μετρό Θεσσαλονίκης. Διαπιστώσαμε ότι συνεχίζεται ο σχεδιασμός του μετρό του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης, όπως είχε διαμορφωθεί από το master plan το 2010. Επισημάναμε όμως στον κ. Κωνσταντινίδη ότι:
α) Πρέπει το ταχύτερο δυνατό να λυθούν και τα τελευταία προβλήματα που υπάρχουν στην κατασκευή της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης. Οι λύσεις πρέπει να συζητηθούν αναλυτικά από όλες τις πλευρές και φυσικά μέσα στο πλαίσιο που ορίζουν η σύμβαση του έργου και το ισχύον νομικό καθεστώς. Κάθε νέα ολιγωρία θα έχει πολύ αρνητικές επιπτώσεις στην κατασκευή και λειτουργία του μετρό. Πρέπει επιτέλους να αντιμετωπιστούν και τα προβλήματα των επαγγελματιών που έχουν πληγεί από την κατασκευή των σταθμών. Η πρόταση που είχε διαμορφωθεί από όλους τους φορείς το 2011, με πρωτοβουλία της Αττικό Μετρό, μπορεί να δώσει τις λύσεις.
β) Εκτιμούμε ότι το αργότερο μέχρι το Μάρτιο του 2014 μπορεί να ξεκινήσει η κατασκευή της επέκτασης προς την Καλαμαριά. Κάθε καθυστέρηση δεν δικαιολογείται. Μάλιστα, λόγω της αναμόρφωσης του ΕΣΠΑ και των περιορισμένων πόρων του Σ.Ε.Σ. (5ο ΚΠΣ), θα κινδυνέψει η χρηματοδότηση για την έγκαιρη ολοκλήρωσή του.
γ) Η πρώτη γραμμή προς τα δυτικά, η γραμμή από την πλατεία Δημοκρατίας μέχρι την Ευκαρπία, κινδυνεύει να μην εξασφαλίσει χρηματοδότηση και από την 5η προγραμματική περίοδο (Σ.Ε.Σ.) λόγω της καθυστέρησης στην ολοκλήρωση των μελετών και των περιορισμένων πόρων του Σ.Ε.Σ.
δ) Η δεύτερη γραμμή προς δυτικά από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό - Ξηροκρήνη – Αμπελόκηποι-Μενεμένη-Εύοσμος- Κορδελιό, πρέπει να αποκτήσει γρήγορα μελετητική ωριμότητα για να έχει δυνατότητα χρηματοδότησης στο ορατό μέλλον.
Το Μετρό μας ενώνει όλους. Αφορά την πόλη, τους ανθρώπους της, τη βιώσιμη κινητικότητα της, το περιβάλλον και φυσικά την ανάπτυξη της, για αυτό και πιστεύω πως όλοι θα κάνουμε το καλύτερο δυνατό για να ξεπεραστούν τα προβλήματα που αντιμετωπίζει».
|